Inga tjejer som lirar 360?

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Visst, man kan väl ta med de i uträkningarna också men då skulle man väl kunna göra ungefär samma sak med bilåkning? Är alla som gillar att åka bil motorintresserad? Jag gillar att köra bil, men jag skulle absolut inte kalla mig motorintresserad eller racingfantast.

Väldigt dum jämnförelse när man kollar vilken vikt "bilen" har för människan i vardagen kontra spel. men som sagt, meninglöst att ha denna diskussion eftersom din definition är din egen och det inte finns någon fast sådan och detta har diskuterats till döds på olika ställen i detta forum.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av mr.bear:

Visst, man kan väl ta med de i uträkningarna också men då skulle man väl kunna göra ungefär samma sak med bilåkning? Är alla som gillar att åka bil motorintresserad? Jag gillar att köra bil, men jag skulle absolut inte kalla mig motorintresserad eller racingfantast.

Väldigt dum jämnförelse när man kollar vilken vikt "bilen" har för människan i vardagen kontra spel. men som sagt, meninglöst att ha denna diskussion eftersom din definition är din egen och det inte finns någon fast sådan och detta har diskuterats till döds på olika ställen i detta forum.

Varför? Jag syftade inte på hur pass ofta man BEHÖVER bilen, utan på om man GILLAR att köra eller inte. Jag gillar att köra bil, men det är inte ett intresse.

Vi kan väl ta ett annat exempel då... Operativsystem. Jag har använt Mac OS X ett antal gånger (hos vänner), borde jag då automatiskt vara med i deras statistik över antalet Mac OS X-användare?

Jämförelserna åt sidan... Hur skulle du då räkna antalet kvinnliga spelare? Är alla tjejer som någon gång provat på någon typ av TV- eller datorspel inräknat i den totala summan kvinnliga spelare?

Linda har provat att spela World of Warcraft 1 timme (hon kommer aldrig mer att spela det), är hon då en del utav den totala summan kvinnliga spelare i det spelet?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har aldrig mött en svensk tjej i ett spel.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av mr.bear:

Visst, man kan väl ta med de i uträkningarna också men då skulle man väl kunna göra ungefär samma sak med bilåkning? Är alla som gillar att åka bil motorintresserad? Jag gillar att köra bil, men jag skulle absolut inte kalla mig motorintresserad eller racingfantast.

Väldigt dum jämnförelse när man kollar vilken vikt "bilen" har för människan i vardagen kontra spel. men som sagt, meninglöst att ha denna diskussion eftersom din definition är din egen och det inte finns någon fast sådan och detta har diskuterats till döds på olika ställen i detta forum.

Varför? Jag syftade inte på hur pass ofta man BEHÖVER bilen, utan på om man GILLAR att köra eller inte. Jag gillar att köra bil, men det är inte ett intresse.

Vi kan väl ta ett annat exempel då... Operativsystem. Jag har använt Mac OS X ett antal gånger (hos vänner), borde jag då automatiskt vara med i deras statistik över antalet Mac OS X-användare?

Jämförelserna åt sidan... Hur skulle du då räkna antalet kvinnliga spelare? Är alla tjejer som någon gång provat på någon typ av TV- eller datorspel inräknat i den totala summan kvinnliga spelare?

Linda har provat att spela World of Warcraft 1 timme (hon kommer aldrig mer att spela det), är hon då en del utav den totala summan kvinnliga spelare i det spelet?

T ex alla dessa kopior av the sims måste ju spelas av någon, och något säger mig att det är en kvinnlig skara som inte kommer i kontakt med så mycket annat. Och spelar man sims 4 timmar om dagen, är man då en gamer? Är ditt svar är ja så är nog kvinnliga spelare fler än man kan tänkas tro. Mörker talet är större tackvare att dom oftast inte lirar online spel eller ens nämner sitt kön tackvare den otroligt löjliga diskussionen som uppstår 97% av gångerna. Denna tråd är ju ett prakt exempel på hela karusellen, och dom otaliga fördomar som finns mot kvinnliga spelare.

Medlem

Ingen av alla tjejer jag känner spelar dator eller tv-spel :/

Det är faktiskt lite synd.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

T ex alla dessa kopior av the sims måste ju spelas av någon, och något säger mig att det är en kvinnlig skara som inte kommer i kontakt med så mycket annat. Och spelar man sims 4 timmar om dagen, är man då en gamer? Är ditt svar är ja så är nog kvinnliga spelare fler än man kan tänkas tro. Mörker talet är större tackvare att dom oftast inte lirar online spel eller ens nämner sitt kön tackvare den otroligt löjliga diskussionen som uppstår 97% av gångerna. Denna tråd är ju ett prakt exempel på hela karusellen, och dom otaliga fördomar som finns mot kvinnliga spelare.

Ja, då är man en gamer/spelare i mina ögon. Men jag förstår verkligen inte hur du kan tror att kvinnliga spelare sitter och gömmer sig p.g.a. att vara "rädda" för några löjliga fördomar. De tjejer jag har stött på har varit väldigt "öppna" med sitt spelande, betydligt mycket mer än de killar jag känner som spelar. Och frågar du mig beror det på att siffran med kvinnliga spelare är lägre än den manliga, vilket gör det lite mer prestigefullt att vara just en kvinnlig spelare, om man nu kan säga så. Vad jag menar är att jag har svårt att tro att tjejer skulle vara rädda för att säga att de är gamers/spelare.

Och vad är det som är så himla fördomsfullt med den här tråden? Det enda jag har påstått är att det är färre kvinnor än män som spelar. Jag tror nog att de flesta kan hålla med om att så är fallet. Är det verkligen så himla sexistiskt och stötande? Jag har som sagt stött på en hel del tjejer som jag har spelat med online, och jag har aldrig haft något problem med någon av dem. Och de har absolut inte varit rädda för att säga att de är kvinnor.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av Godnoken:

Har aldrig mött en svensk tjej i ett spel.

Då har du inte mött mig. Var med i en klan dessutom som vi lirade CoD 4 med.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv
Citat:

Mörker talet är större tackvare att dom oftast inte lirar online spel eller ens nämner sitt kön tackvare den otroligt löjliga diskussionen som uppstår 97% av gångerna.

Det har bara hänt mig en gång av alla tusen timmar jag spelat online och det var i Gears of War när jag spelade med amerikaner. (killar) Det var en som blev dödad av mig och blev upprörd över att det var en tjej som var bakom kontrollen. Han gav igen i näästa omgång. Hans stolthet fick väl sig en liten törn.

Citat:

Vad jag menar är att jag har svårt att tro att tjejer skulle vara rädda för att säga att de är gamers/spelare.

Jag är kvinna och skall fylla 31 snart. Jag pratar öppet om mitt spelande medan mannen min som är lika gammal skäms för att han spela.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

Har spelat mot en svensk tjej i halo 3... har för mig att hon bara var 7år.

Medlem

Jag spelar men inte live just nu för mitt är slut

Nu ska jag dock sälja Xbox 360 och alla spel.

Inaktiv

hon kan gärna adda mig om hon vill spela och ja jag kan nog äga ett par grabbar också haha mitt gt är HypoxiZ

Medlem

Man kan ju dra en annan linje oxå!

Färre "sportiga" kvinnor spelar konsol/pc än "sportiga" killar.

Alltså no offence mot icke sportiga tjejer Men ja, ni kanske fattar? Killar som spelar är alla möjliga, medans bland tjejerna så är det mer av dom som inte är så mycket för sport, överdrivet smink mm. Nej jag säger inte att fula o feta spelar mer (iofs för att det överstämmer att fler överviktiga män/kvinnor spelar än "hälsosamma" män/kvinnor) Jag dömmer ingen så snälla inget nojs om att jag klankar ner o pekar ut alla tjejer som spelar som fula o feta och inte har ett liv. tack

Jag känner en del tjejer som spelar både sportiga o icke sportiga, mer av dom icke sportiga som spelar. Men dom har mer tid över än dom som ränner på träning hela tiden..
Ja nä detta inlägg kan bli hur långt som helst..

Medlem

Min tjej spelar playstation 2 och xbox 360, men endast offline.
Kanske hon börjar spela online när hon är klar med skolan och får lite mer fritid, men just nu misstänker jag att hon inte har tid att sätta sig in allt för mycket i olika spel.

Inaktiv

haha mjo sant, den bilden som finns av tjejer på xbl är att man måste va fet och ful, får även höra det hela tiden i lobbyn på halo haha.. och tycker inte jag är varken fet lr ful och ärligt talat så spelar det inte någon roll hur man ser ut, trotsallt det är ett spel. och så vitt jag vet så är inte alla killar som spelar bodybuilders

Medlem

Jag har aldrig mött någon svensk tjej eller tjejer över huvud taget.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

En fjortistjej addade mig på 360 för nåt år sen, och trodde väl jag var jämngammal, hon tog bort mig när vi snackade i mikrofon samma dag.lol

Har vart med om det flera gånger, folk som vill lägga till en på friendlist trots att det är första gången man möts. väldigt irriterande sånt

Inaktiv

haha mjo kan tänka mig det, men inte så kul för oss häller för det är alltid massa amerikaner som addar och vill prata i xbl cam o massa knäppa saker

Medlem

tjejer som inte spelar är för det mesta sjukt torra. they suck

Inaktiv

haha så kan man inte säga ju, då skulle alla killar som inte spelar va helt torra dom också då

Medlem
Skrivet av sWe_Agirl:

haha så kan man inte säga ju, då skulle alla killar som inte spelar va helt torra dom också då

det är dom

Medlem
Skrivet av queeny:

tjejer som inte spelar är för det mesta sjukt torra. they suck

Tjejer som spelar är för det mesta sjukt våta. They suck too.

Inaktiv

haha det finns alltid blandade människor i allt så

Inaktiv

Jag tar gärna och addar några på min friendslist så man har några att spela med, har inte så många för tillfället

"Threezool swe"

Add me!! ^^

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Har aldrig mött en svensk tjej i ett spel.

I world of warcraft finns hur många tjejer som helst. Men jag antar att tråden bara menar via xbox live.

Medlem

Man träffar iaf på en hel del tjejer när man lirar hjärter på live, hjärter lirar jag varje kväll.

Medlem

Min tjej lirar en hel del spel.
Hon har ett PS3 hemma som jag ber henne att sälja och köpa ett 360 Hon har också testat på några MMOs, men är väl ingen hardcore gamer så att säga.

Men det är väldigt skönt med en tjej som är intresserad av det man själv är intresserad av

12
Skriv svar