Två skärmar?

Medlem
Två skärmar?

Nu är det så att jag sitter med två skärmar här och funderar på att använda dem båda, t.ex. spela på en skärm och ha skrivbordet på den andra. Finns det något program för att kunna köra fullscreen på ena skärmen och skrivbordet på den andra eller är jag utlämnad till att köra windowed i spelen? Vore tacksam för tips och trix.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

nj
Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Nu är det så att jag sitter med två skärmar här och funderar på att använda dem båda, t.ex. spela på en skärm och ha skrivbordet på den andra. Finns det något program för att kunna köra fullscreen på ena skärmen och skrivbordet på den andra eller är jag utlämnad till att köra windowed i spelen? Vore tacksam för tips och trix.

Kan du inte utöka skrivbordet till den sekundära skärmen och ha ett spel i fullskärm på den primära?

Medlem

Jag kör dualview med nvidias in byggda program. Jag brukar spela på ena och ha te.x winamp ventrilo msn m.m på andra.


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Nu är det så att jag sitter med två skärmar här och funderar på att använda dem båda, t.ex. spela på en skärm och ha skrivbordet på den andra. Finns det något program för att kunna köra fullscreen på ena skärmen och skrivbordet på den andra eller är jag utlämnad till att köra windowed i spelen? Vore tacksam för tips och trix.

Har du ATI eller Nvidia kort? Vad har du för utgångar?

Du behöver förmodligen inget "program" för att göra det du vill...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ultramon är ett jäkligt bra program för att köra dual screens. Kör detta och Nvidias egna inställningar.


signatur
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Har du ATI eller Nvidia kort? Vad har du för utgångar?

Du behöver förmodligen inget "program" för att göra det du vill...

Sitter på Nvidia med en analog och en digital utgång på kortet. Kanske fungerar direkt med inställningar via nvidias kontrollpanel?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Ultramon är ett jäkligt bra program för att köra dual screens. Kör detta och Nvidias egna inställningar.

Tack för tipset, skall googla på det


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Har en tv kopplad till datorn jag och har ultramon fast det enda jag pillat med i det är att jag har 2 olika bakgrunder då på "skärmarna" fast vore ju nice med tex mIRC på tvn kanske när man även spelar i fullscreen... inte tänkt så mycket på det eftersom man inte ser ett jävla skit på tvn ändå

Låter dock som att nvidia har bättre stöd för flera bildskärmar än vad ATI har...


signatur

osv.

1
Skriv svar