Dude! Where is my Warhammer FB game?!?

Medlem
Dude! Where is my Warhammer FB game?!?

Jag har precis suttit med denna post i ett fint format men datan dog så här kommer en hårdare version....
MoC är tyvärr ett misslyckande i mina ögon, kvittar hur bra de än kommer vara...

Varför kan ingen våga ta sig an uppdraget att göra ett Warhammer spel som de skall?
tror bara de finns 2 o de e Final liberation som e till Epic och sen BloodBowl i Java (inte de andra som gjorts... de suger) Du kan hitta community sidan för de på http://fumbbl.com/
Sjukt kul!

jag vill ha WH:FB i deras rätta element... med Moves på 4" och där Light armour ger +1 AV asså seriöst... göra detta enbart för multiplayer o skippa en dassigt linjär SP del...

De borde funka anser jag.

Mitt anseende av MoC Demot var iaf:
1: Segt
2: Duellerna kändes för långa, onödiga och påtvingade
3: grafiken var under all kritik...
(visst jag har inte senaste av allt på min dator men zooma man inte såg de ut som gammal gröt)
4: rösterna var faktiskt bra men onödigt långa repliker för att flytta sina gubbar.... "Yes/Yes mi lord" hade funkat bättre istället för "For the name of chaos we will do you biding!!!" tänk dig ända en units position 3-4ggr o höra de om o om o om o om igen haha... usch... man låter ens gubbar stå still o dö för man inte pallar flytta dom hela tiden!

men ja jag pallar inte skriva mer....:$


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Själv tycker jag liret var en jättehit... bonusar för anfall i ryggen, moral som avgör, och challenge fanns ju faktiskt i WH:FB också. De duellerna kunde hålla på bra mycket längre än i spelet. Och att se de fina smällarna från kanonerna är ju bara grafiskt fint, men ack så vackert. Därtill kommer ju att det finns så skäna likheter med det Gamla Ground control, också det ett strategi spel där du inte kunde pumpa ut enhet efter enhet och sedan välla fram... Nej, detta är så himla bra gjort i min mening. Främst att du får tänkte till på hur du ska använda dina styrkor i varje strid. Frontalanfall utan lite eftertanke är ju dömt att misslyckas i detta. Ett väl planerat anfall från flera håll kan visa sig väldigt avgörande.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

Jag tycker spelet är en bra brytning mot alla bygga-bas strategispel. Senast man fick välja ut arméer och strida var i princip något halv-taskigt WWII strategi som Rush For Berlin eller vad som helst.

Citat:

2: Duellerna kändes för långa, onödiga och påtvingade
3: grafiken var under all kritik...

Mycket bättre att ha med dueller än att inte ha det, imho. Sen tycker jag grafiken är helt godkänd för att vara strategispel.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Grafiken var det väl ändå inget fel på om man nu bortser ifrån animationerna. Tyckte den var en av de få saker som faktiskt var bra med spelet. Resten var väl inte så mycket att hänga i granen.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

Själv tycker jag liret var en jättehit... bonusar för anfall i ryggen, moral som avgör, och challenge fanns ju faktiskt i WH:FB också. De duellerna kunde hålla på bra mycket längre än i spelet. Och att se de fina smällarna från kanonerna är ju bara grafiskt fint, men ack så vackert. Därtill kommer ju att det finns så skäna likheter med det Gamla Ground control, också det ett strategi spel där du inte kunde pumpa ut enhet efter enhet och sedan välla fram... Nej, detta är så himla bra gjort i min mening. Främst att du får tänkte till på hur du ska använda dina styrkor i varje strid. Frontalanfall utan lite eftertanke är ju dömt att misslyckas i detta. Ett väl planerat anfall från flera håll kan visa sig väldigt avgörande.

Bah.. jag och min staving.. varför är man i det närmaste dyslektisk när man skriver ett inlägg?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar