M2TW-påven och bannlysning

Medlem
M2TW-påven och bannlysning

Är lite lack, spelar som England och ligger nu i fejd med Frankrike, Milan och Danmark, jag har inte starta något av krigen faktiskt. Samtliga dessa tre nationer är bannlysta av Påven, men det verkar inga andra nationer bry sig om. Det är i övrigt väldigt lugnt i världen, mina allierade vägrar attackera dessa tre nationer jag har tvingat fram två korståg, ett mot milanesarna och ett mot frankerna.
Jag trodde bannlysningen skulle vara mer effektiv och att AI´n skulle jobba mot att inte bli bannlyst i onödan, så lite besviken är jag allt.
Det var mest mina funderingar kring det hela.
Några andra åsikter?

Medlem

Jag håller med, bannlysning gör ingen större skillnad. Jag har själv blivit bannlyst några gånger (hrm) och den enda konsekvensen jag märkt är att vissa av mina städer lättare startar riots pga bannlysningen.

Men de vill ju förbättra saker som detta i expansionen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Kör just nu med Skottarna och blev själv nyligen bannlyst och man märker som sagt att det blir lite oroligare i städerna och ens Präster blir kättare stup i kvarten och man får korståg på sig...

Tycker det är skumt dock att man fortfarande kan få komma med i Cardinals gänget när man är bannlyst och vara med i Påve valet även fast man har en korståg emot sig?.

Kunde f-n inte bli förlåten så jag böjade anfalla Vatikanen istället, tror jag mördade 10st Påvar tills det att en av mina kardinaler fick sätta på sig
mössan.

När/hur träffar man på Aztekerna? ..har inte sett dom ännu..!!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

aztekerna finns i sydamerika.

Inaktiv

Helt klart något som bara förstör spelet. Försökte själv att inte bli bannlyst men märkte snabbt att det kvittade. En rolig aspekt är när jag blir anfallen av en fiende och sen gör ett ... ja, en counter-attack, nu blirre lite svengelska men ni förstår nog... ja, hursomhelst, nu när jag gjorde min "counter-attack" så blev påven sur på mig eftersom jag anfallde en kristen "allierad" som alldeles innan startat krig med mig och anfallit en av mina städer!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jo, sånt där har hänt för mig med... Man blir lite irriterad när man bara försöker försvara sig från en fiende, och så blir man hotad med bannlysning för det.

Skrivet av Vonyx:

aztekerna finns i sydamerika.

No shit!? O.O
...o ja som trodde jag skulle hitta dom i Sheerwood skogen...

När kan man åka dit då? "..till sydamerika alltså.."


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Vad innebär egentligen "Becoma an Vassal" ..och hur får man till det?.

Är det bara $$$! som gäller?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Rent tekniskt sett så betyder det att laget som blir ens Vassal blir en slags tjänare till dig. Laget finns kvar, men lyder alla orders du ger dom o.s.v.

Jag har själv aldrig testat det dock, så jag kan inte säga helt säkert.

Skrivet av Zerpent:

Rent tekniskt sett så betyder det att laget som blir ens Vassal blir en slags tjänare till dig. Laget finns kvar, men lyder alla orders du ger dom o.s.v.

Jag har själv aldrig testat det dock, så jag kan inte säga helt säkert.

Jag har försökt som f-n, men ingen vill ju vara med även fast dom bara har 2st länder kvar osv..

Nu ligger jag tex. i krig med England(ja e Frankrike) som har Skottland som "Vassal", med Skottland är jag dock polare med och tradar osv.. wassup with that?

Jag är nyfiken på vilka benefits man kan dra utav att ha en "Vassal" nation. Tips på hur man förhandlar till sig en skulle vara mycket uppskattat!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Orka ha vassaler när man kan ha deras länder för sig själv. XD

Fast samtidigt så behöver man ju inte slösa en massa tid, pengar och manskap på att ta de där provinserna.

Skrivet av Zerpent:

Orka ha vassaler när man kan ha deras länder för sig själv. XD

Fast samtidigt så behöver man ju inte slösa en massa tid, pengar och manskap på att ta de där provinserna.

Exakt, och dom kan ju ta värsta smällarna mot tex.. Mongols & Timurids..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar