Empire: Total War-demo ute nu

Medlem
Skrivet av freddelajno:

Har samma problem som någon nedan.

Hänger sig vid första informationsrutan. Sen är de bara resetta datorn.. Bah..

Någon som har en lösning?

Det tar bara extremt lång tid för spelet att starta av ngn mystisk anledning. Jag gick iväg och kollade på tv, sen när jag kom tillbaka så hade det gått från den där irriterande startbilden till menyn. Sen att det måste ladda om extremt segt varje gång jag byter ngn inställning är inte heller så roligt, men det är nog dags att uppgradera datorn också

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Element_Five:

Diggade sjöslagen även om jag fick dunderpisk hehe.

Filmade lite för de som vill se hur det ser ut på grafiknivån ultra!

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/306782.html

Satan vad det hackar, är det inspelningsprogrammet som stjäl prestanda?

Nej, det är skumt för det hackar inte i spelet, när jag ser på filmen på datorn eller i den versionen jag la på youtube enbart i GT versionen?


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Element_Five:

Diggade sjöslagen även om jag fick dunderpisk hehe.

Filmade lite för de som vill se hur det ser ut på grafiknivån ultra!

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/306782.html

Satan vad det hackar, är det inspelningsprogrammet som stjäl prestanda?

Nej, det är skumt för det hackar inte i spelet, när jag ser på filmen på datorn eller i den versionen jag la på youtube enbart i GT versionen?

Märkligt. Fagert var det i alla fall.

Medlem

Ja vattnet i spelet är sjukt snyggt, kul när de flyter omkring rester av båtarna och döda sjömän också Eller kul och kul ser verkligt ut.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Jag blev rätt besviken på demot, efter några ggr så tycker jag sjö-slagen blir bättre och bättre, men jag måste säga att land striderna var tråkiga med tanke på att formationerna är lika kassa om inte värre än de gamla TW spelen.

Och är det bara jag som tycker att animationerna är sega och ryckiga (i landstriderna) på alla inställningar gällande grafik?

Jag skulle gärna se att man kunde ta bort de vita trace-linjerna som följer med kanonkulorna i sjö-slagen.

Jag kommer nog köpa spelet ändå med tanke på att man kan lira Sverige och dess flotta!

Men jag hade nog inte varit så kritisk om jag hade vetat att spelet skulle släppas ett halvår senare, men nu kommer det ju till butik om ett par veckor så några ändringar/förbättringar kommer nog inte att göras, vilket jag tycker är synd.

Inaktiv
Skrivet av Element_Five:

Eller kul och kul ser verkligt ut.

Bröd och skådespel

Medlem

max på allt flyter bara bra för mig, går aldrig under 50 fps häftigt lir


signatur

//monster

Medlem

10kb/s på 24mbit jo jag tackar för kaffet.


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av b3pp0:

max på allt flyter bara bra för mig, går aldrig under 50 fps häftigt lir

Hårdvara???

Inaktiv

Klarade sjöstriden till slut! På mina tre första försök blev jag total slaktad, medan på mitt 4:e försök så klarade jag det utan att förlora en enda båt.

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Klarade sjöstriden till slut! På mina tre första försök blev jag total slaktad, medan på mitt 4:e försök så klarade jag det utan att förlora en enda båt.

Strategi?


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av Dannie:

Klarade sjöstriden till slut! På mina tre första försök blev jag total slaktad, medan på mitt 4:e försök så klarade jag det utan att förlora en enda båt.

Strategi?

Undrar det jag med. Jag får tok pisk


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Fan, trodde min dator skulle klara det bättre än vad det gjorde, lite besviken, men men, tycker ändå att campaign kartan är det roligaste, och den ska väl datorn klara iaf.
För övrigt så var det inte lika kul som jag hoppats på, men kan nog va lite pga hela datorgrejen, bästa grafiken kan jag klara mig utan, men vill fan att det ska flyta på ändå, plus att hela steam grejen fick mig på dåligt humör, första och om jag får bestämma sista gången jag rör vid det, sjukt segt program.

edit: Efter att ha kört lite mer så känns det bättre, sjöslagen gillar jag bara mer och mer och att ha två rader infanteri som skjuter av på varandra är riktigt underhållande.

Medlem

Går alldeles för segt på steam. 0-60kb/s. Suck!


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem
Skrivet av krukan6:

Går alldeles för segt på steam. 0-60kb/s. Suck!

Byt nedladdningszon


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Bara jag som hade enormt långa laddningar? Tog flera minuter innan spelet ens hade laddat klart efter ha uppdaterat ens inställningar.

Medlem

Vet att många pratat om långa laddningstider men tycker personligen inte de varit så överdrivna?


signatur

Gamer since day one!

Medlem

riktigt bra tycker jag det var! sjöslaget klarade man av i första go men infanterislaget blev för långtråkigt.... ska helt klart köpa det när et kommer!

kände inte av laddningstiderna sååå mycket men tid tog det ju jämfört med andra liknande spel men väl värt väntan

Inaktiv

jag börjar inse nu att min dator börjar bli gammal:(...det är så jäkla iritterande att jag inte får ihop trupperna som jag vill ha dom...en annan irriterande grej är fiendens kanoner som kan skjuta överallt på kartan...dom träffar ju hela tiden också

Medlem
Skrivet av werdinho:

jag börjar inse nu att min dator börjar bli gammal:(...det är så jäkla iritterande att jag inte får ihop trupperna som jag vill ha dom...en annan irriterande grej är fiendens kanoner som kan skjuta överallt på kartan...dom träffar ju hela tiden också

Det fick mig också att nästan stänga av spelet. Fiendekanonerna decimerade lätt en flankerande trupp med lätt kavalleri som språngred över kartan, bakom kuperad terräng, såsom kullar och skog några km bort..

Så jävla lätt att vara artellerist var det garanterat inte.

Skrivet av flippp:
Skrivet av werdinho:

jag börjar inse nu att min dator börjar bli gammal:(...det är så jäkla iritterande att jag inte får ihop trupperna som jag vill ha dom...en annan irriterande grej är fiendens kanoner som kan skjuta överallt på kartan...dom träffar ju hela tiden också

Det fick mig också att nästan stänga av spelet. Fiendekanonerna decimerade lätt en flankerande trupp med lätt kavalleri som språngred över kartan, bakom kuperad terräng, såsom kullar och skog några km bort..

Så jävla lätt att vara artellerist var det garanterat inte.

Fattar inte vad ni menar? när jag blir beskjuten så träffar de knappt alls och jag går till raskt motanfall och mosar artilleristerna med kavalleri.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Klarat både landstriden och sjöstriden nu. Känns ungefär som de gamla spelen men inte riktigt lika polished.

negativa saker:
- Samma gamla trötta interface som de andra spelen.
- Träffsäkra kanoner som skjuter över hela kartan.
- Segt och ej optimerat. Borde flyta på bättre på min dator än det gör.
- Laddningstiderna.
- Inget blod på marken.
- Inga ragdolls.
- Samma ansikte på alla soldater i ett regemente.
- Ljudet otroligt buggigt, tror det ska vara någon röst-introduction på slaget men den verkar inte finnas. Inget direkt vapenskramel i melee. Inga ljud på trupper i rörelse. Hollywood skrik då en gubbe dör som upprepar sig otroligt mycket.
- Relativt dålig pathfinding, omgrupperingar då man ska skjuta osv, har jag en formation så vill jag behålla den även i strid.
- Cavalry charge mot infanteri var väldigt otillfredställande. Inget ljud och animationerna såg muppiga ut. Melee i allmänhet kändes väldigt ofärdigt.

Allt detta till trots så är det fortfarande gamla hederliga Total War vilket väger upp för mycket, men jag är besviken att det inte har utvecklas mer mellan generationerna. Jag menar, varför samma ansikte på alla soldater i ett regemente? Det lär finnas mycket texturminne att ta av då spelet inte direkt använder mycket texturer.

Köp...njaeaeeaaa.. kanske. Inte om spelet är lika opolished som demot dock. Och snälla, ge mig ett Total War mature med gibs och blod nån gång. :'(

Inaktiv

Jag ladda också hem det när jag bytte till Nya Zeeland gick hemladdningen dubbelt så fort

Medlem

Va fan, jävla steam.

Empire: Total war has stopped working.
Får jag upp när Steam ska installera Direct X.

Medlem

Klarade båda slagen nu.
Tycker som vissa andra att 24-pund kanonerna är lite överdrivet träffsäkra, men jag har ingen uppgift på hur träffsäkra de verkligen var heller.

Verkar vara ett ganska bra spel, men i nuläget föredrar jag M:TW II. Tycker detta kändes lite segt på något sätt... sjöslagen kändes lite svårstyrda.

Inaktiv
Skrivet av blub:

Kul att man hamnade som tipsare

Jag krossade amerikanerna som britter på land.
Jag krossade Frankrike som britter i sjöslag-
Blir lätt ett köp.

Finns det mer än bara hur man lär sig kontrollerna?

Medlem
Skrivet av gusekm:
Skrivet av blub:

Kul att man hamnade som tipsare

Jag krossade amerikanerna som britter på land.
Jag krossade Frankrike som britter i sjöslag-
Blir lätt ett köp.

Finns det mer än bara hur man lär sig kontrollerna?

Välkommen till FZ.

Ja det finns, Battle, två strider finns där.

Inaktiv
Skrivet av Mang:
Skrivet av gusekm:
Skrivet av blub:

Kul att man hamnade som tipsare

Jag krossade amerikanerna som britter på land.
Jag krossade Frankrike som britter i sjöslag-
Blir lätt ett köp.

Finns det mer än bara hur man lär sig kontrollerna?

Välkommen till FZ.

Ja det finns, Battle, två strider finns där.

Tack!

Medlem

ni kunde inte slängt med en länk till demot?!

Skrivet av snefan:

ni kunde inte slängt med en länk till demot?!

Det finns bara att ladda ner på Steam.

Skriv svar