Ljud via datorn?

Medlem
Ljud via datorn?

Hade tänkt införskaffa en krysslåda360, tänkt köra den via monitorn då jag inte har någon fin HD-tv, frågan som jag ställer mig är hur jag göra med ljudet? Vad för ingång behöver jag på datorn? Eller är det enklare med en förstärkare?

Tack på förhand


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Jag har kopplat mitt 5.1 system med optiskkabel det är nog det enklaste och bästa...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Sitter inte på några 5.1 högtalare, främst för att rummet (studentrum) helt enkelt inte har den akustik som behövs för att 5.1 ska låta bra. Så 360 har bara optiskt ljud ut?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Jag använder en sån här tillsammans med mina 2.1 högtalare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag använder en sån här tillsammans med mina 2.1 högtalare.

Letat med ljus och lykta efter en liknande kabel, men verkar vara svårt att hitta hos någon annan än just Logitech, ingen som vet annan återförsäljare?


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av mr.bear:

Jag använder en sån här tillsammans med mina 2.1 högtalare.

Letat med ljus och lykta efter en liknande kabel, men verkar vara svårt att hitta hos någon annan än just Logitech, ingen som vet annan återförsäljare?

Tyvärr verkar det vara väldigt dåligt med såna kablar (på nätet i alla fall). Jag letat som en idiot och det enda stället som jag kunde hitta var Logitech.

Jag hade inga bra högtalare så jag beställde ett par Logitech X-230 för att ha någolunda ok ljud till 360n. Hittade högtalarna rätt billigt på Dustin Home och beställde kabeln från Logitech shopen. Kabeln gick på 45kr men med frakt blev det ungefär dubbla priset. Fick hem kabeln, glad över att ha hittat en. Dagen efter kom högtalarna och självklart följde det med en exakt likadan kabel. 100kr åt helvetet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av mr.bear:

Jag använder en sån här tillsammans med mina 2.1 högtalare.

Letat med ljus och lykta efter en liknande kabel, men verkar vara svårt att hitta hos någon annan än just Logitech, ingen som vet annan återförsäljare?

Tyvärr verkar det vara väldigt dåligt med såna kablar (på nätet i alla fall). Jag letat som en idiot och det enda stället som jag kunde hitta var Logitech.

Jag hade inga bra högtalare så jag beställde ett par Logitech X-230 för att ha någolunda ok ljud till 360n. Hittade högtalarna rätt billigt på Dustin Home och beställde kabeln från Logitech shopen. Kabeln gick på 45kr men med frakt blev det ungefär dubbla priset. Fick hem kabeln, glad över att ha hittat en. Dagen efter kom högtalarna och självklart följde det med en exakt likadan kabel. 100kr åt helvetet.

Hehe, bittert. Du tror inte det kan fungera ihop med ett äldre par Logitech-högtalare? Ser ju onekligen ut som exakt samma anslutning.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av mr.bear:

Jag använder en sån här tillsammans med mina 2.1 högtalare.

Letat med ljus och lykta efter en liknande kabel, men verkar vara svårt att hitta hos någon annan än just Logitech, ingen som vet annan återförsäljare?

Tyvärr verkar det vara väldigt dåligt med såna kablar (på nätet i alla fall). Jag letat som en idiot och det enda stället som jag kunde hitta var Logitech.

Jag hade inga bra högtalare så jag beställde ett par Logitech X-230 för att ha någolunda ok ljud till 360n. Hittade högtalarna rätt billigt på Dustin Home och beställde kabeln från Logitech shopen. Kabeln gick på 45kr men med frakt blev det ungefär dubbla priset. Fick hem kabeln, glad över att ha hittat en. Dagen efter kom högtalarna och självklart följde det med en exakt likadan kabel. 100kr åt helvetet.

Hehe, bittert. Du tror inte det kan fungera ihop med ett äldre par Logitech-högtalare? Ser ju onekligen ut som exakt samma anslutning.

Det borde fungera med vilka högtalare eller hörlurar eftersom det ser ut att vara en helt vanlig 3,5mm plug.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Hehe, bittert. Du tror inte det kan fungera ihop med ett äldre par Logitech-högtalare? Ser ju onekligen ut som exakt samma anslutning.

Yep, det fungerar med vilka högtalare som helst som använder sig av 3,5mm plug. Jag har prövat med andra högtalare och det har funkat fint.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Drog ner till den lokala återförsäljaren för elektronik och köpte hem en hel armada av adaptrar och sladdar, lyckades bygga ihop en konstruktion som nu ger ljud.

Väldigt vad svårt det ska vara.


signatur
Inaktiv

Tänkte koppla in ett par "5.1"-surroundlurar med hjälp av den optiska utgången på xb360n. Ska bli väldigt intressant att se om det kommer att låta som surroundljud eller inte. Om bara db kan få hem sladden någon gång...

Monster Cable Interlink, Optisk Toslink-Minijack
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=MC12700...

Creative Headphone HQ2300D
http://www.creative.com/products/product.asp?category=437&sub...
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CREHPHQ...

Medlem

ooh, snajsiga hörlurar där. Man kanske ska köpa sig ett par?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar