Final Fantasy X - hjälp, nästan spoilerfri

Medlem
Final Fantasy X - hjälp, nästan spoilerfri

Tjo

Har problem på slutet av FFX, sitter o knåpar med o försöka samla på mig de ultimata vapnena.

Efter lite slit o släp med att få ihop spegeln och den ena delen av Tid(io)us vapen, Sun Sigil, så vill jag såklart även ha den andra delen, Sun Crest.

Problemet är dock att jag missade att plocka upp Sun Crest efter att ha besegrat bossen när det hände i handlingen, och nu när jag återvänder möts jag av en ogästvänlig själ som dunkar på mig med 999999 i skada innan jag äns hinner reagera.

Det jag undrar är alltså, finns det en lösning på detta besvär. Skulle vara hjärtligt tacksam om det kom fram en, efter att ha slitit mitt hår iom chockobo-racandet mår jag lite dåligt av att ha sprungit in i en vägg.

Medlem

Hmm, är det en Dark Aeon? Kommer ihåg att om du är snabb, och har Yunas specialattack, så kan du använda Lännmördar-Aeonen (Yoshimitsu?) för att göra en execute. Kan kosta en hel del cash om du inte har Yunas special uppladdad tror jag. Så länge sen jag lirade det


signatur

Videomupp

Medlem

Antar att det är en Dark Aeon, ser ut o vara en svart(mörk) variant av en av Yunas Aeons.

Dock kom FFXII på posten idag så låter det här problemet vila lite

Tack för hjälpen

Inaktiv

Stämmer det är Bahamount som är denna Dark Aeon. Om dina gubbar inte har status 255 på nästan allt förutom Luck och dina aeon inte tar 99999 i skada på ett slag är du väldigt chanslös, men om du chansar på Zanmato med Yojimbo så klarar du dig. För att du ska få fler chanser än en med Zanmato föreslår jag att du har åtminstonde Yojimbos Defence och Magic Defence på 255.

1
Skriv svar