.cue files

Inaktiv
.cue files

hur öpnar jag .cue filer ?


signatur

www.freewebs.com/half-life-loader
Filmer / downlods / Bilder / Filer / Musik/+mer/

Medlem

Du kan öppna den i notepad ifall du vill. Den innehåller lite text.

Medlem

.cue är en fil som används av brännarprogram. det är egentligen bara en textfil som hänvisar till en imagefil. öppnas alltså med tex alcohol 120% eller nero.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

ok men jag ladda ner ett program så fick jag den :S


signatur

www.freewebs.com/half-life-loader
Filmer / downlods / Bilder / Filer / Musik/+mer/

Medlem
Skrivet av Iron_Darky:

ok men jag ladda ner ett program så fick jag den :S

Jahopp..

Inaktiv

synden straffar sig själv.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Alltid lika roligt med newbies


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

jo, synd bara att han noobar sig exakt överallt.

Men iaf, Iron_Darky, såhär gör du.
Innan jag börjar så är det såhär, tillhörandes din .Cue fil skall du ha en .Bin fil, som är betydligt större än cue filen(som sagt är den bara en textfil som hänvisar till den riktigta produkten, dvs .bin filen).

Ok då börjar vi. jag antar att du vill kunna öppna filerna så du kan installera vadfan du nu har värschat, så du börjar med att tanka Daemon tools ( http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategor... ).

Daemon-tools är ett program som kort sagt emulerar en CD skiva, en virtuell cd skiva, dvs den existerar inte rent fysiskt. Iaf, Daemon-tools är till för att emulera .bin filen. så, nu har du installerat Daemon-tools och startat om datorn, du ser att nere i aktivitetsfältet så finns det en röd liten blixt, tryck på den och du får upp en rullgardinsmeny med t.ex [Device 0: G]. Tryck på en sådan och du kommer in i en meny där du kan välja fil. Leta nu upp dina .bin och .cue filer. När du har hittat dom så kan du dubbelklicka på vilken som helst av dom, det spelar ingen roll eftersom om du 1. klickar på .bin filen så kommer du direkt till filerna eller om du 2.klickar på .cue filen så skickas du till .bin filen.

Okej, nu ska allt vara fixat, antingen så kommer det upp en autoinstall, eller så får du gå in i "Den Här Datorn" och leta upp CDn.

Medlem

har du laddat ner program? trodde det var olagligt? hoppas du äger licensen

Jee
Medlem

Det är väll 99% chans att han har laddat hem något olagligt om det är cue/bin. Har inte sett många lagliga saker i det formatet.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Har ju iför sig inget med frågan att göra om han har laddat ner det olagligt eller inte...:P


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Exakt^^. Killen har inte sagt rätt ut att han har tankat något olagligt alltså kan vi inte döma ut honom för det, ÄN. Innocent untill proven guilty ;).

Medlem

korrekt, än så länge. Sluta leka dektektiver/poliser och återgå till grundfrågan, om något.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

1
Skriv svar