Chrono Trigger
Japanerna har redan upplevt det, likaså amerikanerna. 14 år efter Chrono Triggers originalsläpp får äntligen vi svenskar ta del av det mytomspunna rollspelet. Frågan är såklart: håller det än?
Creds för att ni börjar recensera DS-spel. Har en vit lite jag själv sen typ 2 år tbx. Stolt ägare utav den. Har spelat Chrono för väldigt länge sen på emulator men kommer inte ihåg att det var såhär bra. Jag fastnade kommer jag ihåg vilket gjorde att jag slutade, men nu ska man nog ändå kanske skaffa sig detta så man har nått nytt(gammaltnytt?) att uppleva.
Eller hur Griimlock, det var på den tiden RPG:n var som bäst. FF4-6, Secret Of Mana, Tales of Phantasia, Secret of Evermore, Chrono Trigger, Lufia 2... ja listan kan göra hur lång som helst. SNES ÄR VÄRLDENS BÄSTA KONSOL! Nuff said, iaf om man kollar till RPG titlar :P.
Vet att man inte ska prata om Warez och sånt, men spelade Chrono trigger till DS långt innan releasen ;/. Men det är en SJUUUUKT bra portning.
Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.
det enda spel jag varvat mer än två gånger. tre t.o.m ;-). fantastiskt på alla sätt och vis. förmodligen tidernas bästa spel - bortom all perfektion.
det är så vansinnigt bra att jag funderar på att investera i ett ds enbart för ct. (vilket jag aldrig i hela mitt långa liv skulle gjort annars.)
Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.
Vad är det du skriver din tok?
16bits-tiden hade en himla massa bra spel ju. Till SNES har vi Final Fantasy 4-6, Secret of Mana, Mega Man X, Super Mario World, Yoshis Island, Zelda: A Link to the Past och Super Metroid för att nämna några.
Nåt Mega Drive hade jag aldrig så kan inte direkt uttala mig där men gör dig själv en tjänst och kolla upp några av spelen jag nämnde.
Rätt lätt och fixa både på Tradera/Ebay eller genom emulatorer
För övrigt hoppas jag Chrono Trigger säljer skitbra så att Square Enix får för sig att släppa uppföljaren på PSN och XBLA då jag aldrig fått spela det.
2D? Jo det är det väll, men det är knappast plattforms 2D, Doom är 2D men det spelas som 3D.
IMO så känns Chrono trigger lite kort, iaf om man bara följer storyn, det roliga är att det finns 10 olika slut på spelet (tror jag iaf) så man får spela new game plus för att låsa upp alla.
Och ja, om man är entusiast av J-RPG:n och bra spel så är det helt klart värt med en SNES. Som sagt, utan tvekan världens bästa konsol någonsin.
Tror inte det kommer komma någon konsol som har samma underhållningsvärde eller kommer att kommas ihåg lika länge som SNES. Svårt att se remakes på spel som släpps idag om 10-15 år :P. Men jag vill se remakes på FF 5-6-7-8-9 till PS3 / DS / PSP.