Ps3 och importarade spel.

Inaktiv
Ps3 och importarade spel.

Tjenare jag undrar bara om den europeiska ps3n kommer att kunna köra importerade ps2 spel(Japanska), eller blir jag tvungen att köpa konsolen där för att kunna spela spelen?

Medlem

Du kan spela dem. Spelen är regionsfria.

Edit: dock kan du inte spela dina ps2/ps-spel då den kompabiliteten är låst.

Medlem

Precis PS3 spel är regionsfria, PS1/PS2 är det inte


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ok men är det helt säkert att den kommer att vara helt regionsfri när det gäller ps3 spel? För Xboxen har ju lite olika spel som verkar vara regionsfria och vissa andra som inte är det. Och min andra fråga är nu vart jag kan få tag på en japansk ps3 billigast.

Medlem

kommer säkert vara upp till utvecklarna om det ska vara regionsfritt eller inte, som sagt 360 har vissa fria titlar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]kommer säkert vara upp till utvecklarna om det ska vara regionsfritt eller inte, som sagt 360 har vissa fria titlar.

Nej,SONY säger att alla PS3 spel kmr att vara regionsfria


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Ms och sony har sagt många saker som inte stämmer, så du ska nog inte förlita dig för mycket på de.

Flakmonkey

Vilket företag har inte sagt sådant som inte stämmer? ^^ Men i just det här fallet känns det inte som om det finns någon som helst anledning till varför de skulle använda regioner. Den tidigare anledning var ju rent teknisk med olika standarder på TV-apparater och liknande, men nu finns ju inte det hindret längre. Att filmer har regioner är ju enbart pga att filmindustrin kommit på att det är en jättebra idé...

Inaktiv

Det var inte enbart pga olika standarder som var anledningen med regioner. Det var även för att de fick "bättre koll" på tex försäljning och distrubition.....typ

Flakmonkey
Skrivet av Picke:

Det var inte enbart pga olika standarder som var anledningen med regioner. Det var även för att de fick "bättre koll" på tex försäljning och distrubition.....typ

Du har säkert rätt, men det var ändå en bidragande orsak som inte längre existerar... och med dagens teknik så är det nog inte alltför svårt att ha koll på försäljning och distribution ändå... känns som att den enda anledningen till att hindra det nu är för att man itne vill att folk ska få tag på spelen tidigare i regioner där det släpps mycket senare, som ju var mycket vanligare förut...

Inaktiv

Och Sony verkar ju inte heller vara företaget som förespråkar privat importering, om man tänker på LikSang affären

Flakmonkey
Skrivet av Picke:

Och Sony verkar ju inte heller vara företaget som förespråkar privat importering, om man tänker på LikSang affären

De tycks dock inte ha några som helst problem med import/export av spel med tanke på alla shoppingsidor som erbjuder det

1
Skriv svar