HOMMV, krascher mm

Medlem
HOMMV, krascher mm

Mikael Löfgren skriver i sin recension att han upplevde att spelet kraschade titt som tätt (får den uppfattningen iaf). Är det vanligt. Har spelat igenom de sex första uppdragen nu och inte haft en enda krasch, eller problem med spelet för den delen heller.

Själv tycker jag verkligen att de lyckats. Det är väldigt enkelt att komma in i det om man spelat tidigare spel i serien och jag upplever det som ganska enkelt än så länge. Kanske slår om senare, eller så är jag bara mer erfaren HOMM spelare än Mikael.

De olika "raserna" "fraktionerna", vad ni vill kalla dem är alla riktigt bra gjorda för en gångs skull. Jag tycker alla är roliga och ser bra ut.

Tja, egentligen undrade jag mest om folks spel kraschar eller om Mikael har otur.

Vila i frid

Problemet med att få ett recensionsexemplar av ett spel är att det är just ett recensionsexemplar. Då mitt spel crashade i tid och i otid så var jag tvungen till att ta ställning om det bara var mitt exemplar och min dator som orsakade crasherna, eller om det är ett allmänt faktum. Jag anser att om spelet crashar på mitt system, som vanligtvis är lika pålitligt som fröken ur (nästan. ) så är det instabilt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Jag har inte spelat tillräckligt för att kunna uttala mig, men ifall utvecklarna är öststatare blir väl ingen förvånad om spelet är otroligt buggigt vid release?

Av det jag har spelat hittills är intrycket övervägande positivt! Ifall patchen lägger till baneditorn och det tiotal nya banor det säger sig göra, samt fixar de värsta buggarna kommer jag att vara i himmelriket.

Edit: nu är en hel del timmar avklarade, och inte en enda krasch

Medlem

Har inte haft en enda krasch ännu och spelat ganska mångar timmar redan.

Medlem

Har kraschat några gånger för mig, var även med om en tämligen otrevlig s.k. netsplit, när jag lanade med en kompis
Jobbigt när man spelat några timmar och märker att det bara är att ge upp.

Inaktiv

Inga krasher här, spelat en hel del.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Nix, inga krasher...

Medlem

jag har heller inte haft några krascher så då var det nog helt enkelt så att recensionsexet var kass.

Det finns en del att fixa med en patch, men det kommer väl så småningom.

Inaktiv

inte småkrascher men det hänger sig ibland, och detta sedan jag bytte drivrutiner, kan vara något att tänka på

1
Skriv svar