Medieval 2:Total War

Medlem

Jag undrar om danskar kan göra carrack (grand) eller caravel? eftersom Min Arhus har 34.000 invånare och jag har den största town och bästa dockyard (utvecklar kanoner dock oxå) men kan inte se någon produktion för carrack lr caravel! vill till amerika P.S Anno 1290 ungefär. måste jag vänta tills 1400 lr liknade?

mvh/MTW veteranen

Medlem

Kan åter igen rekommendera modden Stainless Steel. Allt blir så mycket bättre med den. Kolla upp den, finns på twcenter.net.

Medlem

Funderar på att köpa ett Total War spel, men vet inte om jag ska satsa på Rome: Total War eller Medival, vad tycker ni köra forum-medlemmar?


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Den var svår den... Beror väl helt på vad man vill spela med för typ av lag antar jag. Typ, Rome om du gillar romare och lite mer barbariska lag. Medieval 2 om du gillar medeltid och sånt.

Inaktiv

om någon är sugen på Kingdoms multi adda robertblizniuk@hotmial.com. Vi brukar köra på kvällarna då och då

Inaktiv

Jag köpte Medieval 2 igår och såhär långt så är det ett grymt bra spel! Men för att spelet ska bli så bra som möjligt så måste man ju tydligen ladda ner alla oppdateringspatchar. Vad jag vet så finns Update 1.2 och nyligen lanserade 1.3 ute nu. Därför så undrar jag om man då måste installera båda två patcharna eller om det bara räcker med den senaste? Jag undrar även om någon kan säga hur man gör för att få in patchen i spelet efter att man laddat ner den

mvh Doktor Blå

Inaktiv
Skrivet av LillePutt:

Funderar på att köpa ett Total War spel, men vet inte om jag ska satsa på Rome: Total War eller Medival, vad tycker ni köra forum-medlemmar?

Rome:TW sen tankar du Europa Barbarorum. Kommer sätta en helt ny standard för dig, åtminstone gjorde den modden det för mig.
Det enda negativa är att jag inte kan lira M2:TW tills Europa Barbarorum 2 släppts tack vare att den modden är så pass överlägsen allt annat.
Varje gång, helt utan undantag, när jag dragit igång M2:TW vanilla eller moddat så har det slutat med att jag kör igång en RTW Europa Barbarorum kampanj istället efter några timmar. Det säger väl något om nåt.

Medlem

Hur får man fram editorn? följde instruktionerna i PCG men det funkade inte... plz hjälp mig

Inaktiv

Jag funderar på att köpa Medieval 2.... Jag har redan Rome men det saknades utmaning, förstå mig inte fel det handlar inte om AI, den är jag ganska nöjd med, det som är problemet är romernas överlägsenhet, visst Karthago och grekland mm har bra trupper, men är alldeles för dåliga i stort sett. Har laddat ner demot till M:TW2
och tyckte det var bra, i Rome saknades känslan bär en archer sköt iväg flera flammande pilar över natthimmlen, medans i Medieval, man kunde verkligen känna när ens Musketers sköt en salmlad salva i regnet medans flera hundra azteker kom springande mot en...

Ps. Jag vet några av er medlemmar kommer säga:
"Ta inte upp den här gammla tråden lusen" eller någonting i stil med det, så ni behöver inte skriva det, jag är är medveten av att den är gammal och jag gör det inte så ofta.

Ps.2 SNÄLLA berätta mer av era berättelser, dom är väldigt roliga/intressanta att läsa!

Installerade Medieval 2 på min nya dator igår och det slutade med att jag spelade hela natten..
Jag kan iallafall inte tröttna på detta spel och har väl offrat några spel år på TW serien överlag, tycker det är helt suveränt. Nu skall jag installera Kingdoms också och sen skall testa och köra "Stainless Steel v6.1" modden som jag hört mycket gott om.

Det enda som är synd nu är att Medieval II's Hud är i 4:3 format och det blir en aning utdraget och blurrigt i 1650 x 1050 på min nya widescreen speciellt i campaign map.

Så vad jag rekommenderar jag?, KÖP! detta spel förtjänar alltid en plats i spelhyllan.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Installerade Medieval 2 på min nya dator igår och det slutade med att jag spelade hela natten..
Jag kan iallafall inte tröttna på detta spel och har väl offrat några spel år på TW serien överlag, tycker det är helt suveränt. Nu skall jag installera Kingdoms också och sen skall testa och köra "Stainless Steel v6.1" modden som jag hört mycket gott om.

Det enda som är synd nu är att Medieval II's Hud är i 4:3 format och det blir en aning utdraget och blurrigt i 1650 x 1050 på min nya widescreen speciellt i campaign map.

Så vad jag rekommenderar jag?, KÖP! detta spel förtjänar alltid en plats i spelhyllan.

Jag ska försöka det sir!:P;)

Inaktiv

Nu har jag beställt det :D:heart:

Inaktiv

Väntar ivrigt på spelet, kommer nog i mitten av den här veckan,
har någon lust att köra lite online då?
Tror jag tar Milan som första test.
Skulle vara skitkul om vi kunde ta upp den här tråden igen!:D

Inaktiv

Väntar på att instalationen är klar

Medlem

Om man vill spela hotseat med SS 6.1modden vilket i sig är hel underbart kul. Se då till att INE installera den siste Kingdomspatchen för den gör livet bra mycket krångligare när man vill spöa sina polare via hotseat.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

Jag har precis slutat min omgång som England ( jag fick tillbaka min trasiga data, så jag kunde inte fortsätta köra på mammas:( )
Iallafall, hälften av alla mina erövringar består är pågrund av min superba general, i början kallades han ( Har glömt brt namnet:$ ) Bla bla the puny (eller nåt sånt ). Nu är hans "smeknamn "the chivilary" eller "the scarred".
I början hade han en kommand poäng, inget mer.

Nu har fullt på allting, mest på grund av hur jag behandlade honom. i hans första år skickade jag ner honom i mellan frankrike ( mot milan, stackars Frankrike hade två provinse). Dvs. Den blodiga fronten, där han fick befäl över två lätta-häst armeér,
1 dism.english knight armé, och två spjut armeér. Dism.English knight armén har följt honom än idag ( 10 pers. kvar ). I den södra fronten tog han många rika städer. Efter det var han en legend, men fortfarande ung sådan, han skickades på båt för tt hjälpa Prince Robin i Jerusalem, mot dom anstormade egyptiska horderna.

Där skötte han sig utmärkt, och dom gick med på en fred, med en rejäl summa pengar till engelsmännen. Dock så hopade sig problemen, mongoler hade börjat dyka upp vid den yttersta östra gränsen, samtidigt som danskarna (en näst stösta stormakten) skramlade vapen. England kunde inte få skydd av sina allierade, eftersom dom var underlystat till danska-j*vlarna.

"The scarred" stod iför ett svårt beslut, antingen skulle han hjälpa Jerusalem, eller så åkte han tillbaka, för att kämpa mot danskarna.
Englands konung insisterade på att han skulle åka hem, och så blev det.
Han landsattes när den engelska staden Venedig (!!!)
oh gick upp mot danskens land.
Han vann sina slag, och dankarna började nu tryckas upp mot staden hamburg. Innan belägringen, fick han ett brev från Jerusalem, hans fru hade stannat kvar, och hade fått en son, åren gick och kriget fortsatte att bölja fram och tillbaka. Han fick ett nytt meddelande från Jerusalem, (som man trodde gått under, för ingen kunde svara på deras meddelanden), hans son hade befriat Jerusalem från en betydlig större mongol-armé.

Belägringen av Berlin.1363
Där dog legenden "The Scarred" i ett hav av vikingar, inne staden, i slutet stod han, själv, och svingade sitt svärd mot fienden. Han fick en yxa i ryggen. Där dog, inne i en rykande dansk stad, ramlade "the scarred" ihop. Efter lotsat den engelska armén i krig, efter, kämpat mot mamlukarna, danskarna, franskarna, egyptiska, efter ha tagit otroligt många städer....så dog han.
Men han dog lycklig, för an vissteatt en ny legend skulle födas, hans son. Som om några år skulle stå längs den engelsk-danska gränsen, för hämnd....
Där slutar min berättelse

Medlem

Inspirerande berättelse Lusen. Fick god lust att sätta mig och spela själv.

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:

Inspirerande berättelse Lusen. Fick god lust att sätta mig och spela själv.

Det var precis det jag ville höra, nu blir jag glad! :D:D:D
Det var en minnesvärd omgång, det må jag lova!

Skrivet av Denari:
Skrivet av hubbe93:

är det bara jag som har problem med påven så fårt jag ska ta lite mark från en annan kristen blir jag banlyst!

hjälp!!!!!!!

Är det inte det som är lite av meningen med påven? Att han ska bli förbannad när man anfaller andra katolska nationer?

Själv har jag inte skaffat det här spelet än. Jag väntar till 1:a december då jag fyller år. Längtar som bara den nu.

1: a december? ha jag fyller år samma dag:heart:


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Det bästa med medieval är ju i början med fransmännen. gillar att bygga upp en arme på 15-20enheter knights och fara runt och göra "otyg". Älskar att bli anfallen av flera arméer och ställa mig på en höjd och charga ner i dom och sedan bara rusa över dom ren slakt, sen tar man städerna med mindre infanteriarméer


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

men förhelvete lusen, klockan är 04.03 och nu blev jag sugen på o spela! inser du hur slut jag kommer vara imorgon? aargh.

Inaktiv
Skrivet av SwedishChaos:

men förhelvete lusen, klockan är 04.03 och nu blev jag sugen på o spela! inser du hur slut jag kommer vara imorgon? aargh.

Jag kan ana det

Skulle gärna vilja ha följt England lite till i sin kamp men jag fick tillbaka min dator från reparationen.

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av SwedishChaos:

men förhelvete lusen, klockan är 04.03 och nu blev jag sugen på o spela! inser du hur slut jag kommer vara imorgon? aargh.

Jag kan ana det

Skulle gärna vilja ha följt England lite till i sin kamp men jag fick tillbaka min dator från reparationen.

Och då tömde de hårddisken eller?

Själv håller jag på att piska skottar och engelsmän som irländare i brittiska öarna kampanjen i Kingdoms. Har precis fått över en full arme från Irlands ön till fastlandet laddad till tänderna med krut! Nu ska jag äntligen sätta de där förbannade och djävulska skottarna på plats och slippa tvåfrontskriget jag haft sedan jag började inta fastlandet.

Inaktiv
Skrivet av Wookiee:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av SwedishChaos:

men förhelvete lusen, klockan är 04.03 och nu blev jag sugen på o spela! inser du hur slut jag kommer vara imorgon? aargh.

Jag kan ana det

Skulle gärna vilja ha följt England lite till i sin kamp men jag fick tillbaka min dator från reparationen.

Och då tömde de hårddisken eller?

Själv håller jag på att piska skottar och engelsmän som irländare i brittiska öarna kampanjen i Kingdoms. Har precis fått över en full arme från Irlands ön till fastlandet laddad till tänderna med krut! Nu ska jag äntligen sätta de där förbannade och djävulska skottarna på plats och slippa tvåfrontskriget jag haft sedan jag började inta fastlandet.

Good luck!

Nej, jag inte hade min data till hands , och fick köra på min mammas. Sen fick jag tillbaka min data och började köra på den :evil::(

Medlem

Då får du helt enkelt förklara situationen för din mamma om hur du spelat kampanjen på hennes dator och nu måste beslagta den på obestämd framtid!

GRIS - GAMERS RÄTT I SAMHÄLLET!:D

Inaktiv
Skrivet av SwedishChaos:

Då får du helt enkelt förklara situationen för din mamma om hur du spelat kampanjen på hennes dator och nu måste beslagta den på obestämd framtid!

GRIS - GAMERS RÄTT I SAMHÄLLET!:D

Hon jobbar på den, så när jag fick tillbaka min data så avinstallerade jag den
:(:(:(

Skriv svar