Rekommenderade mod/scenarion till HoI2?

Medlem
Rekommenderade mod/scenarion till HoI2?

Har lirat en hel del Hearts of iron 2 doomsday på senaste tiden. Men är inte riktigt nöjd med orginal versionen. Undrar om det finns nån bra mod som gör spelet bättre balanserat.

Medlem

har själv inte testat nån mod förutom CCIP
ett pack som gör kina till ett lite intressantare land att välja och det vart ok har dock inte testat det allt för mycket.
Annars är paradox hoi2 mod forum ett ställe att leta på. Länkzor
DAIM, CORE och total realism är väll de moddar som man mest hört talas om så dom är nog värda att kika närmare på


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

nått som är kul är att dra ner Hearts of Iron 2 Doomsday Armageddon, kostar inte så många kr. (går bara köpa online)
då kan man bla köra till 1965.

Annars, nått jag tycker är extremt roligt/tillfredställande, är att göra om om jag tex, swe, till "sitt" egna land, man gör egen flagga, egen bakrund, egen historia, sätter sig själv som makt galen diktator. Helt underbart roligt!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jo, gjorde Sverige till fascister, tog över norge och danmark sen allierade jag mig med tyskarna för att ta över resten av världen.

Ganska tråkigt dock att tyskarna får alla områden man tar över. Även om man helt själv tagit över ett område så går det till tyskarna ändå.

Medlem

kör helt själv i stället gå in i en save fil, och ge dig tex 500CI, sen obegränas med pengar/mat/stål, sen ligger värdlen för dina fötter!

btw WW1 modden för HL2 Core, jäävligt rolig!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Skaffade Armageddon.. Tyskarna blev överkörda av fransmännen redan 1937.. Lite konstig expansion.

1
Skriv svar