Vilken är den bästa Webbläsaren?

Medlem

firefox är den jag gillar bäst, aldrig fastnat för opera. dessutom finns så gott som alla funktioner opera erbjuder som tilläg till räven


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Inaktiv

jag använder IE och är väldigt nöjd

De flesta kompisar har FireFox men ser ingen större skillnad. bara jag kan surfa och bokmärka så är jag nöjd

Kan nån ge en lista på saker som är bättre i FF än IE ? är nyfiken

Medlem

Se Dumlens inlägg ovan varför Opera är bättre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag använder firefox eftersom den klarar av att rendera css ordentligt och har inte lika mycket säkerhetshål som IE vilket leder till att jag får mindre spyware/malware/virus.

Medlem

har de fixat minneläckan i Firefox än? Dvs den som gör så att det kan dra 500mb ram ibland?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

har de fixat minneläckan i Firefox än? Dvs den som gör så att det kan dra 500mb ram ibland?

Tror det fixades med 1.5.0.1? Tror det var då jag läste något om det.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Firefox här också.

Det är ju en förhållandevis lite använd webbläsare (precis som alla andra utom Internet Explorer är, egentligen), men är i regel vanlig bland lite mer avancerade datoranvändare. Att Firefox är använt av så pass många här på Fragzone förvånar mig därför inte ett dugg

Medlem

Tycker Opera är en dålig webläsare i den benämning att man får köra reklam eller köpa det. Firefox blir det här.

Medlem

Firefox, Maxthon eller vad det hetter och IE är de enda jag testat, och Firefox vinner av dessa lätt.

URK
Medlem

FF


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Jag använder Internet Explorer och är nöjd.

Medlem

Kör mestadels Firefox men tyvärr så är det omöjligt att klara sig utan IE eftersom en del sidor vägrar funka med firefox, trist värre.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Tycker Opera är en dålig webläsare i den benämning att man får köra reklam eller köpa det. Firefox blir det här.

Nää.. Opera är gratis. Och utan reklam.
Förr var det adware men inte nu längre, har varit helt gratis och helt utan ads / banners ett bra tag nu.

Inaktiv

om man vill ha en snabb, resurssnål, tokstabil, no nonsense-browser - vad väljer man då?
firefox är klart trevligast av de jag provat hittils, men jag har råkat ut för en eller två krascher mer än jag skulle önska... samt att hela bookmark-arkivet försvunnit.
det gick ifs lösa eftersom det fanns backup, men det var klart otrevligt vill jag lova.:P


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Jee
Medlem

Enda gången Firefox har krashat en gång för mej... Det var på deras sida.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Tycker Opera är en dålig webläsare i den benämning att man får köra reklam eller köpa det. Firefox blir det här.

Dåligt påläst eller bara dum? Var ett bra tag sedan det var så.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Firefox


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Mozilla Firefox, utan tvekan.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag använder FF men man kanske borde prova på Opera med alla lovprisningar som det har fått här...


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem
Skrivet av conthox:

Alla skins och add-on fanboys kommer inte ha det som argumet när nästa version av Opera kommer ut.

Skrivet av Notumforce:

Opera är ok men har sämre bokmärke funktion samt dom vägrar supporta roboform därav så går opera fettbort.

Vad menar du med sämre bokmärkesfunktion? Vad är det som saknas?

Bokmärkes hantering ska det vara.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av conthox:

Alla skins och add-on fanboys kommer inte ha det som argumet när nästa version av Opera kommer ut.

Skrivet av Notumforce:

Opera är ok men har sämre bokmärke funktion samt dom vägrar supporta roboform därav så går opera fettbort.

Vad menar du med sämre bokmärkesfunktion? Vad är det som saknas?

Bokmärkes hantering ska det vara.

Vad är det som är dåligt med den då? För du kan ju skapa egna mappar och dylikt för dina bokmärken.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Opera, webb & mail i samma program. Sparar automatisk sessioner, så man kan fortsätta där man var efter man stängt ner programmet (eller gud förbjude, det kraschar!). Sen har man ju vant sig efter att kört det ett par år.

Varför är Netscape där uppe? Är väl inte en kotte som använder den

Oj, det var visst en.


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

Medlem

Hehe, jag la in den av nostalgi-skäl. Tänkte att om den finns kvar så måste den ju vara bra, det var den inte. Och Opera glömde jag som sagt av någon underlig anledning


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Kör firefox med IE tabs plugin, fungerar utmärkt särskilt när nu IE är 7.0 som inte är så pjåkigt.

Medlem

Testade Opera ett tag, men hade massa krångel.. Kunde tex inte acceptera vänner här på sidan med det.
Fast det var en ganska bra webbläsare i övrigt. :>


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Inaktiv

Firefox såklart. Opera är inte dum. Har inte testat Konqueror (KDE/Linux) särskilt mycket men vissa sidor såg lite...skumma...ut. Safari har jag inte testat alls eftersom att jag inte kör OS X. Netscape? Har jag glömt någon? Nej, det var nog alla...

Internet Explorer??? Nej tack, jag har slutat!


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Firefox såklart....

Inaktiv

Opera är det som gäller.

Det sparar alla sidor som man var på senast om man stänger av programmet. Jag klarar mig inte utan den funktionen längre. Dessutom är det snabbt!

Medlem
Skrivet av Lemuren:

Testade Opera ett tag, men hade massa krångel.. Kunde tex inte acceptera vänner här på sidan med det.
Fast det var en ganska bra webbläsare i övrigt. :>

Märkligt att du inte kunde det, båda jag och min bror kan det.

Testa gärna betaversionen och alla funktionerna, det finns flera som är riktigt bra - utan att man behöver installera addons.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar