K: Moderkort, m-atx. AM2 eller 775.

Inaktiv
K: Moderkort, m-atx. AM2 eller 775.

Lite sugen på att bygga en liten burk, men har inga större pengar. Tänkte därför att jag skulle slänga ut en liten annons...

AM2 eller eventuellt 775 (med stöd för C2D) är det som gäller.
Inbyggt grafikkort måste acceptera widescreenupplösningar. Moderkortet måste givetvis vara helt fungerande.

Pris: Löjligt lågt.

Ge förslag.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Generellt är datorerna löjligt billiga idag.
Tycker du ska bygga en C2D.
Integrerade grafiken är riktigt usel när det kommer till vissa användningsområden.
Problemet med en liten burk är att dagens grafikkort inte får plats.
Lite svårt när man inte vet vad burken ska användas till, men är egentligen ingen mening att inte ta ett hyfsat moderkort med ett bra aggregat på en gång och bygga vidare. RAM kostar ju inget längre och CPU är prisvärt, så det blir inte så dyrt i alla fall.

Edit: Såg nu att det är Paddan L himself. Då får du nog kanske precisera frågeställningen lite ......


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Vettefan varför denna hamnade här när jag skrev in det hela under Köp/sälj...

Ja asså egentligen har jag ju en bärbar som klarar av det jag vill pyssla med. I princip vill jag bygga en matx-dator med Cooler Master Elite 340 för att testa chassit lite, ljuddämpa osv. Som en grund för framtida lösningar. Så tyst som möjligt är målet, men ändå skaplig prestanda. Kräver inte så mycket egentligen. Tystnad är högprioriterat, storleken likaså givetvis. Kikat på nya AMDn 4850e eller vad den heter, billigt och strömsnålt. Något medelgrafikkort blir det väl efter ett tag också, men som sagt är jag mest ute efter en experimentdator för att hitta en tyst lösning. M-atx är på frammarsch.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar