Hellgate: London

X9
Medlem
Hellgate: London

Någon annan än jag som riktigt toklängtar efter detta spelet?
Ingen som råkar sitta och klämma på några rykten om releasedatum? För jag har inte lyckats hitta något planerat sådant ännu, men det borde inte vara allt för avlägset med tanke på hur långt dom har kommit i utvecklingen.
Det ser otroligt lovande ut, speciellt om man gillade diablo och även är ett fan av fps-spel.

Här är lite trailers osv som någon kanske tycker är intressant.

"E3 2005 Trailer" rekomenderas starkt, en av dom snyggare cinematic-trailers jag sett på länge.

"Pre-E3 2K6 GT Interview" bör också ses, då man får en liten inblick i hur spelet är upplagt för MP, lite om items och karaktärer, och mycket mycket annat.

Trailers!

Edit: Killarna som som har gjort Hellgate: London är samma killar som var med och skapade Diablo, för att senare sluta på blizzard och skapa Flagship Studios, som nu utvecklar det här liret, vilket inte gör saken sämre precis! Mumma!

Medlem

Fan va ultimat detta lir kommer bli, tycker dock att det är lite synd att de t.ex. gett alla vapen splashdamage :/

edit: just, ifall det inte är skitbra story kommer jag nog skita i detta lir, magnifik story i diablo liren


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Imo verkar de försöka trycka in Diablo 2 utan större förändringar i en FPS-vy. Jag tror de borde försöka något annat istället, men kommer att testa det när det kommer.

Inaktiv

Det skulle kunna bli riktigt grymt, men detta med FPS-värld, som tidigare nämnt, känns lite skumt...

X9
Medlem

Det är iofs. sant, men knåpar dom ihop en bra story och lyckas med fps-view i ett rpg med mass-slakt av monster så tror jag att det kan bli helt okey.

Personligen så tror jag att jag kommer att föredra fps hellre än att springa omkring och klicka kung och fosterland med en pekare på allt som rör sig, sedan när man tröttnar på fps-view så är det ju bara att slita upp monstersvärdet/en och börja choppa folk hej villt å andra sidan.

Sedan att spelet förmodligen inte kommer hålla speciellt länge är en annan sak, det kommer bli som alla andra rpgs, Först levlar man upp en gubbe och har kul, sedan efter ett tag är det bara phat loot som räknas.'
Och snälla snälla snälla Flagship, gör för guds skull så att man kan respecca skillsen så att man slipper levla upp gubbar gång på gång osv. (det får gärna kosta en slant eller två)

Medlem

Så, har kollat in sidan en hel del. Spelet verkar helt klart ha mycket potential, dock så MÅSTE de finslipa rörelserna så in i helvete, allt känns HELT freaky atm, inte minst kropps och melee rörelserna.
Tror fortfarande på liret, hörde att de ska köra på guildwars stuket, låter bra som fan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Så, har kollat in sidan en hel del. Spelet verkar helt klart ha mycket potential, dock så MÅSTE de finslipa rörelserna så in i helvete, allt känns HELT freaky atm, inte minst kropps och melee rörelserna.
Tror fortfarande på liret, hörde att de ska köra på guildwars stuket, låter bra som fan.

vad är guildwars stuket?

för övrigt verkar det jävligt ballt

Medlem
Citat:

vad är guildwars stuket?

för övrigt verkar det jävligt ballt

Altså att man kan möta annat folk i typ camps och så och snacka/köpa saker/sälja saker/bilda slagsmålsklubbar. medan man enbart är ett fåtal folk i egna spel.

X9
Medlem

VE3D Best of E3 2006 Awards

Best Action / RPG - HellGate London (Flagship Studios)
Former Diablo icon Bill Roper is back with a new game with his ex-Blizzard cohorts called HellGate London. It's a lot like Diablo in the fact that there's a ton of cool random loot to find, but it's set in the near future and has a post-apocalyptic/science fiction feel to it. It has a little of everything for shooter and RPG fans alike.

Källa.

Inaktiv

Helt klart ett av de spel man ser mest fram emot. Jag "toklängtar" inte efter det för jag misstänker att jag kommer att tröttna på det liksom jag gjort på Diablo och Diablo II tidigare. Att jaga virtuella kläder och vapen i all evighet är inte min grej riktigt.


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem

De har förvisso sagt att spelet inte kommer räcka för evigt.. efter att ha kört genom det på flera svårighetsgrader så är det lungt om man quittar


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Hoppas att de gör som i D2 att man spara sin gubbe och kan spela med denna i olika svårighetsgrader. Det gör ju så att spelet räcker mycekt längre

1
Skriv svar