Vilket spel ska jag välja?

Inaktiv
Vilket spel ska jag välja?

Hej.

Det e så här att jag har 700:- på mig och tänkte köpa ett spel till min krysslåda

har 3 spel som jag funntar på varav ett jag tänker köpa.

Här är spelen jag tänker på ( och jag vet att det e olika shanger på dom)

1. Rainbow six vegas

Varför? : Fin grafik ( ut3 engin)
Galet smart AI.
Taktisk fps.

Orolig över: Grafiken e endå inte WAOW!!
Man "lär" sig Ai,n snabbt.
Kort.

2. Enchent Arm. ( Stavfel?)

Varför?: Rpg fan.
Final fantasy fan.
DJup historia...?? ( värkar det som)
Lång speltid.

Orolig över: INTE next gen grafik riktigt.
Dålig dubbning.
Man klarar det snabbt.
Inte svårt.

3. Call of Duty 3.

Varför?: har 1an och 2an.
Snyggare grafik.
Större slag.
Större multiplayer.

Orolig över: Buggar i massor (vad jag har hört)
Inte SÅ snygg grafik...???
E slagen värkligen större?
Hur är igentligen MP banorna,, e dom stora? eller små och claustrufobiska? eller e dom tillräckligt öppna ( stora ) för sniper krig?

DOm som har spelat dom 3 olika spelen eller nått av dom ,, kan ni inte säga vad ni tycker så jag vet mera ,,,,

mvh/sw goliath

Medlem

Okej, vegas är enligt mig underbart. Ganska verierande miljöer, och jag förstår inte vad du ser för fel i grafiken, för jag tycker den ser bra ut. Inte GoW direkt, men vad är det liksom Inte klarat ut single men kort har jag hört det ska vara. Dock så känns det som om man lätt skule kunna lira det igen, och ta vissa rum annorlunda. Finns ibland 3 olika ingångar i ett rum, och alla kan tacklas olika, så replayvärde tror jag på. Sen så känns det inte (iaf för mig) som om man misslyckats när man dör, utan man lär sig. Tror jag kommer fö mycket på realistic mode, men inte kommer slita håret av huvudet i frustration på det. Inte hunnit testa multi dock.

COD3 är buggigt som du hört, och striderna skiljer sig så ibland stora, ibland mindre. Roligt singleplayerläge eftersom det är 3 historier som knyts samman mot det ganska maffiga slutet, Men kort i single är det. Multi är orsaken att köpa det imo, single är bra men kort och 600 spänn för ett spel man bara ska spela kort är inte det bästa. Inte testat så många banor men skiljer sig gör dem, så vissa är små, med vissa inslag av stora avstånd etc. Verkar vara okej balanserade kartor, men ska inte säga för mkt eftersom jag inte lirat så himla mycket online. Om jag skulle välja ett så skulle jag välja Rainbow Six Vegas, och sedan Enchant arms i efterhand eftersom jag är nyfiken på det


signatur

Videomupp

Youtube-proffs

Jag har inte kört något av spelen. Hade dock kört på .... vegas kanske, nej jag vet inte. Grabben inget av spelen du har sagt intresserar mig, kan dock lätt rekommendera Dead Rising om du inte har kört det

Edit;

Bara för att du har 700 spänn så behöver du inte hålla dig till ett spel, byt in något gammalt och köp ett litet billigare så kan du till och med få 2!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

jo betala fullt pris jämnt är inte kul,
som du sa,
gör inbyte med sånt du tröttnat på och skona plånboken

1
Skriv svar