40" LCD att spela på, vilken är bäst?

Inaktiv
40" LCD att spela på, vilken är bäst?

Jag har tänkt köpa en 40-42 tums LCD TV som jag ska använda mkt till dataspel. Dels att koppla till datorn men mest för ett Wii.

Någon som har koll på vilket märke och modell som skulle passa bäst?

thx

Medlem

Den här tv:n är nog en av dom absolut bästa på marknaden just nu... Jag har kollat runt lite och jämnfört och pratat med några som kan det här med tv. Köpte själv en sådan här för ungefär 3 vecka sedan och är extremt nöjd 3st hdmi portar osv.
Rekomonderar den verkligen.

Link: http://www.hifiklubben.se/produkter/bild/plasma-tv/samsung_ps...

Inaktiv

Ofan, jag trodde det var LCD som gällde för spel. Hört att interfacet bränns in i plasman om man spelar ett spel mkt och att det blir slirningar i spel på plasma?

Medlem
Skrivet av blaren:

Ofan, jag trodde det var LCD som gällde för spel. Hört att interfacet bränns in i plasman om man spelar ett spel mkt och att det blir slirningar i spel på plasma?

Plasma Tv:n har blivit bra mycket bättre när det gäller det här med inbränning som i stort sett är borta idag.

Medlem

Skulle ha köpt en LCD >.<


signatur

B lup

Inaktiv
Skrivet av Eottt:

Skulle ha köpt en LCD >.<

jupp skulle också valt lvd om det är spela man kommer göra mest.

Inaktiv

Jao har planerat köpa LCD, alla jag snackat med har rekomenderat de. Men vet inte vilken modell, om det nu är någon större skillnad mellan dom för spel. Blir någon för ~13k

Inaktiv

Skiljer enormt mycket i bildkvalitet så välj noga innan du låter slantarna rulla.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

den du länkade var ju inte ens en HD-tv
köp en 720p-tv så blir du säkert nöjd.. wii:t har ju rätt pissig upplösning afaik så det blir ju inte bättre med en 1080p :>

om du har en bra dator och klarar av att lira i full-hd så skulle jag rekommendera en 1080p-tv (för att köra från datorn dvs)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar