Hur viktig är TV:n?

Inaktiv

jag tipsade förut i en annan tråd tror jag det var ,..eller denna?...iaf.. köpte själv denna kabel förut:
http://console.se/xbox360/kablar/kabel5i1.html

funkar mkt bra. där har du allt du behöver.

Medlem
Skrivet av cabante:

jag tipsade förut i en annan tråd tror jag det var ,..eller denna?...iaf.. köpte själv denna kabel förut:
http://console.se/xbox360/kablar/kabel5i1.html

funkar mkt bra. där har du allt du behöver.

Jo, har tänkt att skaffa den, men vill veta hur man får ljud först >_<


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

ooooyeah. äntligen har man skaffat lcd.
köpte en sådan Samsung 40" - LE40S71

helt makalös bild....satt och nästan grät,..så vacker.

satan så dyr men värt varenda krona.
testade köra sagan om ringen (ej hd version) genom min KiSS spelare DP-500 (gammal krigare..), men tyckte att bilden vart bättre då jag körde filmen genom 360n. Så KiSS spelaren åkte väck tills vidare. Man får väl skaffa den HD spelaren då den kommer ut. beroende på utseende.

Iaf, min centrum 32" 100Hz står och ser ledsen ut bakom en dörr nu

Helnöjd.

Medlem

Grattis Cabante! Jag skulle vara riktigt avis om det inte vore för min nya Hyundai 32".

Inaktiv

antar att en viss Crenshaw sitter klistrad framför sin 360 varje dag nu

Medlem
Skrivet av cabante:

antar att en viss Crenshaw sitter klistrad framför sin 360 varje dag nu

Nästan, måste bara köpa ett spel först.

Medlem

Skulle aldrig köpa en sådan där multikabel. Det är garanterat en pryl av "man får vad man betalar för" Läste ett test av kablar någonstans och det fanns en componentkabel för drygt 1000:- som smiska allt till 360'n. Det vore en skam att köpa en epa kabel när man väl sitter där med en 40" HDTV av LCD lr plasma typ!

Den advanced scart kabeln som MS har ger bra bild på min CRT tv. Dock så släpper den igenom ljudsignalen till TV'n trots att jag har en optisk kabel i till 5.1 systemet.

Så min åsikt är att kabeln är minst lika viktig som TV'n!


signatur

Allvarligt talat!

Inaktiv

flyter inte igenom nånstans för mig. testat både MS och den multikabeln. tittat på långt avstånd men även stått med näsan i skärmen nästan. ingen färg flyter igenom.

ljudet släpper inte igenom för mig,..men jag kör inte scart
skulle aldrig ens testa det då jag har möjlighet köra component. kör också optisk, finns inget annat alternativ.

OT: Appropå optisk kabel,..nån fler som tycker det är det bästa inom kvalite? men bland det sämsta då det gäller kontakt/anslutningar... varning. koppla ur och i en sådan kabel så lite som möjligt. den standarden på "plast" anslutningar är kass. slutar med att både kontakt och anslutning blir nötta och håller fast dåligt. Flera som kör optiskt så mkt som möjligt håller med då jag nämner det. nåväl. enough said.

Jag har bättre bild på min tv än när jag connectar till min 22" eller 19" dataskärm. (båda CRT). Färgåtergivningen är bättre.

Kom ihåg en sak också... kör inte på normal eller default inställningar på din TV,.. stäl in efter egna ögat och önskemål. samma gäller en skärm till pcn.

Något som jag gillar med den TVn jag köpte är "Game mode". Funkar riktigt bra, för att få en kanonbild att använda vid spel. (framtaget av Microsoft med Samsung för att få en bättre bild vid användande av Xbox/xbox360.... testat det på PC vga in med och gillar det även där).

Jag behöver inte använda multikabeln mer, då jag har xbox 360 kabeln från premium paketet. Men det är absolut ingen skillnad, och jag har verkligen testat fram å tebaka.

anyways. It´s Weeeeeeekend!!!!
Skål

123
Skriv svar