NFS: Shift visar upp sig

Robot
Medlem
NFS: Shift visar upp sig

Ge mig GRID 2 istället.

Medlem

Dom har ju misslyckats med känslan för arkad i dom senaste spelen, och sen ska dom ge sig på simulator, bara att önska dom lycka till, för dom kommer behöva det.

Medlem
Skrivet av TruB:

Dom har ju misslyckats med känslan för arkad i dom senaste spelen, och sen ska dom ge sig på simulator, bara att önska dom lycka till, för dom kommer behöva det.

Utvecklaren Slightly Mad Studios är ju inte direkt nybörjare när det gäller racingspel. En stor skara av personalen har ju tidigare varit involverade i Simbins GTR-serie. Kan nog hända att EA faktiskt lyckas släppa en NFS-titel som är värd att spela för en gång skull.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Äntligen cockpit view... hur många år skulle det ta för att dom skulle fatta... Hoppas spelet inte är skit som förgångarna bara.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av TruB:

Dom har ju misslyckats med känslan för arkad i dom senaste spelen, och sen ska dom ge sig på simulator, bara att önska dom lycka till, för dom kommer behöva det.

Utvecklaren Slightly Mad Studios är ju inte direkt nybörjare när det gäller racingspel. En stor skara av personalen har ju tidigare varit involverade i Simbins GTR-serie. Kan nog hända att EA faktiskt lyckas släppa en NFS-titel som är värd att spela för en gång skull.

Mjo, det kan bli något intressant

Medlem

Hade varit roligare om det inte var på bana.

Medlem

sen när har man spelat NFS för simulator känsla ? wah.. ge oss ett hederligt nfs hot pursuit det var det bästa spelet ever.

Medlem

Ge oss en förbättrad och utökad version av Underground 2! ;), Jag tror att detta kan bli bra men det är fortf inte NFS.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Upp till bevis antar jag. Undercover var ingen höjdare (dock bättre än Carbon imo), men denna ser ut att peka åt rätt håll.
Ser dock ännu hellre ett spel i stil med Porsche 2000.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Ett steg i helt fel riktning enligt mig.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

kan ju inte påstå att förhoppningarna är stora efter den senaste dyngan de släppte! Men kul att man se innifrån bilen den här gången!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det som är NFS för mig är vackra och udda miljöer, lyxiga/ovanliga sportbilar, en näve poliser som gör allt för att stoppa en och sen några polare att tävla mot.

Medlem

Simulator tillåt mej tvivla.
Då behövs mer än styr,gas,broms,växling.. Te.x:

Komplett interaktiv interiör.. (vinrutetorkarvätska, knappar, bälte, mätare...)
TrackIR
Väder inkl. Vinddynamik
Vattenpölar
Djurliv (ej vid banracing, dock fåglar)
osv OSV

GL nfs flabb!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Yes! Äntligen! Jag känner mig förolämpad av alla spel riktade mot småbarn och efterfestfyllon, faktum är att ju mer ansträngning du lägger ner på ett spel destå större är belöningen när du lyckas.

Grid var ju hemskt btw, helt ospelbart med ratt och varenda fysiklag (före kvantteori-eran) buttrejpad.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Det ser ju bra ut på bilderna men att dom får till bra körkänsla tvivlar jag på.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det ser ju bra ut på bilderna men att dom får till bra körkänsla tvivlar jag på.

Errr... Utvecklingsstudion som arbetar på detta spel består till grunden av nyckelpersoner som arbetade med GTR/GTR2 och GTL. Att körkänslan skulle bli dålig tvivlar jag på, även om det inte kommer att bli en ren simulator som tidigare nämnda spel. Även en person som arbetade med fysiken till Richard Burns Rally finns med i teamet.

Man får hoppas på att EA inte lägger sig i allt för mycket när det gäller fysik/körkänsla.

Medlem
Skrivet av Roughack:

Det som är NFS för mig är vackra och udda miljöer, lyxiga/ovanliga sportbilar, en näve poliser som gör allt för att stoppa en och sen några polare att tävla mot.

Kan inte annat än hålla med, de nya är bara för att försöka följa trender.

Medlem

Tokigt snygga interiörer ifall det är ingame-bilder iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag tycker faktiskt att NFS: Drift låter intressant. Hoppas på intressanta banor,bilar,märken, realistisk skadefysik, bra nätkod, och ett online läge där man kan ha en dedicated server.


signatur

<3

Medlem

Sa dom inte att senaste spelet också skulle vara "mer verkligt och ha jättesuperduperultrarealistisk skadefysik"? Det var ju precis lika arkadigt som nfSUG imo.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

det luktar GRID men the more the merrier

Medlem

ser jävlit snyggt ut! hoppas bara det blir bra kör känsla

Medlem

Tackar vet ja NFS Underground 2

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Ett steg i helt fel riktning enligt mig.

Personligen tycker jag det bara blivit värre och värre sedan de bytte inriktning i och med NFS Underground. Om detta är ett steg i helt fel riktning, tycker du då att de skulle fortsätta som de gjort?

Tycker iaf det känns bra att de lämnat streetracing-spåret inriktat på riskokare med blingbling istället för sportbilar.

Regelrätt banracing är väl iofs inte heller något som NFS sysslat med tidigare, men om spelet har något slags körkänsla (vilket man ju skulle kunna tänka sig när det ska vara "simulator"-betonat) så är det ju ett stort steg framåt.

Senaste NFS som jag gillat är Porsche 2000, men gillar racing, så jag tycker detta låter rätt lovande. Är ju dock lite skeptiskt till NFS rent generellt efter de senaste årens katastrofer.

Inaktiv

Såg då snyggt ut men hur det blir med känslan lär vi ju inte få veta på ett bra tag

1
Skriv svar