Se Flashpoint 2 i aktion

Medlem

Hmm. Blev lite orolig. Fast jag kan ju inte hålla med om att det ser fult ut eller så. Man måste ju tänka på skalan. Att rita upp hundratals soldater på hundratals meters avstånd kräver en del. Sen tillkommer texturer, ljuseffekter och fysik på det.

Hur som, det som oroar mig som nämnt, är att det verkar bli ett vanligt Battlefield. Så typiskt att allt ska blir så förbaskat casual och mainstream :/

Medlem

Alltså, om meningen var att man skulle bli imponerad av grafiken så har de ju misslyckats. Det ser ut som en betaversion av BF2. Förutom möjligtvis lite glow och time laps-funktionen.

Medlem

Varför får jag flashback från FC2:s superhype???

Hoppas verkligen att detta klickar i slutändan.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Det är BF2-spelarna de är ute efter.

Hoppas vid gudarna att du har fläskigt fel i det!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Hmm. Blev lite orolig. Fast jag kan ju inte hålla med om att det ser fult ut eller så. Man måste ju tänka på skalan. Att rita upp hundratals soldater på hundratals meters avstånd kräver en del. Sen tillkommer texturer, ljuseffekter och fysik på det.

Tja, allt är relativt. Visst käkar det att ha snygga modeller, men det känns klent att inte ens den närmaste LODen har en vettig mängd polygoner när bra grafik är ett av deras säljargument.

Medlem
Medlem

Fatta härliga System Reqs det kommer bli...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Alltså när kommer det ut, vissa sidor säger i vår andra i sommar och i värsta fallet i HÖST! Plus, hoppas på att OFP 2: stöd med 16 eller 32 vs. 16/32 + 256 NPC spelare till PC inte bir en stor bantad ver. till 360 där det är 8/16 vs. 8/16 och bara några NPC speler med...

Ur min synpunkt så är, OFP 2 det asroliga skjutandet i COD 4 och BF2 blandat med den storheten och verkligheten (x 10 upp) som Project Reality(BF2 MODD), plus det roliga vapen/fordon systemen.

Medlem

Jag har aldrig spelat första OFP, så skulle någon kunna förklara lite hur detta är tänkt att vara och hur spelet är upplagt? Är det främst online? Är det mycket teamwork?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Tråkigt att jobba i år på ett spel, lägga ner all sin själ i det kreativa skapandet och sedan falla på att släppa det som ett 'Games for Windows'.

Inaktiv

Verkar coolt.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag har aldrig spelat första OFP, så skulle någon kunna förklara lite hur detta är tänkt att vara och hur spelet är upplagt? Är det främst online? Är det mycket teamwork?

Svårt att svara på då det inte är samma utvecklare av detta spel som OFP.

Skrivet av Fik0n:

Tråkigt att jobba i år på ett spel, lägga ner all sin själ i det kreativa skapandet och sedan falla på att släppa det som ett 'Games for Windows'.

Vad är det för fel på "Games for Windows"? det är ju bara en logga som finns på förpackningen och innebär inte att man måste ha "Windows live" i spelet.

Inaktiv

^ Ibland innebär "lajv" att man måste betala för att ha en serverbrowser.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag har aldrig spelat första OFP, så skulle någon kunna förklara lite hur detta är tänkt att vara och hur spelet är upplagt? Är det främst online? Är det mycket teamwork?

det är en krigs simulator, tänk dig flight simulator fast ''fps'', du kunde spela som infantri, använda flygplan och fordon, leda en grupp eller ingå i en grupp av AI soldater och allt skede i väldigt massiva öar så det var nästan total frihet, du kunde i princip röra dig vart du ville

i spelet ingick en väldigt grym mission editor där du kunde skapa det mesta, göra coop banor, eller singel player banor med enbart AI

spelet var väldigt moddbart också vilket skapade en ganska stor community enbarts med diverse mods, nya skins, nya vapen nya soldater och så vidare, så man kunde hitta på det mesta

och online delen blev aldrig så stor, visst fanns de en del servers med aktiva spelare, men man hittade ju knappast 100 servers med 30 spelare i varje , var mest den relativt mellan stora hängivna fansen som körde online, eller dem som verkligen gillade realismen i spelet, köra online utan teamwork är aldrig kul i såna här spel så teamwork var väl en stor del egentligen, fanns inget bättre än att köra 5 spelare i en coop bana, där alla har sin egna grupp av AI soldater, sedan supporta varandra, ena kunde enbart vara infantrier, andra kunde styra ett gäng pansarvagnar, medans tredje flög runt i sin helikopter medans man försökte ta över en stad eller vad nu än banan gick ut på

Medlem
Skrivet av witriolus:

^ Ibland innebär "lajv" att man måste betala för att ha en serverbrowser.

Nej

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Inkompetent:

Det är BF2-spelarna de är ute efter.

Hoppas vid gudarna att du har fläskigt fel i det!

Efter man sett den här filmen verkar det nästan som att han tråkigt nog har rätt där. Tror spelet kommer bli som en blandning mellan Battlefield och Ghost Recon fast med en fin editor.

Så länge dom har bevarat gamla OPFP/ArmA vapen hanteringen så har spelet en chans. Vill fan inte ha en fast vapen-kamera (CS stil) och en HUD med health/stamina bars och skit.

Medlem

Blev riktigt besviken när jag såg denna video. Direkt efter tog jag och kollade på några trailers till ArmA 2 och det ser ju mycket mer lovande ut på alla fronter.

Som folk redan har påpekat så kändes det här mer som BF 2 än en uppföljare till Flashpoint.

Nåväl, jag blev i alla fall jävligt sugen på ArmA 2. Men mitt förtroende för Flashpoint 2 har nästan dött. De får fan ta och imponera med något vettigt i nästa video.

Inaktiv

Det som oroar mig mest är att det kommer till console med. Det brukar inte tala för realistiska spel.

Medlem
Skrivet av arsonisten:

Det som oroar mig mest är att det kommer till console med. Det brukar inte tala för realistiska spel.

Iofs ska ArmA2 också komma till konsol är det tänkt, och på sätt och vis är det bra för spelet tvingas till att förbättra sitt usla interface.

Mig veterligen har de inte behövt offra något dock. Tror konsolerna kommer få en gnutta auto-aim, men eftersom ArmA överlag har ett lugnare tempo så lider inte konsolerna direkt av att man inte kan vända sig om lika snabbt som med mus. Återstår att se hur resultatet blir

Medlem

Kallar de detta för realism? Wtf? Det där påminde mest om battlefield modern combat.

Medlem

För den som har missat så uppdateras arma2.com varje vecka med nya videoklipp, FZ verkar inte bry sig så mycket om dom så jag postar de senaste här:
förra veckan: http://www.arma2.com/chernarussian-movement-of-the-red-sta-2_...
denna vecka(släpptes för några minuter sedan): http://www.arma2.com/chernarussian-defence-forces-2_en.html

Medlem
Skrivet av Bush:

För den som har missat så uppdateras arma2.com varje vecka med nya videoklipp, FZ verkar inte bry sig så mycket om dom så jag postar de senaste här:
förra veckan: http://www.arma2.com/chernarussian-movement-of-the-red-sta-2_...
denna vecka(släpptes för några minuter sedan): http://www.arma2.com/chernarussian-defence-forces-2_en.html

Najs, tackar för länkarna!
Det enda som är lite fel på sista videon där är hur sakta tryckvågen med dammet rör sig när pansarvagnarna skjuter.
Det ska se ut som om hela marken reser sig runt om nästan.
Kolla: http://www.youtube.com/watch?v=-24kggDB77E

Eller 03:15 här: http://www.youtube.com/watch?v=6Jl8FvQ6QII

Det man också borde göra är att simulera ljudet när man har hörselkåpor på sig med inbyggda mikrofoner, dvs så fort det är något plötsligt högt ljud så klipper lurarna mikrofonerna, så man hör skitbra men blir inte döv vid höga ljud.
Det är ju så alla har nu för tiden och det låter bra mycket annourlunda än att inte ha kåpor alls.

Medlem

Samma gamla visa som alla andra hypade spel, en massa tech videos som ska visa hur bra skuggor det är, ljussättningen, AI'n osv...sen när man väl spelar det bryr man sig inte om dessa saker ens för det är ingen spelkänsla ändå

Hoppas att detta inte blir en besvikelse, inte heller ArmA2.
Jag har dock lite mer förhoppningar på OFP2 eftersom ArmA2 känns för likt ArmA, vilket var en flopp för mig.

btw whats up with the nuthugging? ni borde vara glada på att det är TVÅ krigssimulatorer på gång

Medlem

oj oj oj! kolla va revolutionerande! de har en dag och natt cykel! har man aldrig sett förr...imo så ser det VÄLDIGT konsolifierat ut:(

tveksam måste jag säga...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

snyggt snyggt snyggt..... tror poängen är lite off här. OFP ska vara realism, och med detta gameplay som man ser och det fina lilla siktet som sitter stenat i mitten på skärmen säger ju bara en sak... arkad. Kan nog bli ett finfint lir, men soldatsimulator är det dock inte.

Gillar map editorn dock

Medlem

har inget imot om det blir mainstream, fler spelare, jag går hellre till ett spel som har mycket spelare och är roligt, än ett som är kanske är riktigt bra men inte har mycket spelare.

även jag väntar på gameplay, jag är inte anti varken simulatorer eller arkad spel, gillar båda för vad dom är så på det sättet är jag rätt öppen, men gameplayet är viktigt.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

btw whats up with the nuthugging? ni borde vara glada på att det är TVÅ krigssimulatorer på gång

Rättelse: Det är EN krigssimulator på gång, ett renodlat krigsspel.

Säger inte att det ena är bättre än det andra, men att kalla OFP2 för simulator efter vad som visats hittills är en skymf mot ordets definition.

Medlem

^^lite för tidigt påstå det efter en tech video

Medlem

Nja, det material som visats innan var ju knappast någon hjälp det heller för att motbevisa mitt påstående.

Dessutom är ju BF2-spelarna en större marknad än de som spelar ArmA. Ganska självklart att Codemasters satsar på den större marknad som varit utan nytt spel en längre tid, än att konkurrera med BIS om något så nischat som en simulator.
Varken BIS eller Codemasters kommer gå plus om de ska slåss om samma kunder

Medlem

Då ska jag gnälla lite också..........varför skjuter alla med spårljus:down:


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

123
Skriv svar