Failure med Live xbox360!!

Medlem
Failure med Live xbox360!!

Köpte ett fint premium pack idag med 3 månaders gold membership i live. Och när den försöker kontakta så får jag ändast MTU failed!!??

Någon snäll herre som har någon anning om vad MTU är?

Först kollar den Network addapter. Sen Ip address sen DNS och när den kommer till MTU så får jag failed hela tiden.........:(:<

Jag som ville testa demot på Dead Rising och Just Couse m.m....... Men jag antar att jag får hålla med med Kameo som jag köpte med.

Lite trist är det när man ringer till supporten och en tjej svarar. Du måste ringa din router tillverkare och be dom höja till 1500.... Jag säger. Jag har ingen router jag har direct i väggen.....

Så just nu känner jag mig lite ledsen.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tjenare Earth

Det enda jag kan hjälpa dig med är en länk till ms supportsida. Den innehåller lite tips hur det kan åtgärdas, plus varför MTU-failure dyker upp.

Lycka till.

EDIT: Kan vara bra att länka till sidan också

http://support.microsoft.com/kb/908882/

Medlem

Det konstig är att jag inte har någon router. Utan det är direct koppling från ett uttag i väggen.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Tror du behöver ha en router.
Jag hade samma problem tills jag köpte en router.

Inaktiv

Jag med. Köpte en billig router som fanns med på M$ kompabilitetslista och då var det verkligen bara att sätta i sladdarna så funkade det.

DI-604
295kr
http://www.webhallen.com/prod.php?id=9661

Medlem

sanslöst att man ska behöva jeklas med en sak som denna. För ett tvspel. brrr


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

jag har ingen router. Har dock BBB's adsl modem. Vet inte om det e en router inbyggd i den, men det låter inte så troligt eftersom man får upp till 5 unika ip. Har bara Bärbara och Stationära samt 360n inkopplad, alla har unika ip. Vilken leverantör har du?

Medlem

Har en polare som kan lira live och kopplar direkt till vägen. Han har typ 10/10 Stadsnät bahnhof eller något liknande. Vet tyvärr inte vad du gör för fel. Men det borde ju funka för dig också tycker man ju.

Medlem

jag kör med två nätverkskort i min dator och delar bara ut anslutningen, funkar prima


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Earthscum antar att du har datorn i samma jack och sen pluggar ur för att stoppa i boxen? Detta funkar ej med de flesta ISP's då IP nummer och dylikt låses till mac adressen på nätverkskort,routers osv. Det kan krävas allt från att vänta 30 min med inget inkopplat i jacket till att ringa deras support för att få dem att nollställa mac adressen. Så skulle säga att du bör skaffa en router för att använda din uppkoppling till mer än en sak.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar