Snyggt och bra chassi?

Medlem

Kolla på sweclockers.com dom har ett alldeles nytt test av processorkylare.

Inaktiv

Har precis kollat på testet. Tack för tipset!

En fråga till: Vilken butik är bäst (tycker du) att handla från i avseende kundservice och dyl. utav Dustin och datorbutiken?
har kollat vad det kostar hos dem och de är samma totalpris för grejerna.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Skiljer i fraktpriser.

Svårt att säga sådant eftersom folk ibland har problem med även de bästa bolagen.

De största problemen är dock när man handlar av en butik över disk. Skräckexempel finns det gott om.

Personligen tycker jag Komplett fungerar utmärkt och det gör nog Datorbutiken också.

Minns inte hur Dustin är.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Får nån av dom där 15-16cm CPU kylarna ens plats i ett chassi? tex Antec p182/182b.

EDit: Passar även på att fråga, vad är det som skiljer p182 och p182B ifrån varandra? Ser ingen skillnad på specs.

Inaktiv

Polaren kör en Infinity i till P180, funkar perfekt. Vill minnas att infinityn är ca 16 cm hög.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Har beställt chassit från Pixmania... kanske inte det bästa stället att beställa från, men det var betydligt billigare. Få se när det kommer om jag behöver några nya fläktar.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av oLjud:

Har beställt chassit från Pixmania... kanske inte det bästa stället att beställa från, men det var betydligt billigare. Få se när det kommer om jag behöver några nya fläktar.

Jag skulle INTE rekommendera pixmania för några köp där sakerna ens kan tänkas att behöva returneras för lagning/pengarna tillbaka etc. Går något snett så sitter du i MÅNADER utan att ha få tillbaka varken pengar eller prylar. Ta alltid affärer du litar på än de som är en hundralapp billigare, de lönar sig.

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av oLjud:

Har beställt chassit från Pixmania... kanske inte det bästa stället att beställa från, men det var betydligt billigare. Få se när det kommer om jag behöver några nya fläktar.

Jag skulle INTE rekommendera pixmania för några köp där sakerna ens kan tänkas att behöva returneras för lagning/pengarna tillbaka etc. Går något snett så sitter du i MÅNADER utan att ha få tillbaka varken pengar eller prylar. Ta alltid affärer du litar på än de som är en hundralapp billigare, de lönar sig.

Du har nog rätt! Brukar alltid handla av Komplett men de hade inte denna version. Ska se hur det är med ångerrätt och sånt....


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

12
Skriv svar