Öppen beta av Quake Live 24 februari

Medlem
Skrivet av frunk:

funkar varken på Mac eller Linux.
Webläsaren. bleh. jag kan lika gärna installera orginalen som funkar på alla platformar direkt.

Windowsversionen av Quake3 funkar inte på Machintosh....


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:

funkar varken på Mac eller Linux.
Webläsaren. bleh. jag kan lika gärna installera orginalen som funkar på alla platformar direkt.

Windowsversionen av Quake3 funkar inte på Machintosh....

Nej men Mac versionen som finns på Skivan gör det...

Medlem
Skrivet av frunk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:

funkar varken på Mac eller Linux.
Webläsaren. bleh. jag kan lika gärna installera orginalen som funkar på alla platformar direkt.

Windowsversionen av Quake3 funkar inte på Machintosh....

Nej men Mac versionen som finns på Skivan gör det...

Japp, fast den versionen funkar inte på Windows.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:

funkar varken på Mac eller Linux.
Webläsaren. bleh. jag kan lika gärna installera orginalen som funkar på alla platformar direkt.

Windowsversionen av Quake3 funkar inte på Machintosh....

Nej men Mac versionen som finns på Skivan gör det...

Japp, fast den versionen funkar inte på Windows.

nej men Windows versionen som finns på skivan gör det...

Medlem
Skrivet av frunk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:

funkar varken på Mac eller Linux.
Webläsaren. bleh. jag kan lika gärna installera orginalen som funkar på alla platformar direkt.

Windowsversionen av Quake3 funkar inte på Machintosh....

Nej men Mac versionen som finns på Skivan gör det...

Japp, fast den versionen funkar inte på Windows.

nej men Windows versionen som finns på skivan gör det...

Det tänkte jag inte på.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av frunk:

funkar varken på Mac eller Linux.
Webläsaren. bleh. jag kan lika gärna installera orginalen som funkar på alla platformar direkt.

Windowsversionen av Quake3 funkar inte på Machintosh....

Nej men Mac versionen som finns på Skivan gör det...

Japp, fast den versionen funkar inte på Windows.

nej men Windows versionen som finns på skivan gör det...

Det tänkte jag inte på.

Tack för underhållningen!

Medlem

Som ny inom "Quake"-spelen så är det grymt svårt att hitta motstånd som passar min "skill". Jag blir tokägd vart jag än spelar, och alla hoppar runt som hyperkaktiva kaniner. Förutom detta är det helt klart ett bra spel, även fast det inte passar mig riktigt i smaken. Grymt fin idé med att spela i webbläsaren i alla fall


signatur

snestreck woicer

Medlem
Medlem

Mja, själv har jag ju vart med i stängda betan ett tag, helt okej.

Inaktiv
Skrivet av woicer:

Som ny inom "Quake"-spelen så är det grymt svårt att hitta motstånd som passar min "skill".

Det är precis detta som id försöker lösa med Quake Live. De försöker hålla reda på din relativa "skill" och sedan rekommendera servrar utifrån det.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Äntligen! ^^


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Allting upp till molnet nu bara \o/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

w00t, hur fan fick jag tillgång till den stängda?
fick ett mail där det stod att jag blivit "utvald"...

Medlem

hade det vart Q2LM hade jag lirat lätt...
Annars kan man lika gärna spela webbtetris

Medlem

Jag har 15 invites till den stängda betan, vill du ha en så skicka namn och efternamn och din email i ett PM till mig!

Först till kvarn!

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Jag har 15 invites till den stängda betan, vill du ha en så skicka namn och efternamn och din email i ett PM till mig!

Först till kvarn!

Kollat dina invites på sistonde?
Jag har ingen "bar" alls där uppe som invitsen fanns. Antar att dom har tagit bort alla invites nu inför open beta. känns ju nödvändigt att ha i 3-4dagar liksom. Plus att dom kör ner Quake Live imorgon.

Medlem

har varit med i closed beta sen oct/nov nånting.. funkar hyffsad bra och lätt att installera.. en liten plugin bara till firefox eller iexplorer som fixar resten.

är lite besviken på att de finns begränsad antal servrar just nu och närmast är lite långt borta från norra norrland, men det ska bli nog ändring när de blir mer populärt, antar jag iallafall.

hoppas på att alla som kommer till open beta, inte ger upp så lätt och skiter i spelet pågrund av små irriterande grejer. Community lyssnar på folk och spelets utveckling styrs av oss alla testare.

Mycket bra jobb av idSoftware, kostnadsfritt nöje till oss.

I recommend.

Medlem
Skrivet av Aatu:

har varit med i closed beta sen oct/nov nånting.. funkar hyffsad bra och lätt att installera.. en liten plugin bara till firefox eller iexplorer som fixar resten.

är lite besviken på att de finns begränsad antal servrar just nu och närmast är lite långt borta från norra norrland, men det ska bli nog ändring när de blir mer populärt, antar jag iallafall.

hoppas på att alla som kommer till open beta, inte ger upp så lätt och skiter i spelet pågrund av små irriterande grejer. Community lyssnar på folk och spelets utveckling styrs av oss alla testare.

Mycket bra jobb av idSoftware, kostnadsfritt nöje till oss.

I recommend.

2saker som jag tycker lite kassa med betan är att pingen kan vara rätt kass för mig imellanåt(verka dock bara vara för mig typ. ), sen att playerlimit ändras efter allt fler joinar servern. Vill man spelar max_8 så går det inte. Blir för mycket "spammande" och så när man kör 16pers på banorna.
Men det kanske dom skulle ta o ändra i framtiden hade dom skrivit i forumet, att man kan få lite mer val angående servrar än att det just är samma regler på alla.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Strumpa:

Jag har 15 invites till den stängda betan, vill du ha en så skicka namn och efternamn och din email i ett PM till mig!

Först till kvarn!

Kollat dina invites på sistonde?
Jag har ingen "bar" alls där uppe som invitsen fanns. Antar att dom har tagit bort alla invites nu inför open beta. känns ju nödvändigt att ha i 3-4dagar liksom. Plus att dom kör ner Quake Live imorgon.

Hade 15 invites när inlägget skrevs. Tyvärr såg jag ju nu att de inte finns kvar.

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av woho:

Köra i webläsaren...
Vilken bluff

Krävs ju att man laddar ner och installerar en activex-plugin.

Kunde lika gärna varit en standalone-installation.

Uh, jag tror inte du riktigt förstår hur det funkar med plugins. Rent tekniskt så körs det visst i webläsaren, och en stand alone hade varit större. QL levererar åtkomlighet och det tar bara ett par minuter att komma igång.

Det värsta är att du levererar inte ens ett vettigt argument till ditt gnäll.

IMO är den enda anledningen att köra ett spel direkt i webläsaren att man slipper allt krångel med installation och liknande och att man vet att programmet körs sandboxat - detta gör man INTE med quake live. Det kräver att jag:
1. Laddar ner ett installationsprogram
2. Installerar skiten(vilket dessutom kräver UAC prompt)
3. Startar om webläsaren.

Jämför detta med en standalone där det räcker med
1. Packa upp en zip-fil.
...Eller använda ett insallationsprogram som är exakt lika krångligt som att installera en browserplugin, bortsett från att man slipper starta om webläsaren.

Jag ser inte heller hur storleken skulle kunna påverkas, lite kod för att skapa ett fönster tar knappt någon plats, särskilt inte jämfört med media som ljud, modeller och texturer.

Ser inte heller hur åtkomligheten påverkas på något sätt, om du tycker det är smidigt att kunna skicka länkar som kastar in dig direkt på en server så fungerar detta lika bra även om spelet är standalone. Kolla på unreal tournament där du kan använda dig av unreal:// länkar som startar spelet automatiskt, samma sak med spotify - går skicka länkar där som automatiskt startar programmet och börjar spela en låt.

Jag har inget emot att serverbrowsern och matchmaking-systemet körs i webläsaren, tvärtom - det är att stort steg framåt, som jag nämnde ovan går det enkelt att koppla ihop även med standalone-program.
Men allt det här tjatet om att SPELET körs i webläsaren är enligt mig bara ett stort mediastunt.

12
Skriv svar