Köpestankar, ni som kan?

Inaktiv
Köpestankar, ni som kan?

Jo jag är sugen på en ny burk, men jag är inte speciellt haj på specs när det kommer till AMD eller grafikkort. Ge mig några råd om denna eller tips på en bättre burk i ungefär samma prisklass?
Jag ska mestadels bara spela spel på den.

http://www.dataprince.se/?article=SP-64004G

Jag tar tacksamt emot alla svar.

Medlem

Wow! Det var en grym data forutom grafikkortet.
Köp en dator med samma "specs" fast med 8800GT.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Om du kollar på prisjakt kan du se att butiken inte har fått så bra omdömen.


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Inaktiv

Skulle rekommendera C2D
Asus P5B
2048MB DDR2
Corsair 520W

ungefär något sådant med valfritt grafikkort


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Rena rama rånet.
Kolla på tex komplett, du får samma dator för runt 4.500, köp till ett 8800 GT för 2000 eller ett HD 3870 för 1500:- så har du en bra maskin.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200
Testa plocka ihop denpå datorbutiken me lite bättre grafikkort.

Inaktiv

Ok tack för alla svar hittills Jag har hört mig om dataprince och har fått höra att de är rätt kassa.. Så jag lär hålla mig ifrån dem, men paketet var jag jäkligt sugen på, men grafikkortet verkar vara lite vekt enligt mosoloa1?

Jag har som sagt ingen susning alls om hårdvara längre, jag kan bygga etc utan problem men när det kommer till att tolka hastighet för spelande så är jag helt lost.

Ska kolla de alternativ ni gav mig imorgon, nu är det läggdags. Men de som känner för det får hemskt gärna plocka ihop ett paket på skoj i 5000-7000 kr klassen åt mig, bolla ideér liksom
Skärm etc har jag.

Medlem

Vad jag har snappat upp av diverse recentioner (Har snokat runt lite och precis plockat ihop en egen dator) så är det GeForce 8800GT som är det "bästa" på marknaden om man ser till priset. Strax över 2300 för det vanliga och ännu lite mer för 8800GT Top.

Alla Intel Core 2 Duo proccesorer är okej (kan inget om AMD) jag valde 3.0 GHz för att den ska kunna klara spelen för en tid fram över, men då är det ett littet gapp mellan den och 2.67 GHz som är 700 kr billigare och ligger på ca 1595:-

1
Skriv svar