Inaktiv
Behöver hjälp

Hej!
jag har precis börjat spela CnC3 och behöver lite hjälp. Det är så att jag har spelat en del mot en klasskamrat och jag får stryk gång på gång.

Jag spelar framförallt Scrin han GDI.
Jag brukar försöka anfalla hans expansion tidigt med massa tanks höll på att vinna några gånger men sedan insåg han att mammoth tanks fungerar utmärkt mot mina tanks och på så sätt körde han över den taktiken.

Behöver konkreta tips så hånandet slutar!

Inaktiv

Kan inte spela Scrin överhuvudtaget men om du attackerar hans expansion först när han har mamoth tanks så är du för sent ute.

Har mött en hel del GDI som bara står i sin bas och techar till mamoths (och sätter upp lite sonic cannons eller vad de kallas). Detta är en mycket dålig taktik då du lätt kan ta ner hans expansion om han ens skaffar en (eftersom han har så lite enheter). Om han inte skaffar en expansion och du har en så kommer du att ha så mycket mer credits att det inte blir några problem för dig.

Om han har mycket base defences försök slå ut power plants först, om du inte kan lura iväg hans enheter ifrån basen. Med NOD kör jag självmordsbombare eller shadow teams (oftast behövs det dock ej då man har ungefär 50-60 scorpions mot hans 5 momoths eller nått i den stilen).


signatur
1
Skriv svar