Call of Duty 3: bra eller bajs?

Medlem

om han har laddat det så kan han inte köra det online då blir man xblive bannad.
känns osäkert att köra chippad XB360 överhuvudtaget.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

ursäkta men det är vad som kallas för bs

Medlem

Det stämmer inte Molotov, däremot har det diskuterats att risken att det skulle kunna hända. För närvarande är det inte så.

Medlem

nej men det var det jag menade att man vet inte om framtiden blir så att ms bannar dom som chippat, jag vet inte.
att man kunde spela piratkopior online nu trodde jag dock inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

jag skulle nog inte gråta om de hade bannat mig. mitt gamla xbox lirade jag aldrig online med, den var moddad. men jag hade nog inte mindre kul för det.
sällan jag gör nått online med min xbox 360 med. tankar ner några demos som mest. lirat väldigt sällan. tycker det är så mkt nördar man spelar mot, jobbigt att höra deras whine
är nog grymt kul om man har många vänner som har en xbox 360 och samma spel... men så lycklig är jag inte:)
få se om jag inte lyckades övertala en polare igår kväll då vi lirade gears of war och drack öl. han var jävligt imponerad iaf:)

btw, M$ har redan stoppat flashning/chippning av DVD läsaren. Alla maskiner efter Augusti månad går inte att flasha,...än.
tänk på det ifall ni köper en xbox 360 i syfte att flasha den.

Inaktiv

call of duty 3 funkar! men kör det INTE på gamla xboxen det suger fett! körde på min bildrörs tv.. grafiken va kass.. Ain va värdelös.. träden såg ut som det va plast träd dvsingenting va levande i spelet. kanske har o göra me att d inte finns nån kraft i boxen..

om ni skall spela detta spelet köp då 360in! och sen spela.. bortkastade pengar o köpa till gamla

Medlem

Hur lyckades du spela Resistance Karmalicious?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tänkte faktiskt flasha min 360 vid ett tillfälle, men killen på PSXCare övertalade mig att inte göra det. Var så förvirrande att höra någon i en butik övertala mig att inte köpa en av deras tjänster..

Medlem

Vad sa han Kyraal? Funderade själv ett tag att köpa chippat, men gjorde det aldrig.

Medlem

Han sa att det har inte hänt ännu, men att det kan smälla till när som helst och man får sin 360:s serienummer bannlyst från Xbox Live, och kan inte gå online även om man byter Live-konto. Påpekade även att han aldrig skulle flasha sin 360 och riskera det, eftersom Live är det som han värderar mest med sin 360. Och visst förstår jag det, om man gillar sin gamerscore och samlat ihop massvis med skrytpoäng.

Själv gillar jag inte spela Live mot folk, men det kan ju få andra konsekvenser som att inte kunna lägga in uppdateringar så man inte kan spela de senaste spelen som kräver det. Man får ju avväga fördelarna mot nackdelarna, och faktorera in riskerna. Själv har jag inte flashat om (ännu), men visst kändes det lockande när min 360 repade sönder min Test Drive Unlimited-skiva..

Medlem
Skrivet av Laxen:

Hur lyckades du spela Resistance Karmalicious?

Det finns en demo PS3 i Sverige. Jag spelade på den. Jag fick dock inte med mig den hem.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Han sa att det har inte hänt ännu, men att det kan smälla till när som helst och man får sin 360:s serienummer bannlyst från Xbox Live, och kan inte gå online även om man byter Live-konto. Påpekade även att han aldrig skulle flasha sin 360 och riskera det, eftersom Live är det som han värderar mest med sin 360. Och visst förstår jag det, om man gillar sin gamerscore och samlat ihop massvis med skrytpoäng.

Själv gillar jag inte spela Live mot folk, men det kan ju få andra konsekvenser som att inte kunna lägga in uppdateringar så man inte kan spela de senaste spelen som kräver det. Man får ju avväga fördelarna mot nackdelarna, och faktorera in riskerna. Själv har jag inte flashat om (ännu), men visst kändes det lockande när min 360 repade sönder min Test Drive Unlimited-skiva..

Frågan är om man fortfarande kan köra silver, köpa spel, uppdatera sin Dashboard osv när dom börjat banna. Tror dock att det dröjer, dom hittar säker på andra sätt att förhindra piratkopieringen.

Gold-membership kostar ju en del, och det är troligtvis den enda inkomsten dom får från piraterna.

12
Skriv svar