Grand Designs är fantastisk TV

Flakmonkey
Grand Designs är fantastisk TV

Det slog mig ikväll att mitt TV-tittande verkligen har förändrats. Tidigare var det mest en massa populära serier men på senare tid (år) har det gått över till att bli mycket dokumentärer och då kanske främst program om människor och deras äventyr. Nej jag menar inte dokussåpor utan program som Grand Designs som jag nog måste klassas som min favorit just nu. Det går på Kanal 9 och handlar om personer som har en vision om sitt drömhem som de är villiga att offra väldigt mycket för att få. Ibland är det bara en fråga om att riskera bekvämlighet men ofta riskerar de i princip allt de har för att få leva som de vill.

En del av min fascination är rent estetiska. Jag älskar att se hur de fantastiska bostäderna kommer till liv, hur de går från en ritning, till grund, till fasad, etc etc. Det är emellertid inte vad som tilltalar mig mest utan det är människorna eftersom de vågar göra någonting som jag är extremt tveksam till att jag skulle våga göra även om jag drömmer om att göra det. Att ta den där risken med sitt liv som skulle klassas som fantastiskt bra i de flesta ögon för att uppnå en dröm som det är långt ifrån säkert att de kan uppnå. Beundrar dem för det och jag kan bara önska att jag kommer våga göra som de om tillfället kommer.

Att se på programmet ger mig lite hopp, glädje och inspiration helt enkelt så har ni Kanal 9 så tycker jag verkligen att ni ska ge det en chans

#blogg

Grand Designs är fantastisk TV

Har sett hela serien, bra är bara förnamnet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

vet inte om den är speciellt ny 11 år gammal i år. kanske har utvecklats. inte sett det men jag ska absolut ta titt på det. även om jag börjat på sista säsongen. Orkar inte passa serier på TVn för då missar jag dom.

1
Skriv svar