De ofrivilliga

Inaktiv
De ofrivilliga

Såg ovannämnda film i veckan och skulle rekommendera alla oinvigda att göra detsamma. Filmen utgår ifrån fem separata historier och beskrivs väl egentligen bäst som fem kortfilmer ihopklippta till en långfilm. Vi får följa en busschaufför som har en dålig dag, ett fjortisgäng, ett födelsedagsfirande där något går fel, ett grabbgängs helgfirande på landet samt en lärare som ställs inför ett prekärt problem. Just klippningen gör att man hela tiden undrar hur det gick i den historia som man nyss lämnade.

Min favorithistoria är lätt den om läraren som inte vet hur hon ska reagera efter att ha sett en lärare slå en elev. Eftersom jag själv ska bli lärare kan jag se framför mig hur man själv skulle kunna hamna i en liknande situation och efter min praktik måste jag säga att scenen med "lärarrumssnacket" var riktigt träffande och trogen verkligheten.

I övrigt fick jag hem mina USA-beställda tröja i fredags, så här ser den ut.
Utöver den fick jag även min företagsjulklapp i form av en morgonrock som jag i skrivande stund har på mig. Bekväm som fan, men ganska varm.

Men nu är det dags att testa Darksiders-demot.
Tshcüss.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Titel

Jag tycker att grundidéen var bra, men jag hatade tyvärr ändå hur den blev; många omotiverade scener staplade på varandra i ett försök att vara "realistiska" blev för mycket... Sedan, hur konstnärligt det än må vara, är det inte kul att se bakhuvudet på någon okänd person.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar