Medlem
C&C Poll

Nå vilket är bäst, själv läggs min röst på RA2.
Men vad tycker ni!?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Enl. mig så sabbade de RA2 mkt. Några saker som är fel är bl a; grafiken, ljudet, storyn, enheterna.... ojdå, det blev visst nästan allt. Jag tycker helt enkelt inte att RA2 blev bra och den passar heller inte in i serien.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

eftersom jag har hängt med i från början måste jag bara rösta på tiberian dawn som även gjordes som gold edition och sist men inte minst blev det även i 3d och kallades renegade med en ultimat multiplayerdel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Lägger min röst på Tiberian Dawn. Red Alert var nästintill lika bra men Kane gör Tiberian Dawn snäppet vassare. Så skön snubbe det där alltså.

Inaktiv

Min röst åker på Tiberian Sun... efter långt tänkande.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Varför finns inte orginalet med? Command and Conqueror.

Men jag röstar iaf, utifrån listan du gav oss, på Red Alert, så simpelt, så beroende framkallande.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Varför finns inte orginalet med? Command and Conqueror.

Men jag röstar iaf, utifrån listan du gav oss, på Red Alert, så simpelt, så beroende framkallande.

Mellanare

Det är Tiberian Dawn som är det första C&C-spelet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tiberian dawn är väl ändå det uppkommande C&C liret? Det första heter väl bara Command and Conquer.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tiberian dawn är väl ändå det uppkommande C&C liret? Det första heter väl bara Command and Conquer.

Det nya, trean, är #Command & Conquer 3: Tiberium Wars.

// edit

Fixade länken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tiberian dawn är väl ändå det uppkommande C&C liret? Det första heter väl bara Command and Conquer.

Det första CnC liret hette Command & Conqueror: Tiberian Dawn. Tiberian Dawn var själva undertiteln på samma sätt som det första Warcraft spelets undertitel var Orcs & Humans.

Det var bara jag som var lite för trött för att koppla Tiberian Dawn i pollen till det första CnC spelet.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Aha^^ Allways something new to learn.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tiberian dawn är väl ändå det uppkommande C&C liret? Det första heter väl bara Command and Conquer.

Isåfall skulle alla spel i c&c-serien hetta Command and Conquer:P


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:
Skrivet av WildThing:

Tiberian dawn är väl ändå det uppkommande C&C liret? Det första heter väl bara Command and Conquer.

Isåfall skulle alla spel i c&c-serien hetta Command and Conquer:P

Eh?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Egentligen hette det inte Tiberian Dawn från början utan det är helt enkelt något som det blivigt kallat av fans i efterhand för att skilja på det och serien som helhet. Dawn kommer före Sun, där av höll de på namnet att det tredje i serien skulle heta Twilight.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

tog RA2.
Men jag tycker alla spel är lika kul/roliga/bra, så jag kan inte skilja på dem, dock var det inte länge sedan jag körde Yutis revengage och det var så jävla kul att det fick bli min röst där.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tog RA, det är det man satt med Serial Kabel med polaren och spela emot hela tiden och byggde mängder av Mammoth tanks, nostalgikänslan är enorm för det spelet.

Annars gillar jag skarpt Tiberian Dawn, RA2 var bara skoj för filmerna.
Tiberian Sun har sina stunder men för mycket brister.

Medlem

Älskade Red Alert, spelade igenom kampanjen igen när jag köpte The First Decade.

Medlem

C&C1 får min röst pga musiken... Riktigt grym 90-talsspelmusik. "I'm the mechanical man" Frank Klepacki har gjort mycket grymt som passar som handen i handsken till C&C-spelen. Ni som är intresserade (och inte kollat hans hemsida) hittar fler alster på http://www.frankklepacki.com/


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Inaktiv

Första Command & Conquer helt utan tvekan, dvs tiberian dawn vid alternativen.

Inaktiv

Red Alert får min röst.

Inaktiv

redalert 2 ska komma under 2007......

Medlem

Blir la som med TS och RA2, Tiberian-serien är likadan som förut vilket de kommer få kritik för och så fixar dom det i Red Alert-serien.

:/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

redalert 2 ska komma under 2007......

Nej, det släpptes 2000.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

hehe skrev fel 3an var det jag menade

Medlem

Eh nej det är inte red alert utan tredje i Tiberian-serien.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

tror jag vet själv mer än vad du vet .... i en video interljuv där dom snackar om att dom kommer att börja med redlart efter att dom blivi färdiga med midgård o command and conqer

Medlem

trodde med att det var en ny del i Tiberian världen?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tror inte red alert 3 kommer under 2007 iaf, om det inte finns ett till team som redan börjat med det. C&C3 är färdigt i march sen har dom tänkt att göra en expansion också.

Medlem

min röst går till red alert 2. klassiker, Men en sålänge så äger generals serien


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

min röst går till red alert 2. klassiker, Men en sålänge så äger generals serien

W00T!!!11:(


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

12
Skriv svar