Ljudet i DVD filmer laggar

Medlem
Ljudet i DVD filmer laggar

När jag försöker köra DVD filmer på datorn(från skivan alltså) så laggar ljudet, jag har testat med flera olika media spelare men alla laggar och WMP 11 har inte rätt codec. Vill gärna ha svar idag så jag kan se "The Fast and The Furious: Tokyo Drift".

Medlem

hack i skivan ? kanske ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Pröva att ladda hem K-Lite Mega Codec Pack, testa sen att köra med Media Player Classic (finns med i codec packen). Funkar inte det kan det nog vara nåt fel på skivan.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Skivan är helt ny så det kan inte vara något fel på den, laddar ner mega codec pack nu. Räcker det med en 16x double-layer DVD spelare?

Medlem

Gör det nog. Min dator är 3 år gammal och klarar av att spela upp dvd:er utan större problem.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

allt pekar på att det räcker med 1x hastighet, om du inte ska spola igenom hela filmen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag testade efter att ha installerat K-Lite men ljudet laggade fortfarande, nu fungerar allafall WMP 11. Jag testade med Scarface och den laggar också så det är inte skivan.

Medlem

Nu såg jag i Enhetshanteraren att den sägar att jag har en
"SONY DVD RW DW-Q30A" men jag har någon Samsung DVD-brännare 16x(Double Layer)(art. nr. 5010085575).
Men art. nr. går till fel DVD brännare.

EDIT: Det var en Sony DW-Q30A bara att den blev såld som Samsung, lol

Medlem

EDIT: Behöver köpa ett nytt Ljudkort

Inaktiv

Lånar tråden lite, men om datorn inte ens hittar dvd skivan (speler igen roll vilken) vad är då felet? Drivrutiner eller nåt?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Inte ens i utforskaren?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar