Coca-Cola Vanilla<3

Inaktiv
Coca-Cola Vanilla<3

Coca-Cola Vanilla (mer känt som Vanilla Coke) har tydligen börjat säljas på de flesta Ica (vet inte om det gäller Konsum/Coop) affärer i drygt en vecka nu.
Jag minn första gången jag drack Vanilla Coke. Det var under en sommar för många, många vackra år sedan. Jag var i Malmö och hälsade på några kompisar samt min gammelmormor.

Jag och min kompis gick in till Tempo i Fosiedal/Holma och han gav mig rådet att smaka på Vanilla Coke. Vi köpte oss en varsin 0,5L Vanilj cola och satte oss på en liten kulle med skugga då det var ganska varmt.

Jag minns när jag kollade på den där runda plastflaskan med onyttigt blask i och öppnade locket/korken.
Jag tog min första klunk och gillade smaken på direkten. Så satt vi där och pratade lite onödigt skit.
Vanilj Colan var ganska så ny "på den tiden".

Jag hade druckit ifrån en 2L Coca-Cola Vanilla och även ifrån en 33CL samt 0,5L flaska.
Men vart hittar du en två liters idag? Eller kanske flaska?
Jag har kollat på LiDL/City Gross och Maxi. Inget. Inte ett ända spår.

Efter ett tag så röjde dem bort Vanilj Colan ifrån kylarna i affärerna och jag fick aldrig reda på varför eller ifall man kunde få tag på det mera i huvudtaget.

Lycklig blev jag då sent förra året jag fick reda på att man kunde köpa 33CL på City Gross bland de importerade varorna ifrån USA.
Jag blev glad, såklart!

Men när jag fick se att Vanilla Coke fanns på Ica i Strömsnäsbruk, en råtthåla där jag är oerhört ledsen över att jag tillbringat snart 17 år av mitt liv på. När det finns så mycket bättre ställen.
Jag blev hyper, Ica hos mig! Det finns en gud trots allt!

Jag älskar Coca-Cola Vanilla. Det säljs för 12:- plus 0,50:- pant. Svindyrt.. Man fan i mig värt vart ända öre!

Förra årets absolut bästa låt<3

_Heyno ska köpa Vanilla Coke nu och spela. För han har studiedag imorgon!

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

KoP
Medlem
Coca-Cola Vanilla<3

Vanilla colan sålde för dåligt så därför togs den ur produktion i sverige. Jag var en av dem som tyvärr tyckte den smakade hemskt. Men cherry coke, där har vi grejjer! Köper det så ofta jag kan ifrån lokala kiosken.

Inaktiv

Jaha! Okej, bra att du sa det. Undra varför det kom tillbaka? Cherry Coke är gott som fan det med. Köpte både en Vanilla och Cherry igår! Dyrt som fan, 27kr för 66cl då man kan få en 2L Coca-Cola för 30 på pizzeriorna här i byn.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Vanilla coke var hemskt. Så man förstog varför dom tog bort den från hyllorna.. Sedan så verkar 2L flaskor bli mindre och mindre synliga tror det beror på att man ska dricka sådan dryck så lite som möjligt.. fan 3L flaskor som fanns förr ser man knappt längre eller inte alls.

Men tur var så dricker man inte så stora mängder cola, en 33cl burk räcker om man känner sig sugen. Coca-Cola är en drog. Så akta er.

Inaktiv

Coca-Cola är en drog. Så akta er.

Det är jag väldigt medveten om. För mig är det nästan ett MÅSTE när jag spelar/kolla på film. Jag har svårt att vara helt nöjd annars. Usch:(
Det 'r som att röka typ. Fast mindre farligt. Sålänge man inte dricker 10L om dagen.

Men 3L finns så gott som inte längre. 2L hos oss säljs ändast på pizzerior (har en typ 100 meter bort ifrån mig). 1.5L har tagit över nu.


signatur

When It's Game Over. It Is.

1
Skriv svar