Spela som scrin - Alldeles för lätt?

Medlem
Spela som scrin - Alldeles för lätt?

Jag har nu bara snabbtestat spelet hos en kompis och spelat några maps, varav 2 som scrin och jag får intrycket av att en skicklig spelare får ett enormt övertag om dem spelar som scrin

1. Wormhole skillen som öppnar en portal vart du vill så att du kan gå igenom med dina gubbar och teleporteras dit du vill.. detta gör att man kan bygga upp 2-3 st tripods med sköld, sedan bara öppna en portal inne i deras bas och dem kommer göra otrolig skada högt sannolikt

2. Att tripods skjuter åt flera håll samtidigt gör den ännu mer effektiv om man använder sig av wormholen

3. Dem behöver inte silos för att samla tiberium och jag tror (inte säker) att dem samlar ihop detta snabbare också, sedan är alla deras units immuna mot det/blir helade

4. Att anfalla via flyg med scrin är bra mycket lättare då skeppen är uppe i luften hela tiden och inte behöver landa, samt att man kan hela dem om man har ett annat skepp där också, sen skjuter dem på en ganska långdistans också

5. Det finns inte en chans att man kan använda några slags infantries mot dem då de har en unit som är en svärm av rakblad som är grymt effektivt mot inf, och denna svärm går att sätta runt alla scrins units, så anfaller dem alla inf. som kommer i närheten

Så vad tycker ni som har testat det, är det för obalanserat?

Medlem

Okej, det kommer komma en patch i slutet av april som kommer inehålla en massa balansering och sånt. Så kanske blir jämnare då vem vet.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Marwin88 möjligt det blir bättre, men dem måste nog sänka scrin ganska rejält för att få dem jämnare med de andra

Medlem

Jo hoppas det blir ändringarför jag vill spla online när det är jämt


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

tycker dom är veka i tier1 sen är deras units jävligt sega också.. jag vann då över scrin med massa mammoths :> tycker nästan uppgraderade mammoths är den unit som är mest imba just nu.

Medlem

peteh mammoths tas dock ut relativt lätt med flygbombade verkar det som, men visst dem tåler som satan och gör bra med skada.. men jag har heldre 2 mammoths som segar sig fram över hela mappen för att komma rätt in i försvaret än att ha 2 tripods bara dyka upp mitt inne i basen och skjuta åt alla håll

Inaktiv

Om nu Scrin är så obalanserade, varför är du top5 1on1 bara Nodare?

Medlem

hehe fan klagar ni över? Scrin e ju jobbiga Aliens, dem ska inte va lätta o besegra

Medlem

timson möjligtvis gammal vana? Spelet är fortfarande nytt och folk har en tendens att använda det dem är vana med, dock har nod fördelen just i början av spelet tackvare det snabba byggandet, men ju längre spelet pågår desto svårare blir det för dem.. tror jag iaf

1
Skriv svar