Playzone polisanmält

Robot
Medlem
Playzone polisanmält

Fy fasiken, jag var nära på att köpa ett spel av dom förut

Medlem

Det är ju inte säkert att det rör sig om bedragare. Det kan ju också vara oerfarna ägare som lovat mer än de kan hålla. Vi får se hur det utvecklar sig den närmaste tiden...

Medlem

dom är skit kassa, känner till ägarna dom jobbade på samma jobb som min farsa för ca 10 år sedan, klåpare alltid jävligt dålig service i butiken, man börjar verkligen undra, om någon har beställt och behöver info för att trakasera idioterna är det bara att PM:a


signatur

P.L.U.R

Medlem

eller hur Johan.. fan hur jävla naiv får man vara om man fortfarande kan försvara och förneka att nåt är inte som det ska ? Den ena killen är född 85, den andra 89 och båda ska enligt upplyssningar vara nolltaxerade dom senaste 2 åren och ha både den ena och den andra efter sig såsom CSN etc..

Sen att dom säljer ps3or så billigt att inte ens stora företag som mediamark/elgiganten etc kan göra utan förlust är ju bara patetiskt att ens tro..

Medlem

Ännu en bluff avslöjad det visar ju på att det är bäst att köpa spel från mer pålitliga sidor som Spelbutiken och Webhallen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

lol


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

eller hur Johan.. fan hur jävla naiv får man vara om man fortfarande kan försvara och förneka att nåt är inte som det ska ? Den ena killen är född 85, den andra 89 och båda ska enligt upplyssningar vara nolltaxerade dom senaste 2 åren och ha både den ena och den andra efter sig såsom CSN etc..

Sen att dom säljer ps3or så billigt att inte ens stora företag som mediamark/elgiganten etc kan göra utan förlust är ju bara patetiskt att ens tro..

Har gått rykten om att dom satt upp sina priser, och sedan handlat från andra butiker med prisgaranti, på så sätt förlorar dom inget på det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nog för att det verkar vara ett skumt företag men är det inte lite väl tidigt att polisanmäla?

När började de med dessa "fantastiska" priser? De borde i alla fall få ett par veckor på sig att skicka iväg grejorna.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Har gått rykten om att dom satt upp sina priser, och sedan handlat från andra butiker med prisgaranti, på så sätt förlorar dom inget på det.

Jasså, momsen då?

Medlem
Medlem

Bra att det undersöks

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

eller hur Johan.. fan hur jävla naiv får man vara om man fortfarande kan försvara och förneka att nåt är inte som det ska ? Den ena killen är född 85, den andra 89 och båda ska enligt upplyssningar vara nolltaxerade dom senaste 2 åren och ha både den ena och den andra efter sig såsom CSN etc..

Sen att dom säljer ps3or så billigt att inte ens stora företag som mediamark/elgiganten etc kan göra utan förlust är ju bara patetiskt att ens tro..

Läs mitt inlägg igen... Klart något inte är som det ska. Men som Margy skriver så borde de ju få en chans att leverera innan man kallar dem för bedragare. Det har ju gått att gå in till dem och prata med dem. Alla vet vilka de är. Vore rätt korkat att lägga upp ett bedrägeri på det här sättet eller vad tycker du???

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av SWEBarb:

eller hur Johan.. fan hur jävla naiv får man vara om man fortfarande kan försvara och förneka att nåt är inte som det ska ? Den ena killen är född 85, den andra 89 och båda ska enligt upplyssningar vara nolltaxerade dom senaste 2 åren och ha både den ena och den andra efter sig såsom CSN etc..

Sen att dom säljer ps3or så billigt att inte ens stora företag som mediamark/elgiganten etc kan göra utan förlust är ju bara patetiskt att ens tro..

Läs mitt inlägg igen... Klart något inte är som det ska. Men som Margy skriver så borde de ju få en chans att leverera innan man kallar dem för bedragare. Det har ju gått att gå in till dem och prata med dem. Alla vet vilka de är. Vore rätt korkat att lägga upp ett bedrägeri på det här sättet eller vad tycker du???

Bedragare är korkade. Inte samhällets smarta grabbar som gör sånthär.

QRT
Medlem

Såg deras annons i Metro i måndags (eller tisdags, kommer inte ihåg). Så jag surfade in på hemsidan, men när jag såg att dom inte tog emot postförskott blev jag misstänksam. Googlade lite, hittade lite trådar där folk misstänkte dem för lurendrejeri. Tur att jag inte beställde något :p. Hade köpt Street Fighter IV annars. hehe.

Hoppas dom åker dit.

Inaktiv

Mina misstankar om stöldgods ökar... Ett litet tips, köp inte dyra produkter från leverantörer ni inte litar på!

...

Playzone är en av dom


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Kän er smör smekta Palyzone, rätt åt er


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Som flera säger så får man skylla sig själva i såna här situationer. Man vet själv riskerna när man köper från såna här sidor. Visst tycker jag synd om Alexander men det finns inget han kan göra. Han har troligen som flera andra lärt sig en läxa.

Jag skulle kunna betala 500 kronor mera för att få en bra Support, frakt m.m som t.ex webhallen och komplett som verkligen håller det dom lovar.

Vad kan man göra?

Medlem

alla som säger att playzone är "ägda" och liknande..

Här i sverige börjar alla oroa sig för en dag "omenfan, mitt spel har inte kommit på 1 dag, dehär anmäler jag förfan"

Visst, det är kanske lurendrejeri. Men de vill väl iaf ha lite tid på sig att skicka ut varorna iaf.

Medlem

bedrägeri eller ej, men det var riktigt svinigt att säga att de skulle komma tillbaka 30min senare, och då stänger dem?

blir inget köp där inte.

Medlem

haha, det va i den butiken jag köpte mitt Empire Total war i häromdagen. Han är lite märklig den där butikschefen. Han brukar alltid vara där men har inte varit där något den senaste veckan


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Jag förstår inte riktigt. Jag kännde förra ägaren och all försäljning som skedde via nätet stod han själv och packade och skickade iväg. Om så är fallet denna gången oxo så är det klart som fan dom stängde butiken för att få iväg alla ordrar, blev väl lite mer än vad dom hade tänkt.

Hur som helst, polare beställde online, fick sin PS3a igår ifrån Playzone samt min bror var i butiken o köpte sin där till samma pris som annonsen på internet.

Felet med allt detta är: Folk är otåliga så in i helvete.
Backa 10 år där allt skedde på postorder, då var det fan inga vänta 2 dagar så har du dina prylar.

Sluta lipa, vänta så kommer det.

Medlem

Playzone vilket fjantigt namn egentligen.

Playzone
Gamezone
killzone
Deathzone
Fragz....


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

haha senaste nytt från minhembio forumet är:

Senaste info

Från boende i huset samma som Playzone!

Nu är Polisen där och borrar upp låset till Butiken.

inga bedragare va

Medlem

Om ett pris är för bra för att vara sant så är det nog också det. Lägg till endast förskottsbetalning och ja...

Inaktiv

men kom igen nu, om jag fattat det rätt så

1. ny ägare

2. priserna dumpas (tydligen en ps3 80gb för 3000sek, billigast på prisjakt.nu är 3745, pricerunner 3690)

3. förskottsbetalning......

4. Barometern: Vissa användare på nätforumet hos minhembio.se säger sig ha kunnat ta med kvitton från sina nätbeställningar och hämtat ut sina varor i Kalmarbutiken, andra säger sig fortfarande vänta på sin postförsändelse.
Flera läsare har varit i kontakt med Barometern.se och uttryckt sin oro över situationen. En av dem berättar att han fått en bekant i Kalmar att gå och hämta ut ett Playstation 3 i butiken, efter att i flera dagar försökt nå företaget via telefon och mejl.

5. En anställd kan inte ge tillbaks pengar för en ångrad beställning, en halvtimme senare är butiken stängd.

6. Nu är tydligen polisen där och borrar upp låset..

Låter det seriöst och som ett bra företag man kan lita på?

Inaktiv

Såg annonsen i Metro på jobbet för ett par dagar sedan.

Tyckte det lät väldigt billigt för en PS3'a å nu ser man detta. hahahah

Medlem
Skrivet av Margy:

Nog för att det verkar vara ett skumt företag men är det inte lite väl tidigt att polisanmäla?

När började de med dessa "fantastiska" priser? De borde i alla fall få ett par veckor på sig att skicka iväg grejorna.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9063-playzone_polisanmalda

kolla där .

Medlem

Vissa kan ju fått sina saker bara för att få igång bluffen...

Tråkigt för alla som råkat illa.

Medlem

alla vill ha kommentarer från ägarna. nästan ingen lyckas.


signatur

Rawr

123
Skriv svar