Vad Tycker Du Är Bästa Spelmotorn?

Medlem
Vad Tycker Du Är Bästa Spelmotorn?

Som rubriken lyder

Vad tycker du är bästa spelmotorn som används till spel nu för tiden.
har tagit med dom jag hitta från wikipedia.
Ska bli kul att se. Skriv gärna dom jag har missat

Själv så tycker jag Source. 8)

Marry Christmas!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

fick bara 97 på IQ testet så antar att min fråga inte är någon större skamm :/ ............ Vafan menar du?


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Inaktiv

CryEngine 2 ÄR den bästa.
Ingen annan motor är ens i närheten när det gäller teknik (vilket egentligen är det enda en motor är till för..).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Alltså det är skillnad på bästa spelmotor och vad man själv anser som bra,

CryEngine 2 är den bästa, så enkelt är det. Just så enkelt pga att det är så mycket ny teknologi dom har lyckats pressa ur. För detaljer fråga Laxen. (Han är Crysis master) :).

Men sedan så tycker jag att Source motorn rullar på helt okey, det blir många fina miljöer med den motorn och den flyter på riktigt bra.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Vad tycker du

Ja, CE2 är den mest avancerade etc. Jag säger dock att min favorit i dagsläget är Source, med tanke på vad de får ut per frame är ibland käkfallande. Och eftersom dessa godingar ska avnjutas på en högre frame-skala så lyckas de förbannat bra, killarna på Valve är i mina ögon mest värda en röst.
Samma sak gäller även för de på Infinity Ward med deras senaste motor, men den är jag inte alls bekant med varken namn eller ifall den använts till något mer.

En tumme upp till gamle scumm också. Mången lycklig stund har den bringat.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har inte haft lyxen att spela något med CryENGINE2 än, så min röst faller på Unreal Engine.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Medlem

Unreal Engine. jävligt smidig, men man kan göra allt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Unreal Engine. Kombinerar grafik och prestanda på ett lysande sätt. På en andraplats skulle jag nog sätta Source motorn. Den må ha ännu bättre optimering men krafiken känns lite väl igår


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Unreal Engine. Kombinerar grafik och prestanda på ett lysande sätt. På en andraplats skulle jag nog sätta Source motorn. Den må ha ännu bättre optimering men krafiken känns lite väl igår

Tycker det samma.

Medlem
Medlem

Well, CryEngine 2 är den mest kompetenta helt enkelt.

Men de bästa spelen någonsin använde SCUMM

Inaktiv

Jag tycker det är en dålig frågeställning helt enkelt...
Svaret här blir CryEngine2 för alla, annars har dom svarat fel.

Frågan borde annars vara vilken motor du tycker mest om, inte vilken du tycker är bäst, för det är olika saker.
Det är som att fråga vilken skog man tycker är störst, självklart kan man tycka att en skog är större än en annan men det finns alltid en skog som är störst.

Den jag tycker mest om är Infinity Engine, och den bästa (dvs mest kraftfulla tekniskt sett.. bäst optimerad osv) ÄR CryEngine 2.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Jag tycker det är en dålig frågeställning helt enkelt...
Svaret här blir CryEngine2 för alla, annars har dom svarat fel.

Frågan borde annars vara vilken motor du tycker mest om, inte vilken du tycker är bäst, för det är olika saker.
Det är som att fråga vilken skog man tycker är störst, självklart kan man tycka att en skog är större än en annan men det finns alltid en skog som är störst.

Den jag tycker mest om är Infinity Engine, och den bästa (dvs mest kraftfulla tekniskt sett.. bäst optimerad osv) ÄR CryEngine 2.

Cry kanske är bra på papperet men inte så många företag som basserar sina spel på den motorn så på något sätt måste den suga.

Inaktiv

Nej, den är ny och suger inte på något vis. Hur många spel känner du till som använt Source motorn? Den är väl t.om. 4 år nu? Kanske 5 spel? Max?

CryEngine2 har ju redan Crysis och 2 spel påväg just nu som ska använda den. Så nej. CryEngine2 är bäst på pappret, extremt bra i praktiken och bäst i teorin.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

CryEngine 2 har många år på sig att bli riktigt stor, den har kapacitet till att göra väldigt mycket så det är inte en omöjlighet att den blir "bäst" i framtiden.

Dock så måset jag nog säga Source, en motor som har kapacitet till väldigt mycket
Och kan få ut mycket kräm utan att vara tokkrävande, så därför går min röst på Source, the most bang for the buck så att säga.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Anledningen till att jag valde Source är pga dess fysikkodning.

Inaktiv

Source använder Havok likt de flesta andra spelmotorer nuförtiden. Finns inget speciellt i just Source vad gäller fysik.

Rent värdelös diskussion för övrigt. Så länge man inte preciserar vad man vill få ut av en motor är det omöjligt att säga att någon är "bäst". Man väljer motor efter behov, inte tvärtom.

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

CryEngine2 har ju redan Crysis och 2 spel påväg just nu som ska använda den.

Far Cry 2 och vilket mer?

Medlem

Far Cry 2 använder inte CryEngine 2. Där är det Dunia som gäller, som du kan se i lista här ovan, och är för övrigt en ganska ögonbrynslyftande motor. Dömma vad de visat hittills åtminstone. I min värld.
Vågar vi lita på Wikipedia, så verkar det allt som att det börjat bli några stycken som vill sätta CryEngine2-loggan på sitt kommande fodral. Var själv i tron att det rörde sig om ett par stycken bara. Intressant att se hur de kommer använda den, för EA vill nog att den ska brukas glatt hos dess kontrollerade utvecklare.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Ja, fler spel än som någonsin använt Source motorn håller ju redan nu på utvecklas till CryEngine2.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar