LCD eller plasma tv?

Inaktiv
LCD eller plasma tv?

Hoppas detta inlägga hamnar under rätt rubrik.

Jag klurar på att köpa en ny tv såhär efter jul, har suttit och kollat lite med det är ju en djup djungel där ute med alldeles för många tv-apparater att välja bland. Det jag hade tänkt att ha tv:n till i första hand är att spela ps3 samt att se på film. Så vad passar sig bäst för just det? Någon som har ett tips på vart man kan kolla om vilken tv som är bäst just nu, eller i alla fall vilka som är bra och vilka man ska hålla sig borta från.

God jul!

Inaktiv

På LCD eller plasma säger jag plasma. Sen kanske man ska överväga att istället köpa en plattskärm till datorn istället. Är inte uppdaterad på TV men kan säga att bildmässigt skiljer det enormt mellan tillverkare och modeller.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

För min del så säger jag LCD före Plasma.
på plasma tv kan bilden bränna fast om man har ett spel pausat för länge.
Det händer inte på LCD tv.

och vad jag vet så är LCD bättre på spel än plasma.

Inaktiv

jag har min xbox360 på en plasma (panasonic pv70 tror jag den heter), har aldrig fått ngra "inbränningar" elr något liknande


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

LCD för miljöns skull.

Inaktiv
Skrivet av Tooweak38:

jag har min xbox360 på en plasma (panasonic pv70 tror jag den heter), har aldrig fått ngra "inbränningar" elr något liknande

Det kan hända om det är en stillbild lång tid,
typ om man pausar ett spel och låter det stå så ett tag.

Inaktiv

LCD om du huvudsakligen ska spela.
Plsama om du huvudsakligen ska se på film.

Det jag vet mest om är LCD och det du ska hålla koll på är hur tv:n fixar svärtan i bilden. Vissa LCD är urusla på detta och vissa mörka områden på bilden blir helt kolsvarta utan att de igentligen ska vara det.

Kolla i butiken och be personalen köra en eller flera olika filmer så du kan se hur tv:n klarar svärta kontra ljusstyrka.

1
Skriv svar