360 kabel, datorskärmen?

Inaktiv
360 kabel, datorskärmen?

Tjah, nu äre så att jag har läst lite i vissa trådar att personer som inte äger en HDTV kopplar istället 360n till datorskärmen för bättre kvalle med mera. Min fråga är, vad för slags kabel är det jag behöver köpa? Min andra fråga är: Funkar det att koppla den till en 19" vanlig desktop skärm, inge LCD eller så, en sån där stor jävel ^^ Hittar inte ordet, sorry.


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Inaktiv

jag köpte denna:
http://www.console.se/xbox360/kablar/kabel5i1.html

alla kablar i en. alla kablar du någonsin kommer att behöva.

Medlem

Ah, har samma fråga. Fast, när jag köpte mitt 360 så köpte jag det "stora" paketet, och fick jag med en sådan kabel då? Och hur kopplar jag in den i så fall? För det finns inte så många ställen att koppla in grejer i min skärm. (19 lcd)


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kabeln som följer med premiumpaketet (det stora) har, så vitt jag vet, komponent- och kompositutgångar, vilket en normal datorskärm inte har stöd för, så du behöver köpa en VGA-kabel separat, som t.ex. de nämnda ovan.

Sen måste man ju göra något med ljudet också. Själv kör jag det genom min stereo's AUX-kanal.

Medlem

Men om man har högtalare ingraderade i skärmen då? Då hörs det ljud va?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Finns lite info i den här tråden om detta. Beroende på vad för slags input din högtalare har så kanske du behöver någon slags adapter. Men visst, ska ju såklart gå att få det att fungera

Medlem

Ok, tack tack. ^^


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

själv kör jag bara left+right rca till mitt mixerbord, tape in-tape to mix, eftersom jag har ett "musik-ljudkort" (M-Audio). Output till mina studiomonitorer. Men för vanligt ljudkort kanske left/right rca till minitel genom adapter och in på line in på ljudkortet. har ni någon frontenhet till erat ljudkort lär det (borde det) finnas en optisk in. då kör ni ju det självklart.

creatives externa/interna enheter brukar ha det. hade jag på mitt gammla audigy Ex iaf.

1
Skriv svar