Bäst gamingmus för under 500:-?

Medlem
Skrivet av Enhac:

Efter att ha kollat lite i FZ:s testarkiv verkar det som att Razer Copperhead verkar fruktansvärt prisvärd...

Är den så bra som det verkar?

Tack på förhand!

Nej det är den inte. Bara någon tomte som testat den som inte spelar så mycket.

Medlem
Skrivet av erge:

G9:a skippar ju. I alla fall de två ex som jag testat. Hur kan den vara bra då? Kör ni med omänskligt hög sens eller?

Gå på de mössen som bevisligen har bra prestanda istället för någon av de nyare "bling-bling"-mössen.

Logitech: MX518 och MX300.
Razer: Diamondback och Krait
Microsoft: Wheel Mouse Optical 1.1a och IE 3.0.

Resten är så gott som skräp för FPS-spel.

Jag skulle rekommendera alla att läsa Sujoy's artikel och tester av de vanligaste mössen innan man köper en ny mus. För är ni kräsna som jag själv så slipper ni gå tillbaka till butiken och hoppas på att få byta ut skräpet i efterhand.

Annars så fick ju G9 5/5 av fz


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Fick väldigt bra betyg i PC Gamer också, i alla fall vad jag minns. Men det viktigaste, den fick mycket bra betyg av mig också.

Inaktiv

PC Gamer sa väll att det är den bästa musen någonsin om jag inte har fel.

Inaktiv

Kollade precis, de skrev "Logitech bjöd också på den bästa musen någonsin i G9." i deras Bäst/Sämst 2007 i februarinumret.

Inaktiv

Av mig får den 5/5 !! super skön kan inte använda min gamla nu

Medlem
Skrivet av hubbe93:

Av mig får den 5/5 !! super skön kan inte använda min gamla nu

Samma här


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Så både jag och en polare har fått totalt 3 st "söndagsexemplar"? Ytterst tveksamt.

När det gäller spelmöss så litar jag inte för fem öre på speljournalister eller recensenter. Bara se på Razer Copperhead som enligt FZ fick full pott men som egentligen är en skitmus för folk som föredrar låg sens då den både skippar frames om du gör lite snabbare rörelser och har negativ accel inbyggd i sin sensor.

Samma sak händer med G9:an på de tre exemplar som jag och en polare har testat. Slumpen? I think not.

Medlem
Skrivet av erge:

Så både jag och en polare har fått totalt 3 st "söndagsexemplar"? Ytterst tveksamt.

När det gäller spelmöss så litar jag inte för fem öre på speljournalister eller recensenter. Bara se på Razer Copperhead som enligt FZ fick full pott men som egentligen är en skitmus för folk som föredrar låg sens då den både skippar frames om du gör lite snabbare rörelser och har negativ accel inbyggd i sin sensor.

Samma sak händer med G9:an på de tre exemplar som jag och en polare har testat. Slumpen? I think not.

Men det är väll inte heller en slump att vi är tre pers som har varsin G9 och ger den full pott eller?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Vad blev det tillslut da?:P

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av erge:

Så både jag och en polare har fått totalt 3 st "söndagsexemplar"? Ytterst tveksamt.

När det gäller spelmöss så litar jag inte för fem öre på speljournalister eller recensenter. Bara se på Razer Copperhead som enligt FZ fick full pott men som egentligen är en skitmus för folk som föredrar låg sens då den både skippar frames om du gör lite snabbare rörelser och har negativ accel inbyggd i sin sensor.

Samma sak händer med G9:an på de tre exemplar som jag och en polare har testat. Slumpen? I think not.

Men det är väll inte heller en slump att vi är tre pers som har varsin G9 och ger den full pott eller?

Proves my point. Har man inte så höga krav så märker man inte bristerna.

Inaktiv

Vad gör du med din G9 när den går sönder ?? hoppar du på den eller slänger den i golvet och dunkar den i skrivbordet varje gång du dör i ett spel ??

då kanske den går sönder

Medlem

G9 är i särklass den bästa musen jag haft. Har man väl haft en G9 duger ingen annan mus sedan.

12
Skriv svar