Grafikkort som boegar sig.

Inaktiv
Grafikkort som boegar sig.

Hejsan.
Jag sitter just nu med ett Geforce 6600 GT kort som jag lirar med. Problemet med det är, att när jag spelar spel så - ungefär var tionde sekund - sjunker frameraten till ungefär 5 fps.
Detta varar ungefär 5 sekunder och inträffar endast när jag spelar - och det händer i alla spel. Dettä är såklart väldigt jobbigt, och jag vill gärna ha hjälp med att fixa detta.
Tack på förhand för svar!

Edit: (lol) Jag glömde helt berätta detta:
Jag vet att det är grafikkortet det är fel på, för att jag nyligen bytte detta mellan mina datorer.
Det funkade på den andra datorn innan jag bytte, men nu sjunker frameraten på båda datorerna. >_<


signatur

Min mecha über burk: Athlon 2000+ 1,7 Ghz,
512 mb RAM, Nvidia GeForce 7600 GS, ~300GB HDD

Inaktiv

Kolla kylningen till att börja med. I övrigt finns det en mängd andra saker som kan ge liknande symprom.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Tack för svaret.
Jag drog ut kortet och kollade på fläkten/kylningen. Det jag hittade var en sjuk (jag menar sjuk) samling med damm i flänsens mellanrum och i fläkten.
Jag tror att det var dammet som hindrade luftpassage vilket ledde till överhettning, men det är bara det jag tror.
Iaf så tog jag en bommulstopz (lol) och tog bort så mycket damm som möjligt, och körde sedan in kortet i burken igen.
Jag ska testa lira lite F.E.A.R Perseus Mandate för att se om det funkar


signatur

Min mecha über burk: Athlon 2000+ 1,7 Ghz,
512 mb RAM, Nvidia GeForce 7600 GS, ~300GB HDD

Inaktiv

Yay! Tack Unix mannen, det funkar nu ^^ w00000t
Se vad lite pill kan göra. Från och med nu ska jag börja använda bomullstopz oftare...


signatur

Min mecha über burk: Athlon 2000+ 1,7 Ghz,
512 mb RAM, Nvidia GeForce 7600 GS, ~300GB HDD

Inaktiv

Boegar? Ska det vara nån form av "internetstavning" på bögar? Blir nog en liten anmälan här också...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Vila i frid

Nettak|AFK tänk på vad du skriver i framtiden - finns lämpligare ord att använda i topic.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Nettak|AFK tänk på vad du skriver i framtiden - finns lämpligare ord att använda i topic.

kan man skriva "som cpar sig"?

Inaktiv

Förlåt då


signatur

Min mecha über burk: Athlon 2000+ 1,7 Ghz,
512 mb RAM, Nvidia GeForce 7600 GS, ~300GB HDD

Inaktiv

Bra kylning istheshit


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar