Drivisar till gammalt kort?

Inaktiv
Drivisar till gammalt kort?

Tja, jag har GeForce FX 5200 till min ena dator... har installerat galatic civ 2 till den, fick en varning att drivisarna var för gamla, men fortsatte med spelet endå. Gick bra enda tills datorn startade om helt plötsligt och "datorn har återställt efter ett allvarligt fel", läste rapporten men lyckades inte tyda vad som var felete desvärre...

Men jag hittade inga nya drivrutiner på hemsidan ( http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp ), antingen finns de inte eller så kan jag inte leta. Om nån kan skicka en länk eller nåt så vore ajg taksam (ja, prövade att googla)!

(Förutsatt att felet hänger på det då, kunde tex inte se intro filmen i början utan ara höra en röst, eller om det är meningen).

edit: Jag hitar något som heter "forceware" men vad det är vet ajg inte och om jag ska ladda ner det.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Forceware som finns under Geforce and TNT2 har stöd för nästan alla GeForce oberoende av generation. Om det inte har stöd för ditt kort kommer det bara att säga det under installationen, så det är ingen risk att nåt går åt helvete


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Forceware = Drivers

Inaktiv

Ok, och det fungerade. Tack.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

1
Skriv svar