Inaktiv
laggar

Hej mitt tiberium wars laggar som helvete,
jag har en bärbar acer aspire 5102
enligt systemkraven så borde jag kunna köra spelet utan lagg? men det laggar ändå när jag kör på maxad grafik
jag har :
amd turion 64 dual core 1.6 ghz
800 mb ram
ati radeon Xpress 1100 128 mb

Medlem

du kan väll aldrig köra max med 128mb minne?(grafikkortet)
fix: 768mb ram inte 800mb

Medlem

Sålänge du kör offline så är det omöjligt att det laggar.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Sålänge du kör offline så är det omöjligt att det laggar.

nuförtiden säger man att det laggar om man har få FPS

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av ZereCool:

Sålänge du kör offline så är det omöjligt att det laggar.

nuförtiden säger man att det laggar om man har få FPS

Känns ju extremt dumt att säga ett ord när man menar nått annat. Bara att säga att det hackar.

Medlem

Säger man att en bil kör långsamt om 'den har'/'går i' få km/h då?

Medlem
Skrivet av Tedde:

Hej mitt tiberium wars laggar som helvete,
jag har en bärbar acer aspire 5102
enligt systemkraven så borde jag kunna köra spelet utan lagg? men det laggar ändå när jag kör på maxad grafik
jag har :
amd turion 64 dual core 1.6 ghz
800 mb ram
ati radeon Xpress 1100 128 mb

Ditt grafikkort är värdelöst, sänk grafikinställningarna eller så får du lida pin.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är det någon större skillnad om man sänker grafiken ett snäpp från max?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

nej det blir ingen skillnad typ

Inaktiv

Hur är det med att spelet går rejält i slow motion när man spelar online. Har jag råkat ut för i rätt många matcher. Lagg är det troligen eftersom det tar en sekund för commands börja gälla men att det går långsammare? Vad beror det på? Blir rätt annorlunda spel när man får dubbelt så lång tid att tänka nästan.

Detta har altså hänt både med 100 enheter på skärmen och med 1 enhet på skärmen.


signatur
Medlem

Icegubbi: Detta uppstår nästan endast i 2on2 för dig antar jag? Det är så att om en persons dator inte klarar att visa 30fps som taket är på, så sänks hastigheten för alla.

Det är därför 2on2 är lättare att spela eftersom man har dubbelt så lång tid på sig att tänka, OFTAST. Om det inte är så att alla sitter på superdatorer.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Nej det är faktiskt 1 on 1. Jag har väl inte världens bästa dator men kör på absolut sämsta grafiken och upplösningen som går så det borde gå bra tycker man.

När jag tänker efter , borde inte detta kunna användas taktiskt. Om man själv knappt har några enheter på sin skärm och det går i slow motion måste det vara motståndaren som sackar ner, vilket måste betyda att han har ganska många enheter i sin skärm?


signatur
Medlem

Vad är rekommenderad internet uppkoppling till c&c3?


signatur

/Fat_cat

1
Skriv svar