Skillnaderna mellan PS3 "light" och vanlig

Medlem
Skillnaderna mellan PS3 "light" och vanlig

Tja..

Eftersom alla vet att ps3 kommer vara mycket backup vänlig etc så tänkte jag starta en tråd med för och nackdelarna mellan dom olika versionerna.. 20 och 60gig.

Jag har försökt hitta sidor med info om den lille varianten för det måste ju vara mer en liten hd som skiljer..

om man ska ha sin ps3 med backups i åtanke så är ju 60 gig inte mycket att hurra för, man kommer ju självklart slänga i iaf 300gigs hd..

ni själv som kommer köpa ps3, vilken väljer ni och varför?

Flakmonkey

Det som skiljer är att den billigare modeller inte har Wifi, mindre hdd samt att de saknar ingångar för minneskort (SD,etc)

Medlem

Dessutom finns väl inte lite varianten att köpa i europa?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

^--- Det är ju inte precis en nackdel för konsolen.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

okay minneskort bryr jag mig inte direkt om och hdd'n byter man ju ändå.. wifi klarar jag mig nog utan oxå

Medlem

Kommer man kunna smacka in en 750 gigs sata drive i den eller är det xbox variant hårddiskar som är till ps3:an?

WiFi är dock nice, eftersom hela mitt hemmanät är trådlöst

Medlem
Skrivet av mardle:

Kommer man kunna smacka in en 750 gigs sata drive i den eller är det xbox variant hårddiskar som är till ps3:an?

WiFi är dock nice, eftersom hela mitt hemmanät är trådlöst

Vilken IDE-enhet som helst ska funka har jag hört.

Flakmonkey

Är väl 2,5" som gäller? så man kan inte smacka i vilken som helst

Medlem

Har man bollat en PS3 i händerna och inser hur gigantiskt stor den är så kan man lätt tro att det är 3.5"-diskar det rör sig om

Men vilken SATA 2.5" som helst bör ju fungera om man ska tro bloggarna där folk pillar med PS3:an. Än så länge är de jämförelsevis dyra, men det kommer väl ändras

Edit: Och när jag väl köper en så blir det väl den vanliga versionen. "Lite"-versionen ska väl inte säljas här I Europa?

Medlem

okay i see! nä det verkar inte som den ska säljas här!

1
Skriv svar