Trådlösrouter, köptips?

Inaktiv
Trådlösrouter, köptips?

Har precis kommit över en helt ok bärbar (nåja) dator:
TL64 2.2ghz, 2048mb ram, 7600Go, 240gb hd osv till det juliga priset 5200 kr :). Ny, med Vista, garanti och support från HP... Nice med polare som jobbar där

Behöver därför en router som pallar två stationära genom kabel och givetvis bärbara genom WIFI. Den jag har idag klarar inte trådlöst och har en tendens att haverera när man har lite för mycket trafik igenom den...

Vill ha tips på stabila och trevliga trådlösa routrar med en human prislapp. Billigt men bra tack!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

D-Link Trådlös Router .11n DIR-655 med 4-Portar ca 1300:- med gigabit integrerat, ville man inte ha det så har du lillebrorn som är kanon enligt alla man pratat med

D-Link Trådlös Router med 4-Portar .11n DIR-635 (300Mbps) 675:-

priserna är från webhallen men du kan ju alltid kolla prisjakt för billigare priser


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

bara jag som kräks på folk som måste posta ut att de fick köpa något billigt och "flasha" med polare som jobbar någonstans? ><

ot. ring din isp o köp en billig genom dem , ezmode.

Medlem

Denna är grymme speciellt om man gillar spela lite också ibland http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJXStvhL...

Otroligt nöjd!!!


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av xhosa:

bara jag som kräks på folk som måste posta ut att de fick köpa något billigt och "flasha" med polare som jobbar någonstans? ><

ot. ring din isp o köp en billig genom dem , ezmode.

Sry

Skrivet av Silenz:

Denna är grymme speciellt om man gillar spela lite också ibland http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJXStvhL...

Otroligt nöjd!!!

Varför är den extra bra om man spelar?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:
Skrivet av xhosa:

bara jag som kräks på folk som måste posta ut att de fick köpa något billigt och "flasha" med polare som jobbar någonstans? ><

ot. ring din isp o köp en billig genom dem , ezmode.

Sry

Skrivet av Silenz:

Denna är grymme speciellt om man gillar spela lite också ibland http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJXStvhL...

Otroligt nöjd!!!

Varför är den extra bra om man spelar?

Den prioriterar trafiken för spel framför anna trafik.
Dessutom har jag 100mbt ned nu får man ju inte det hur man än gör men jag tappar absolut noll i hastighet mot att köra min nätverks kabel direkt i väggen!!!
Kör med tråd på min speldator och tidigare routrar har dragit ned lite på download för den kollar ju trafiken.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Fint tack för tipset, skall kika på den!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Har också haft DGL-4300 i två år och den funkar väldigt bra. Har 2 pc, en nätverksdisk och en xbox 360 ansluten via kabel. Och så har jag laptop, wii och ibland mobilen via wlan.

1
Skriv svar