Command and Conquer 3!

Inaktiv

Vad är det för skillnad på kane edition och den normala?

Nån som har klarat på brutal föresten?


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Vad är det för skillnad på kane edition och den normala?

Skrivet av CDON.se:
  • 5 Exklusiva kartor

  • 5 Exklusiva skrivbordsunderlägg

  • 3 Exklusiva skins, ett för varje sida

  • "Bakom fiendens linje"-dokumentär om Command & Conquer 3 Tiberium Wars

  • Borttagna scener från Command & Conquer 3 Tiberium Wars

  • Bloopers

Skrivet av webhallen.com:
  • English only i-no localisation

  • 3-5 exclusive maps

  • 3 re-skin of units

  • "Making of" the igame feature

  • FMV deleted scenes

  • Strategy videos from members of the C&C 3 team for both multi-player and single player

  • English only Euro pack - no localisation

de skrev också

Skrivet av webhallen.com:

OBS! Notera att innehållet i Collectors Edition inte är spikat, det kan ändras

så det är inte helt klart.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Valde också Kane edition.. Skillnaden i pris var ju minimal. Vill dock gärna ha en GDI version.. Fatta att få Michael Ironside med en hård blick på fodralet - hur härligt vore inte det?

Inaktiv
Skrivet av d00kie:

C&C3 verkar inte ett dugg intresant tycker jag, jag har spelat hela serien och tycker det är jväligt bra spel. Men det här ger bara känslan av ett upphottat Tiberian Sun. Enheterna verkar va dem samma. Verkar inte specielt nyskapande alls... Nä, det här är inget spel jag ser framemot överhuvudtaget.

Jo men det är ju det som är "gå tillbaks till rötterna".

Det är ju det som är meningen, dom ska gå tillbaks till den gammla stilen, en uppföljare på Tiberian Sun. Ny fräsch kampanj, upphottad grafik och en ny ras.

Förstår inte varför folk klagar över att det är samma skit som de gammla, KONSTIGT när det ska vara det :P.

Inaktiv

bara jag som saknar att kunna bygga mur :S


signatur

world of warcraft... world of nolife :D

Medlem
Skrivet av hoock:

bara jag som saknar att kunna bygga mur :S

Jo, det saknar jag också. Konstigt att dom inte har med det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Alltså det vill ju till mycket om spelet ska kunna överträffa sina föregångare, jag menar RA2 var typ perfektion i sin renaste form...men jag hoppas att det är bra;)

Inaktiv

"bara jag som saknar att kunna bygga mur :S"

Ja fan det har jag inte tänkt på, men fan det suger ju

Medlem

Jag hoppas bara dom har lärt sig o programmera AI bättre än i Generals, fick 5 fps av att köra 2 pers mot 2 AI's i "Command & Conquer Generals", vi for hoppas dom inte gjort samma misstag igen.

Battle for middle earth 2 har inte det problemet och är baserat på samma motor så det är bara kass / krävande AI programmering som ställde till det

Inaktiv

Värkar ju som om du har tänkt på AI'n lite och gjort den lite finurlig, trevligt att man kan välja bland lite olika typer av AI och inte bara det vanlia easy, medium, hard. Trevligt att man nu (om Ai'n funkar som tänkt) kan spela mot en motståndare som passar din spelstil, dvs tycker du om att bygga ditt läger och få upp teknologin för att sedan döda, men ändå inte vill välja easy så du slipper bli overrun av fiendens enheter efter 3min på Hard så finns det ju att man kan välja AI typen som bygger sin bas först och skickar ett jämt motstånd då och då.

Hoppas värkligen dom lyckas med detta och den funkar som den ska, så kan nog detta bidra till en mycket trevlig spelupplevelse framöver.

Inaktiv

Kolla på den här videon http://www.youtube.com/watch?v=l3uKiuRg7es

Det ska tydligen vara en snubbe som spelar mot Brutal svårighetsgraden. Ärligt talat tycker ni att det ser ut som brutal? Tycker snarare att motståndet ser ut som medium eller möjligtvis hard. Killen som lirar kör rätt noobigt dessutom, sätter inte ens infanteri i några byggnader och säljer inte ens surveoyr efter att han expanderat, är långsam pga att han inte använder hotkeys etc.

Är det verkligen så stor skillnad på brutal på min dator och brutal på hans dator eller luras han med oss?


signatur
Medlem

gha hajar inte vad det är för kul att spela så där?
ett Strategi spel ska helst ta timmar att köra, man bygger upp en gigantisk bas, små bråkar lite, bygger armèr osv..
ett game på några minuter, vad är det för kul?
jag å en polare har kört i 12timmar med Age2, och flera gånger över 4-5timmar.
det är det som är Strategi, bygga och mysa, inte bygga under 4min göra 10 enheter och sen poff klart.
å, å, och sedan så ska banorna vara så realistiska som möjligt, det är då det blir kul, inte en bana som ser exakt lika dan ut överallt, som den tex i alla 4hörn, blää.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Alltså C&C3 är ett måste nästan, har alla C&C spels som släppts och är ett hardcore fan. Kolla upp storyn från dom förra C&C så kommer ni fatta storyn i den 3:de lite mer!

Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Kolla på den här videon http://www.youtube.com/watch?v=l3uKiuRg7es

Det ska tydligen vara en snubbe som spelar mot Brutal svårighetsgraden. Ärligt talat tycker ni att det ser ut som brutal? Tycker snarare att motståndet ser ut som medium eller möjligtvis hard. Killen som lirar kör rätt noobigt dessutom, sätter inte ens infanteri i några byggnader och säljer inte ens surveoyr efter att han expanderat, är långsam pga att han inte använder hotkeys etc.

Är det verkligen så stor skillnad på brutal på min dator och brutal på hans dator eller luras han med oss?

Det är en medium computer

Inaktiv

Command & Conquer: Red Alert var det första spelet jag spelade på dator. Det är och var ruskigt kul.
Command & Conquer 3: Tiberium Wars fiskar upp de där känslorna jag hade för ~9 år sedan med Red Alert 1. Demot är jättebra och detta är nog ett av de få bra spel som EA faktiskt släpper, mycket beroende på att utvecklingsteamet består av gamla Westwoodare. Stolt tänker jag gå och köpa spelet den 23e!


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

23e? 29e är det väl? Hoppas jag och FZ har fel, ju tidigare destå bättre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

gha hajar inte vad det är för kul att spela så där?
ett Strategi spel ska helst ta timmar att köra, man bygger upp en gigantisk bas, små bråkar lite, bygger armèr osv..
ett game på några minuter, vad är det för kul?
jag å en polare har kört i 12timmar med Age2, och flera gånger över 4-5timmar.
det är det som är Strategi, bygga och mysa, inte bygga under 4min göra 10 enheter och sen poff klart.
å, å, och sedan så ska banorna vara så realistiska som möjligt, det är då det blir kul, inte en bana som ser exakt lika dan ut överallt, som den tex i alla 4hörn, blää.

håller med.
gillar att lira Generals ibland mot 7-10 normal armys. dom skicka några lite då och då och rätt många vilket är kul me stort försvar dom inte kommer igenom och bara se dom ble slaktade.
sen kul att men vet att men förstör en av deras arme utan problem.

tag sen man lira Age2 kanske ta o damma av fodralen o se va man hittar.

vad jag tycker så dom Strategi spelen med några är på nacken är dom absolut bästa. satt och lira lite Tiberium Dawn och älska det fast den gamla tröga AI:n men gammal goding


signatur

world of warcraft... world of nolife :D

Inaktiv

Iceman: håller inte med, rts ska vara hektiskt, man ska alltid ge order på nåtot ställe och man ska vara helt slut efter en 15 minuters runda.

Soyen: Hur vet du att det är på medium han kör? Det står ju brutal balanced, hur har han fixat så att det står brutal? Ser ut som medium dock kan jag hålal med om.


signatur
Skrivet av Iceguppi:

Ni måste hålla med om att det blir mer taktiskt man kan harassa allt som man kan i dagsläget men OCKSÅ kan harassa buolder units.

Och att towerrusha som en kille beskrev genom att bygga en speciell enhet håller inte heller. Tar för lång tid.

Tycker dessutom att de borde ha så att datorn kan placera ut en byggnad själv när man byggt klart den i sin construction yard. Om man inte bryr sig hur byggnaderna blir placerade pga att man är mitt i en strid så borde det kunna få bli så. Interfacet ska inte vara fienden som det så många ggr är i detta spel.

Eftersom ingen säger nått om det så får jag anta att ni också tycker att det är otroligt korkat att man inte kan sätta rally points till en enhet utan endast på marken. Jag menar, ok för att man inte hade tänkt på det när första C&C kom ut, men nu när andra spelföretag kommit på den idén så måste man väl inte vara så envis med att inte erkänna det ursprungliga misstaget att man inte kan ändra?

Kort sagt skulle jag kunna summera det med att det blir ett noobspel. Att spel där de taktiska möjligheterna är relativt begränsade jämfört med andra rts spel. Men det är ju klart, det är ju häftiga explosioner och det är ju det viktigaste...eller nått...

Tycker du ska skippa att spela C&C för du är inte särskilt intresserad av strategi spel eller hur!?......hmm ett gott råd testa detta spelet istället mindre tänka
http://storefront.steampowered.com/v2/index.php?area=game&App...


signatur
Skrivet av Iceguppi:

Iceman: håller inte med, rts ska vara hektiskt, man ska alltid ge order på nåtot ställe och man ska vara helt slut efter en 15 minuters runda.

Soyen: Hur vet du att det är på medium han kör? Det står ju brutal balanced, hur har han fixat så att det står brutal? Ser ut som medium dock kan jag hålal med om.

han håller in b knappen när han håller musen över brutal i svårighetsgrad. Då kan han välja brutal


signatur
Inaktiv

Dofilus kaffe : Är det inte märkligt att du rekomenderar mig att spel med mindre tänka när jag i mitt inlägg (som du citerar) skriver att c&c3 är för simpelt och för lite taktik och strategi.

Jag - Det är för simpelt spel, borde vara mer taktiska möjligheter
Du - Då borde du testa ett simplare spel

Logik badboll?

Sen så undrar jag varför du förklarar hur man väljer svårighetsgraden brutal när 1) det inte behövs något speciellt kommando för att välja den utan den är valbar i menyn 2) jag inte frågade hur man valde brutal utan hur man gjorde så att man spelar mot medium medans det står att det är brutal.

Ta och läs igenom mina inlägg en gång till och kom tillbaka är du snäll.


signatur
Skrivet av Iceguppi:

Dofilus kaffe : Är det inte märkligt att du rekomenderar mig att spel med mindre tänka när jag i mitt inlägg (som du citerar) skriver att c&c3 är för simpelt och för lite taktik och strategi.

Jag - Det är för simpelt spel, borde vara mer taktiska möjligheter
Du - Då borde du testa ett simplare spel

Logik badboll?

Sen så undrar jag varför du förklarar hur man väljer svårighetsgraden brutal när 1) det inte behövs något speciellt kommando för att välja den utan den är valbar i menyn 2) jag inte frågade hur man valde brutal utan hur man gjorde så att man spelar mot medium medans det står att det är brutal.

Ta och läs igenom mina inlägg en gång till och kom tillbaka är du snäll.

Jag menade att du inte borde spela strategi spel utan "taktiska" spel såsom CS lmao

2. LOL du snubblade just över dina egna ord. medium är medium och brutal är brutal....förstår du? Vill du spela med medium som svårighetsgrad så väljer du medium ^^.


signatur
Inaktiv

Enda jag stör mig på hittills är den "sega" känslan som är kvar sen generals, samt att jag tycker att alla enheter har förlorat sin individuella styrka... Förut kunde man sätta ihop en grupp med några grenadiers/rockets, rifles, nån tank och faktiskt uträtta något. Nu går inte det, dels pg a att fienderna alltid kommer i vågor om 42315912341252134 st per gång. Nu kan man inte ens ta ut turrets på avstånd heller, tydligen... annat än med flyg/ion cannon.
Har själv alltid tyckt att det varit en avgörande del i vad som gjort C&C-serien charmig, men det är kanske bara jag...

Inaktiv
Skrivet av JAJAJA:

Enda jag stör mig på hittills är den "sega" känslan som är kvar sen generals, samt att jag tycker att alla enheter har förlorat sin individuella styrka... Förut kunde man sätta ihop en grupp med några grenadiers/rockets, rifles, nån tank och faktiskt uträtta något. Nu går inte det, dels pg a att fienderna alltid kommer i vågor om 42315912341252134 st per gång. Nu kan man inte ens ta ut turrets på avstånd heller, tydligen... annat än med flyg/ion cannon.
Har själv alltid tyckt att det varit en avgörande del i vad som gjort C&C-serien charmig, men det är kanske bara jag...

Grabben, du lirar mot en dator vad förväntar du dig? Det e klart en dator sänder 5-10 soldater samtidigt. En individuell spelare kanske sänder 3-6 soldater bara för att uppehålla medans datorn går all out och upptäcker senare att han inte har res för handlingarna

Medlem

C&C 3 kommer jag att köpa då har jag hela serien i oginal 12 spel + C&C Dos & C&C sole survivor och the first decade den buggigaste versionen någonsin


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Dofilus kaffe: Ditt resonemang håller fortfarande inte. Jag vill ha ett mer komplicerat strategiskt/taktiskt C&C som är mindre noobvänligt och gynnar taktiskt spel bättre.

Sen så kanske du borde ta och testa spelet lite innan du uttalar dig. Det är helt uppenbart skillnad på "brutal" som killen i demot på youtube spelar mot brutal på min dator. Jag skulle äga sönder både hans brutal och honom själv medasn jag är chanslös mot Brutal på min dator som kommer med 30 enheter vid samma tidpunkt som snubben i demot stöter på sin första enhet.

Ytterligare ett bevis är att datorn på brutal vart sämre när jag drog upp grafiken. Tidigare körde jag på sämsta möjliga grafik, nu har jag dragit upp den till default och genast kommer det mindre tank spam mot mig. Fortfarande mer än jag sett på någon demo video men ändå mindre än tidigare.


signatur
Skrivet av Iceguppi:

Dofilus kaffe: Ditt resonemang håller fortfarande inte. Jag vill ha ett mer komplicerat strategiskt/taktiskt C&C som är mindre noobvänligt och gynnar taktiskt spel bättre.

Sen så kanske du borde ta och testa spelet lite innan du uttalar dig. Det är helt uppenbart skillnad på "brutal" som killen i demot på youtube spelar mot brutal på min dator. Jag skulle äga sönder både hans brutal och honom själv medasn jag är chanslös mot Brutal på min dator som kommer med 30 enheter vid samma tidpunkt som snubben i demot stöter på sin första enhet.

Ytterligare ett bevis är att datorn på brutal vart sämre när jag drog upp grafiken. Tidigare körde jag på sämsta möjliga grafik, nu har jag dragit upp den till default och genast kommer det mindre tank spam mot mig. Fortfarande mer än jag sett på någon demo video men ändå mindre än tidigare.

Lol grafiken ska ju givetvis vara på högsta varför köra på default? Måste du det är de la dags å uppgradera datorn. Spela CS istället ^^


signatur
Inaktiv
Skrivet av Soyoen:
Skrivet av JAJAJA:

Enda jag stör mig på hittills är den "sega" känslan som är kvar sen generals, samt att jag tycker att alla enheter har förlorat sin individuella styrka... Förut kunde man sätta ihop en grupp med några grenadiers/rockets, rifles, nån tank och faktiskt uträtta något. Nu går inte det, dels pg a att fienderna alltid kommer i vågor om 42315912341252134 st per gång. Nu kan man inte ens ta ut turrets på avstånd heller, tydligen... annat än med flyg/ion cannon.
Har själv alltid tyckt att det varit en avgörande del i vad som gjort C&C-serien charmig, men det är kanske bara jag...

Grabben, du lirar mot en dator vad förväntar du dig? Det e klart en dator sänder 5-10 soldater samtidigt. En individuell spelare kanske sänder 3-6 soldater bara för att uppehålla medans datorn går all out och upptäcker senare att han inte har res för handlingarna

Var därför de inte gjorde det förut då. Förvisso skickar de alltid enheter på automatik; nåt annat kan man int vänta sig. Men nuförtiden är det BARA spam, spam, spam, spam. Trist som fan. Ännu tristare blir det eftersom datorn fuskar med sin income, så, adjöss med alternativet "svälta ut".

Inaktiv

Jag undrar hur ni gör för att få mycket resurser? På demo-banan kör jag alltid med minst 4 Harvesters och båda mina Tiberium Spikes igång, men ändå lyckas Medium computer alltid få svindlade mycket mer resurser än mig när man kollar statistiken i sluten. Att bygga två refinerys kanske är en lösning? Eller finns det någon annan byggnad de kan lägga av sina resurser på?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skriv svar