Rainbow Six Vegas!?!?!

Medlem

Nej, det är ungefär som det alltid har varit i Rainbow Six. Litet, men det krävs inte många kulor för att fälla en fiende, mer taktiskt planerande än shoot-em-up om man säger så. Nog för att man kan run and gun om man vill så. Tror att likheterna med GoW slutar med cover systemet.


signatur

Videomupp

Medlem

Ok.

Hmm tror jag har bestämt mig, blir nog rainbow till pc och så fixar jag cod 3 till 360 så småningom. Kanske blir ett misstag men jag föredrar den typen av spel till Pc.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag testade 360-versionen och tyckte att det var riktigt platt och trist.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tur att jag nyss beställde pc versionen då


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Tur att jag nyss beställde pc versionen då

Ja, den är nog mycket bättre... Jag gillar xboxen men är fortfarande motståndare till shooters på konsol. Jag har även COD3... jisses vad snyggt det är emellanåt men det är ju keff att spela...

sikta lite för mycket till höger (justerar) lite för mycket till vänster (justerar) lite för lågt... jag blir träffad och måste börja om att "justera"...:evil:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Precis, hur försiktig man än är så går inte siktet alltid dit man vill. Mycket roligare med mus till sånna spel.

Men på sportspel och bilspel m.m är konsol överlägset bättre.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tja, R6 är nog lika kul till PC som jag tycker det är till 360, jag förstår dock inte alla som klagar på saker såsom "För mkt till höger, justerar, etc". Var länge sen jag hade problem med det, men antar att det handlar om att jag lirat FPS på konsoll ett tag nu och vant mig. Men eftersom det är ett grymt spel (imo självklart) till 360 och identiskt på PC så kan du nog vara säker på att det är ett bra köp Synd bara att det inte finns en PC demo som det finns till 360, så man kan testa hårdvaran innan. Eller finns det det kanske, och det bara är jag som missat?


signatur

Videomupp

Medlem

Tror inte att det finns nåt pc demo, jag kunde inte hitta nåt nånstans iaf.

Omfg 666 post!!!!!!!!!! AHHH THE END IS HERE!!!!!THE DARK LORD IS BRINGING HELL TO EARTH!!!!!!!!!


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Synd, Kan man konvertera hela spelet kan man släppa en demo tycker jag. Viktigare med demos till PC än 360 nästan, så man vet om det flyter på ens dator

Edit: Zomfg 1337 posts ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Rissan:

Tur att jag nyss beställde pc versionen då

Ja, den är nog mycket bättre... Jag gillar xboxen men är fortfarande motståndare till shooters på konsol. Jag har även COD3... jisses vad snyggt det är emellanåt men det är ju keff att spela...

sikta lite för mycket till höger (justerar) lite för mycket till vänster (justerar) lite för lågt... jag blir träffad och måste börja om att "justera"...:evil:

det där har ju enbart å göra med sin egna förmåga och skicklighet.
lite övning så blir det bättre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jupp, och i spel som kräver lite taktik är det inte alltid att träffa fienden som är det viktigaste utan att skjuta på dem så dem duckar, så man själv eller andra kan flytta på sig. Kanske inte i CoD då, men i GoW och GRAW kändes det iallafall som det funkade riktigt bra, vilket det aldrig gör med mus, för man i princip alltid lika gärna skjuta dem direkt. Blir en helt annan känsla med kontrollen då och man spelar på ett helt annat sätt. För mig känns det som om det är lite "verkligare" att spela så, istället för att kunna skjuta som en gud med ett sikte, så får man spreja lite osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ja för det är ju så dom gör i verkligheten, sprejar och hoppas på träff.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Ja för det är ju så dom gör i verkligheten, sprejar och hoppas på träff.

Nej men om du ser någon som skjuter på din positons eller en väns så skjuter du tillbaka, då duckar han, och kan inte skjuta mer. Mycket enkelt, kallas Covering fire och är så vitt jag vet ganska väl använt.

Detta funkar dock aldrig riktigt bra i spel, speciellt inte på datorn då man oftast är så pass träffsäker att man kan lika gärna skjuta fienden direkt, detta är ju inte särskilt verkligt igentligen, dessutom så har ju inte alltid AI'n varit sådär bra att den har duckat. Men kombinationen av att inte kunna studsa runt som en hamster på speed och skjuta allt som rör sig och AI som duckar när man skjuter på dem gör att man kan och blir tvingad att använda sådana taktiker mer. Dock funkar det oftast inge bra mot mänskliga spelare då man vet att man inte dör utan bara att respawna eller vänta på nästa omgång.

Sen har jag iochförsig inte provat R6 ännu då jag inte äger en box själv och inte har det till PC. Så vet inte exakt hur det funkar i spelet, men efter att ha provat både GRAW på box och på PC sant GoW Coop på box så kan jag säga att börjar faktiskt föredra taktiska shooters på boxen. Just pga att man inte är lika mobil och snabb med siktet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Wardancer har helt rätt, i verkligheten så springer man inte runt och tar träffar så fort man ser en kroppsdel. Lirar paintball (har inte kommit igång mycket men har kört ett flertal gånger) och där gäller det att ge covering fire och flanka fienden. Skydd är ett måste för ett litet kulregn senare så är du borta annars. Teamwork behövs för att ta sig mellan skydd (med hjälp av covering fire, fienden duckar ner och skjuter inte mot dig när du springer). När du flankat motståndaren så är det en easy kill som man säger. Det går såklart att ta någon när dom sitter bakom skydd men det är mycket svårare än att bara gå runt honom/henne. Det är vad jag märkt iaf, ni kanske tycker annat

Gears of War funkar lite bättre än R6 på att flanka eftersom det är mycket lätt att bara snabbt titta ut och ta fienden, i Gears så krävs det en del skott. Däremot så är R6 mer realistiskt på det sätt att när du väl tittar ut så är du extremt utsatt. Blindfire är ganska kasst i R6 jämfört med GoW. Måste nog säga att Brothers in Arms är det som är mest verklighetstroget, synd bara att det inte har det underbara coversystemet.

Medlem

Bah, fick vegas till pc idag, och vad händer? Jo min dator har såklart ett för dåligt grafik kort.

Fan. Hoppas megastore är snälla och låter mig skicka tillbaks den, och kanske byta till 360 versionen.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Köpte spelet idag, har lirat 3h och inte klarat första banan än (kör på realistic). Senast så blev det game over då jag var för slö och fångarna blev avrättade. Shit vad svårt, men grymt

Medlem

Vad är det för skillnad på normal och realistic? Kan man byta svårighetsgrad mitt inne i spelet?
Tycker att det största felet med spelet är att det är så jäkla många fiender, är ju inga terrorister man möter. Det är ju en hel arme!

12
Skriv svar