Mus å tangentbord, när och hur???

Medlem
Mus å tangentbord, när och hur???

Har för mig att det snackats om att PS3 stöder detta??? Gäller det i spel och i så fall vilka spel??? Överväger kraftigt att kränga iväg min 360 om detta stämmer...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

360, vad är det? sånt man ställer kaffet på eller?

det lilla jag vet är det lilla jag vet...
att UT3 och Home kommer ha stöd för dessa verktyg. mer vet jag inte, men det är all information du behöver för att lägga xboxen där den hör hemma (dvs i en brinnande påse utanför grannens dörr) och köpa dig en riktig konsol.

ett annat skäl till detta inköp är; Riiiidge Racer
:heart:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Köpte mig ett Logitech Cordless Desktop EX 110 på PC City för 399:-. Fungerar utan problem. Dock fungerar tangentbord och mus bara i spel som stödjer dessa och så vitt jag vet så finns det inga sådana spel än (t.ex. Resistance: Fall of Man och Motorstorm som jag äger). Hoppas spelbolagen inte fortsätter med trenden att man bara ska kunna använda spelkontroller.

Edit: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

man måste inse det här med tangetbord+mus vs kontroll inte kommer vara så lätt som många tror.
gör man ett spel anpassat för kontroll men lägger till stöd för mus+tangentbord eller tvärt om så kommer spelupplevelsen vara helt olika vilken man väljer att köra med.
Är spelet anpassat för kontroll skulle det vara rena dumheter att välja att spela med mus+tangentbord.
Är det tvärt om så skulle man kanske få köra på lättaste svårighetsgraden om man skulle välja att köra med kontroll speciellt om det är FPS/TPS det gäller, men också RTS-liknande spel.

fast multiplayer ska det inte vara nå problem, då kommer endå alla välja tangentbordet och musen för annars skulle man inte ha nån chans


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hoppas att de aldrig lägger till så man kan spela med tgb och mus i FPS och andra spel.

Då kommer det ju krävas att man köper det om man vill spela online tex.

Nya UT som kommer stödjer mus och tgb.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

399:- är nästan bara en halv kväll på fyllan...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

De spel som nu ska båda bör ha någon form av spärr så man t.ex. låsa en server till enbart handkontroller eller enbart tgb+mus, allt annat vore rejält korkat...

Speciellt då inte alla riktigt har möjlighet att köra med tgb och mus om man t.ex. sitter vid tv'n och har ett lågt soffbord (eller inget alls)...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar