Inte får spela GTA San Andreas

Inaktiv
Skrivet av flugis:
Skrivet av reset2:

Spelet är brutalt men jag ser inget problem för en 12 åring att spela det. Om du inte tror att du kommer att skjuta ner folk på måfå pga av ett spel så är det nog lugnt...

Lär dig lite om inlärning innan du gör sådana idiotiska uttalanden...

Om inlärning? Du kan lära mig lite om det eftersom skolan uppenbarligen misslyckats i 11 år.

Men som sagt du har inte övertygat mig med ditt argument, du kan gärna utveckla dig lite.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av flugis:
Skrivet av reset2:

Spelet är brutalt men jag ser inget problem för en 12 åring att spela det. Om du inte tror att du kommer att skjuta ner folk på måfå pga av ett spel så är det nog lugnt...

Lär dig lite om inlärning innan du gör sådana idiotiska uttalanden...

Kom tillbaka och snacka om inlärning när du har en magisterexamen i kognitiv psykologi istället. Finns inget som säger att en 12 åring blir en massmördare av att spela våldspel á GTA såvida han/hon inte är psykiskt sjukt sen tidigare.

Medlem
Skrivet av astie:
Skrivet av flugis:
Skrivet av reset2:

Spelet är brutalt men jag ser inget problem för en 12 åring att spela det. Om du inte tror att du kommer att skjuta ner folk på måfå pga av ett spel så är det nog lugnt...

Lär dig lite om inlärning innan du gör sådana idiotiska uttalanden...

Kom tillbaka och snacka om inlärning när du har en magisterexamen i kognitiv psykologi istället. Finns inget som säger att en 12 åring blir en massmördare av att spela våldspel á GTA såvida han/hon inte är psykiskt sjukt sen tidigare.

Ur en kognitiv psykologs synvinkel nej, det håller jag med om. Men det finns andra perspektiv som menar på att det faktiskt gör det. Det handlar om vad man väljer att tro på.

Själv håller jag med dig, jag är övertygad om att det inte ska spela någon roll om man inte haft psykiska problem sedan tidigare.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Dont fuck with the nature!
12 bast och vålds'spel är kanske inte bra kombination, men i vissa fall kanske det inte spelar ngn roll, tro maj, jag har sett det mesta ;P

Och katter som ljuddämpare äger kattröv *ler ironiskt*


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Vännen du måste vara 18 för att spela San Andreas. 6 år till


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Medlem

Lol? vännen? det var gullit sagt av daj...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag satt som en tok och spelade GTA: VC när jag gick i trean, jag spelade även Half-life när jag var 8år, fick det till o med av en lärare på fritids Men nu är man 15 och spelar F.E.A.R.

(Jag visade min mamma vad jag spelade och hon tyckte det var okej om jag försökte att inte skjuta huvudena av folk på spel )


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem
Skrivet av jonneponken:

ok men en kompis till mig har en kusin som är 4 år!
som spelar det

Det är fan bara fel, var glad att din föräldrar har mer vett än din kompis kusins föräldrar, de är uppenbarligen fuqdup...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Tänk såhär han är fyra år och du är tolv, ta 3*4
asså då är du bara 3 år då! perfekt lösning eller hur? fast nu minimerar vi det till 8 år istället för 15 år !


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

hahahahahaha!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

kör postal 2 istället

nää, men jag körde G.T.A. sa när jag var 12 och jag förstod spelet till fullo....


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv
Skrivet av ossie92:

kör postal 2 istället

nää, men jag körde G.T.A. sa när jag var 12 och jag förstod spelet till fullo....

iof. körde jag spelet i hemlighet, mina föräldrar visste vad det var för spel och lät mig inte spela det


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv

Varför ska man sitta och spela spel i hemlighet? Antigen får man ju spela spelet eller så accpterar man väl att ens föräldrar säger nej. Det är ju knappast så att GTA är livet.
Tip of the day:
Inskaffa dig ett Sega. Köp Sonic. Då lär det knappast bli något whine på dina föräldrar, och du får en upplevelse som heter duga


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv
Skrivet av Vonyx:

Du grabben.....spela nåt annat
Du måste inse att det finns privilegier att bli äldre
fatta det

P,S gta sa är inte specielt roligt....vice city är bättre(minus för det dära att man inte kan simma)

psst. Du får inte heller spela gta

Medlem
Skrivet av Tiderman:
Skrivet av Vonyx:

Du grabben.....spela nåt annat
Du måste inse att det finns privilegier att bli äldre
fatta det

P,S gta sa är inte specielt roligt....vice city är bättre(minus för det dära att man inte kan simma)

psst. Du får inte heller spela gta


Som alla här, alla som är över 18 dvs :P, säger så bör du respektera dina föräldrars regler och vänta, nu behöver du ju iofs kanske inte vänta tills du är 18 men 15år tycker jag du bör vara iaf, själv va jag runt 15år då jag lirade GTA3 för första gången, och jag har inte dödat någon. Våldspel tror jag inte har nån negativ effekt i psyket hos yngre, men däremot så tror jag uppförandet förändras jävligt mycket negativt, barn blir nog mer uppkäftig och "hårda" om dom ser på filmer som t.ex. Scarface än om dom tittar på Björnes Magasin

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Tiderman:
Skrivet av Vonyx:

Du grabben.....spela nåt annat
Du måste inse att det finns privilegier att bli äldre
fatta det

P,S gta sa är inte specielt roligt....vice city är bättre(minus för det dära att man inte kan simma)

psst. Du får inte heller spela gta


Som alla här, alla som är över 18 dvs :P, säger så bör du respektera dina föräldrars regler och vänta, nu behöver du ju iofs kanske inte vänta tills du är 18 men 15år tycker jag du bör vara iaf, själv va jag runt 15år då jag lirade GTA3 för första gången, och jag har inte dödat någon. Våldspel tror jag inte har nån negativ effekt i psyket hos yngre, men däremot så tror jag uppförandet förändras jävligt mycket negativt, barn blir nog mer uppkäftig och "hårda" om dom ser på filmer som t.ex. Scarface än om dom tittar på Björnes Magasin

Jag har sett många våldsamma filmer, dock inte scarface som jag fått i julklapp av min pappa:). Och jag är inte en av dom "tuffa" i klassen utan mer en av dom snälla.

EDIT: har spelet Scarface också.

123
Skriv svar