Arma 2-armé spänner musklerna

Medlem

Det här måste testas!


signatur

Wai

Medlem

Köpte nyss Armed Assault begagnat för 40 spänn. Bra spel men FÅR MÅNGA KNAPPAR. Tar skitlång tid att lära sig att spela men när man väl kan det är det GotY.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Wow.. A-10 ljudet..

Medlem

Hoppas den blir minst lika realistisk som Reality Project. Helst bättre

Medlem
Skrivet av Rolle:

Hoppas den blir minst lika realistisk som Reality Project. Helst bättre

Project Reality?

Medlem
Skrivet av Rolle:

Hoppas den blir minst lika realistisk som Reality Project. Helst bättre

Kör med ACE mod så kommer Project Reality se ut som en lekstuga

F.ö. så används inte ragdoll som tidigare nämnts pga synkroniseringsproblem i multiplayer. Om det bara är 16 spelare max på en server är det inte så mycket data att skicka (t.ex. CoD eller CS om de skulle multiplayersynca), men i ArmA har servern enormt med arbete att göra som det är, och att låta servern köra all ragdoll och synca med klienterna är inte slugt att ens försöka. Dessutom är döda kroppar interagerbra object. Inte bra om de skulle befinna sig på olika plats på olika klienter. Därav statiska dödsanimationer.

Och ja, ArmA har många knappar. Men sen har det också möjligheten att ställa in enkel- och dubbeltryckningar på tangenter som olike funktioner, samt använda modifiers som Ctrl, etc. Man kan slimma ner saker rätt mycket om man vill, istället för att ha det utspritt över tangentbordet.

Och att mer resurser för OFP2 skulle betyda att det är bättre än ArmA2? Nja... kolla Assassin's Creed, Crysis, Red Alert 3 och Far Cry 2. Enormt med resurser, men hur många anser att spelen är bra?

Nej, kör hårt Bohemia Interactive! Given köpare! Och med tanke på att U.S. Army investerat en massa miljoner dollar i att använda VBS2 som är den profisionella militära versionen av ArmA som träningssimulator, utöver att bl.a. U.S. Marine Corps och Storbritannien redan gör det torde det säga något om vad som går att göra i ArmA med lite svett och vilja

Medlem

Isåfall tycker jag de borde använda ragdoll blandat med dödsanimationer för singleplayer men att man stänger av ragdoll för multiplayer.

Ett spel utan ragdoll upplevs som jävligt stelt och utan känsla.

Medlem

Förstår inte folk som sprider galla över OFP2, här har vi en chans att få TVÅ spel som som siktar på realism och folk klagar, kom ihåg hur det var för 3-4 år sen när milsimgenren var totalt åt helvete.

Mina åsikter på trailern:
Förutom ljudet på A-10 var det lika odynamiskt som i de tidigare spelen, tex när blackhawken lyfter.
3 sekunder efter att rotorljudet börjat så lyfter helikoptern, inget startljud öht vilket rimmar illa med vad de sagt på forumet där de har med samples på en huey som låter väldigt bra, förhoppningsvis så är allt ljud WIP för det här är faktiskt EXAKT likadant som i OFP/ARMA.

Felet är att folk förvillas av samples, men hör inte bristen på teknologi, dice är bra på att bygga ihop de 2 delarna, bohemia har gång på gång bevisat att de saknar kunskap inom det området.

Sen har vi animationerna som fortf är sekventiella, "gå framåt, rotera kroppen, gå framåt" det känns helt enkelt inte naturligt...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Då BI redan sagt att ljudmotorn och alla samples ska vara helt nya så ska du inte oroa dig, det där ljudet är bara temporärt.

Medlem

Så sa de faktiskt innan arma 1 också så, jag är inte övertygad förrän jag hör det själv, seriöst, hur svårt ska det vara att anställa ngn som är en kickass ljudprogrammerare?
Sen kanske anställa en person som vet hur ljud funkar.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Förstår inte folk som sprider galla över OFP2, här har vi en chans att få TVÅ spel som som siktar på realism och folk klagar, kom ihåg hur det var för 3-4 år sen när milsimgenren var totalt åt helvete.

Klaga inte när du gör exakt samma sak mot ArmA2. CM inte har visat ett skit från sitt spel än och ändå sprider folk att spelet är super.

Skrivet av simulacra:

Så sa de faktiskt innan arma 1 också så, jag är inte övertygad förrän jag hör det själv, seriöst, hur svårt ska det vara att anställa ngn som är en kickass ljudprogrammerare?
Sen kanske anställa en person som vet hur ljud funkar.

Ja, de sa så för att det är helt sant, alla ljud i arma1 är nya, skillnaden är att arma1 hade i princip samma ljudmotor som ofp(elite) fast med OpenAL. ArmA2 har en helt ny ljudmotor men använder placeholders från arma1 för vissa ljud som inte är färdiga än.

Medlem

ace mod?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

ace mod?

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Kan tyvärr inte göra en direktlänk pga av formateringen på inlägg

Medlem

Kan inte Bohemia göra videos utan massa hack, eller har dom så dåliga datorer därnere? Inte är det min dator som är kass i alla fall. Det var precis lika dant när dom visade filmer från första spelet, ett jävla hackande i videon


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av simulacra:

Förstår inte folk som sprider galla över OFP2, här har vi en chans att få TVÅ spel som som siktar på realism och folk klagar, kom ihåg hur det var för 3-4 år sen när milsimgenren var totalt åt helvete.

Klaga inte när du gör exakt samma sak mot ArmA2. CM inte har visat ett skit från sitt spel än och ändå sprider folk att spelet är super.

Jag säger inget alls om arma2, jag är helt enkelt inte övertygad eftersom bohemia har ett långt trck record av att missa öppna mål, varför vet jag inte, men deras tekniska kompetens verkar inte skyhög, antagligen för att de inte har råd att anställa riktigt talangfulla människor.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jag säger inget alls om arma2, jag är helt enkelt inte övertygad eftersom bohemia har ett långt trck record av att missa öppna mål, varför vet jag inte, men deras tekniska kompetens verkar inte skyhög, antagligen för att de inte har råd att anställa riktigt talangfulla människor.

Men du är helt övertygad av CM eller? Det lilla som dom har släppt eller som läckt ser ut som skit och hackar. Nä, vi får vänta tills nästa vecka då dom ska släppa något nytt och se då.

Du säger att allt ljud är från arma1, men det enda jag kan höra är blackhawken, resten är nytt och låter bra, t.ex m1a2, UH-1(som du själv säger men missar att den finns i filmen?), A-10.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Hymer:

ace mod?

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Kan tyvärr inte göra en direktlänk pga av formateringen på inlägg

Tips, använd tinyurl.com.

Medlem
Skrivet av Bush:

Men du är helt övertygad av CM eller? Det lilla som dom har släppt eller som läckt ser ut som skit och hackar. Nä, vi får vänta tills nästa vecka då dom ska släppa något nytt och se då.

Du säger att allt ljud är från arma1, men det enda jag kan höra är blackhawken, resten är nytt och låter bra, t.ex m1a2, UH-1(som du själv säger men missar att den finns i filmen?), A-10.

Nej, jag säger att ljudet är lika dåligt som i arma1, utom samplet på A10an.

Felet är inte ljudsamplen, det är hur det låter, det låter helt enkelt inte som om fordonen befinner sig i den miljö de vistas i.

CM har mkt att bevisa, men om man lyssnar på vad de sagt, och vad deras mål med OFP2 är så tyder det på bättre production values.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag tror inte denna trailer är representativ för hur spelet kommer att se ut, som för det mesta om det inte står "ingame footage"...

Hehe, detta ÄR ingame.

12
Skriv svar