Age of Conan hardcore pvp guild söker aktiva members till launch

Medlem

bara det att WoW nämndes skrämde iväg mig..


signatur

Niet.

Medlem

För helvete Rhen, lär dig punktation och sluta köra dubbel kommatecken..

Skönt sätt att inte spela spelet på, kör elitism stilen 8)

Och skippa stureplans snacket.. Du låter exakt som nån stureplansbrat när du skriver här.

Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Rhen:
Skrivet av pimpim2:

Skulle man kunna få veta åldern på dom som leder guilden?

Får jag veta din först?

Om du vill nåt mer än att visa attityd som du gjorde i andra tråden om filmen som Athaleos gjort så finns vi på irc eller forumet och är trevliga.
Annars så blir det dumma svar på dumma kommentarer.

Tack för svaret.

Håller helt med pimpim 2 om filmen ni slängde upp, som dessutom innehöll stavningsfel & konstigt användningar av kommatecken ;p. Den officiella trailern med lite text inkastat på 2 min ;p Jag vet att man inte får ta ingame footage än av general betan men kom igen, varför ens göra filmen.

Inaktiv

Han kanske är intresserad av att lära sig?
Och eftersom ingen annan har gjort eller viljat göra, så kan ju inte vi direkt hindra honom från att göra en heller?
Och om hans Engelska är mer eller mindre bra kvittar, då det bara är tuffa killar på forum som ni som tar åt er och klagar öppet.

Tips om ni är uttråkade!
Finns väl en tusen andra filmer som gjorts av Fransmän eller Tyskar med stavfel osv som ni kan leta upp och klaga på efter detta.

Great!

Inaktiv

Btw Drunken_monkey_boxer om du är här för att börja vara smart igen så please.
Jag gillar din beskrivning av Dark Knight!
Du verkar ju vara så j*vla smart i alla forumtrådar och snackar om stavfel hit och dit och verkar kunna så mycket om betan.

Kanske inte ens yttra dig eftersom du inte ens har koll på vilka klasser det är i spelet.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Vilka klasser var obalaserade? det enda som jag la märke till var rangers(som var ganska uppenbart till dom nerfade deras båge) och Dark knight(som var allmänt kass och inte kunde göra skada överhuvudtaget).

Varför ens posta inlägg?

Medlem
Skrivet av Rhen:

Han kanske är intresserad av att lära sig?
Och eftersom ingen annan har gjort eller viljat göra, så kan ju inte vi direkt hindra honom från att göra en heller?
Och om hans Engelska är mer eller mindre bra kvittar, då det bara är tuffa killar på forum som ni som tar åt er och klagar öppet.

Tar åt oss? Vi ger kontruktiv kritik på att hans film innehåller stavningsfel och konstruktionsfel. Visst om han är intresserad av att lära sig, men då ska man ta till sig kritik också. T ex att ändra uppenbara stavningsfel om folk påpekar det. Tuffa killar kan inte stava eller läsa, så vad får du ifrån att någon skulle försöka vara en tuffing(Undrar hur det kan komma från en kille som inte ens har sin ålder utsatt på FZ så han kan ha sin internet anonymitet + sin översittar attityd ;p)?

Medlem
Skrivet av Rhen:

Btw Drunken_monkey_boxer om du är här för att börja vara smart igen så please.
Jag gillar din beskrivning av Dark Knight!
Du verkar ju vara så j*vla smart i alla forumtrådar och snackar om stavfel hit och dit och verkar kunna så mycket om betan.

Kanske inte ens yttra dig eftersom du inte ens har koll på vilka klasser det är i spelet.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Vilka klasser var obalaserade? det enda som jag la märke till var rangers(som var ganska uppenbart till dom nerfade deras båge) och Dark knight(som var allmänt kass och inte kunde göra skada överhuvudtaget).

Varför ens posta inlägg?

För att det gör mig inte hela världen om jag sa fel och sa dark knight istället för Dark Templar! Men tack för att du pekade ut det, då kommer jag ihåg det i framtiden.

Wow, titta man behöver inte vara ett ass varje gång man öppnar käften?

Sen lirade jag betan totalt 12 timmar kanske under PVP betaweekend, mestadels som Herald of Xolti. Så detta min okunskap om hur Dark Templar funkade i group pvp, så tack för din input tidigare i denna tråd hur bra den var tillsammans med ett par healers(vilken alla melee klasser oftast är med lite tungare rustning i alla MMORPGs som släppts hittills, men men).

p.s måste leta upp en captain obvious bild om ditt uttalande hur att melee class med ett par healers kunde vara bra. men orkar inte ;/

Inaktiv
Skrivet av Rhen:

då det bara är tuffa killar på forum som ni som tar åt er och klagar öppet.

Klagade inte riktigt utan påpekade hur ni kunde ha reklamfört guilden på ett bättre sätt.

Frågade ålder för jag var intresserad. Var Warlock class leader i en +18 guild i WoW tills jag slutade räda.
Ville veta medelåldern på ledarna i guilden om det var värt att ansöka till en mogen guild.
Men efter ditt inlägg märker jag att guilden inte alls är för mig. Får leta vidare på andra forum.

Lycka till.

Inaktiv

pimpim2 eller hur..

Skrivet av pimpim2:

Är ju filmen från spelet med text ni lagt till. Kunde ni inte bara gjort ett .txt dokument?

Bra sätt att säga tjena på då?

Inaktiv

Dmb,, om du tittar på vad han pimpim2 börja med att skriva i tråden om filmen, tycker du att det lät positivt eller ens konstruktiv kritik som du höll med?

Sen tippar jag på att han såg våran diskussion och ville öppna käften också,, som han nu försöker att vrida till att han påpekade hur vi kunde reklamfört guilden på ett bättre sätt och att han sökte guild?

Om du vill veta hur gammal jag är så fyller jag 25.
Vi har även 2 andra mellan 30-40 som är med och leder guilden som är officers eller guild leader i nuvarande gillen.

Medlem
Skrivet av Rhen:

Om du vill veta hur gammal jag är så fyller jag 25.
Vi har även 2 andra mellan 30-40 som är med och leder guilden som är officers eller guild leader i nuvarande gillen.

Det är pimpim2 som frågar om ålder, säg det till honom. Jag är starkt troenade på att idioti verkligen inte är bundet till ålder, borde du också ha lärt dig om du börjar närma dig 25 sträcket. Hos yngre individer finns iallafall ursäkter både fysiskt och mentalt till deras beteende.

Inaktiv

Hej jag är en av Lotka-Voterras Members, allt jag kan säga är att
den s.k elitismen ni beskriver existerar inte,

vi är ett gäng som vill lira som alla andra och ha skoj. men vi har ett mål och det är att bli nummer 1 på servern,
och man behöver inte va elitist för att kunna bli det.

Allt vi vill är att lira AoC och bli så bra som möjligt, + bygga upp en community, där folk kan snacka lite skit och ha trevligt med varandra

Men när ni nämner ordet elitism så har ni nog mött den från WoW, där folk kan va jäkligt dryga mot varandra, och kalla varandra saker som inte hör hemma i ett spel eller i vardagen.

och AoC är inte WoW, det är så stora skillnader på spel samt folket som kommer lira, alla är jättrevliga och önskar oss lycka till, bara kolla själva på

http://aoc-sweden.se/
eller http://forums.ageofconan.com/index.php?

Till dig Pimpim2 vad är felet hur vi har marknadsfört oss? Rhen har skrivt massar av post på diverse sidor, där han har berättat vilka vi är och vad vårt mål är, ser inget fel i det.
alla har sagt lycka till osv, men inte här på Fz.se, bara en massa dryga kommentarer om stavfel i vår Film, som enligt mig var en trevlig och rolig twist.

och till dig Drunken_monkey_boxer du är som vilket annat forumtroll, som vill hävda sig lite, du kallar oss för saker när du inte ens har träffat oss eller pratat med oss.

Kom in på irc vet ja, och se själv hur vi är innan du kallar oss nått igen.

Men frågan är om du vill ens göra det, för då förstörs din bild av oss, och då kan du inte fortsätta klaga på oss^^
vilket verkar va ditt stora intresse.

och till er som är intresserad av Lotka-Volterra kom gärna in på irc #Lotka-Volterra på Quacknet eller besök gärna vår sida

http://vilya.net/LotkaVolterra/Community/

Ni är varmt välkommna

Mvh Zemina stolt medlem av Lota-Volterra

Medlem

Själv så hoppade man in i guilden MEH.

Medlem
Skrivet av Zemina:

och till dig Drunken_monkey_boxer du är som vilket annat forumtroll, som vill hävda sig lite, du kallar oss för saker när du inte ens har träffat oss eller pratat med oss.

Kom in på irc vet ja, och se själv hur vi är innan du kallar oss nått igen.

Först och främst, varför kom inte du hit först istället för Rhen som har spytt ut massor av onödig galla på folk? Det är inte direkt EN person som har regerat på hans beteende.

Och sen seriöst, vad har hänt med människors läsförståelse nu för tiden? Snälla läs från första början av tråden vad jag sa, har inte kallat ER för något. Bara att hela konceptet drar till sig idioter.
Men måste helt ärligt fråga om ni kan påstå att rhen har varit en speciellt bra front här på fz.

Inaktiv

Haha ok!
Därför vi haft flera som applyat och tyckt du varit lustig och undrat vad du viljat med det hela?
Det är väl ingen världsnyhet att jag kan vara 'elak', men finns det en anledning?
Jag svarar med vad jag tycker och tänker när folk hoppar på mig eller mina vänner.
Om folk tror jag är så hemsk mot alla andra och avstår så får dom väl göra det, då är ju dom bara väldigt känsliga och kan inte förstå.

Det var du som kom in hit först och började klaga och inte jag.
Sen skrev han pimpim2 så här i en av våra medlemmars inlägg:

Skrivet av pimpim2:

Är ju filmen från spelet med text ni lagt till. Kunde ni inte bara gjort ett .txt dokument?

Och sen kommer han in här och vill veta åldern utan att ta kontakt med oss på ett vettigt sätt och ta reda på mer info först, och han ville bara veta åldern av en enda anledning..
Och sen försöker han vrida det till att han ville joina en guild och han var intresserad av våran.

Bra sätt att presentera sig på eller vad tycker du?

Sen försöker ni få det till att det var konstruktiv kritik?

Hallå???

Medlem

^- "Därför vi haft flera som applyat och tyckt du varit lustig och undrat vad du viljat med det hela?"

Vad skulle dom göra, hålla med mig? Du har ju redan kallat hit hälften av din guild som försvarar dig totalt i onödan efter du har trissat upp uttalande från mig som endast riktades mot ett koncept.

ja kan faktiskt inte tala för pimpim2, han kanske såg den tråden innan den här och tyckte det hade varit bättre att skriva en tråd om det istället.

Nej, du är inte elak, hemsk eller något annat som du själv intalat dig. Du är bara en dålig front för din guild i denna tråd. Om ni fått ett par applies tackvare eran tråd, så tycker jag det är jättekul för eran guild och för dina guild kamrater, hoppas det är bra människor.

Inaktiv
Skrivet av Rhen:
Skrivet av pimpim2:

Är ju filmen från spelet med text ni lagt till. Kunde ni inte bara gjort ett .txt dokument?

Och sen kommer han in här och vill veta åldern utan att ta kontakt med oss på ett vettigt sätt och ta reda på mer info först, och han ville bara veta åldern av en enda anledning..
Och sen försöker han vrida det till att han ville joina en guild och han var intresserad av våran.

Bra sätt att presentera sig på eller vad tycker du?

Sen försöker ni få det till att det var konstruktiv kritik?

Hallå???

Ni vägrade ju bjuda på kaffe och bulla och tala om vädret innan jag kunde fråga åldern så jag gick rakt på sak istället.

Angående filmen ni gjorde är det ju samma film man sett redan med lite extra text emellan. Jag och säkert många andra spolar bara igenom filmen då inget nytt visas.

Inaktiv

pimpim2:

svårt att joina irc och se vad som händer i kanalen där fler än 1 spammar?

många kanske spolar,, många som kanske inte sett.
tyckte ändåså du presentera dig på ett taskigt sätt och var elak mot en kille som försöker så gott han kan, perfekt eller inte perfekt.
även om det är samma material så är det många som googlar eller hittar våran film och ser vårat namn i filmen och kanske bestämmer sig för att kolla upp oss.
ett annat sätt att marknadsföra oss om man säger så.
vi kunde lika gärna gjort en svart bakgrund med text, men antagligen så hade inte aoc spelarna fastnat för den och kollat igenom som dom kanske gör med den vi har och hoppas på nytt material etc ifall dom redan sett och på de sättet ser dom vårat namn.
---

och dmb,, det är 1 som svarat på vad du skrivit och 1 annan som bara skrev att han joinat redan, hälften av oss är nog en 50 till.
jag satt i våran kanal och 'lola' åt er för att ni ska vara så perfekta och lägga er i på forum när ni lika gärna kunde skippat att posta.
så var det folk som undrade och jag länka, och sen var väl någon sugen på att foruma också.

dålig front kan jag mycket väl vara men kan du då förklara varför du från första början posta ett sådant inlägg som fick oss att verka som idioter?
om du svarar på den frågan så är problemet löst.

tror nog att folk stör sig mer på folk som lägger sig i och skriver massa skit som man lika gärna kunde skippat än på att jag blev dryg tillbaka.
tror nog du också blivit sur om någon börjat posta massa skit i dina trådar som verkat negativt om det som tråden handla om som inte hade behövts nämnas.
men du verkar ju vara lika envis som jag på att erkänna.

godnatt

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Sen brukar sån här elitism dra till sig mycket idioter, så tror ja avstår ;p

Är inte detta att kalla oss för Elitister?

allt Rhen har gjort är att han har försvarat oss, är detta att va ett dåligt ansikte för oss? tvärtom, det visar att vi har en Gm som bryr sig, och jag tror folk som joinar uppskattar det, jag gör det, annars hade jag inte varit i Lotka-Volterra, har varit med om Gm i olika guilder som beter sig som svin och tror dom äger en.

Ha en bra dag
Mvh Zemina

Medlem
Skrivet av Rhen:

Vi kommer från olika wow guilder där flesta spelat med bättre guilder i Europa och kört hardcore endgame/top arena teams.

Även folk som spelat top endgame EQ2 eller spelat med några av dom större och bättre allianserna i Eve Online.

Våra planer är att nöta hardcore som är det enda flesta av oss kan och ligga i topp.
Målet är att bli nr.1 på servern som vi flesta är vana vid från tidigare servrar vi spelat på.
Dom flesta är 20-30+ år unga.

Vi söker nu fler likasinnade spelare som har planer på att ligga i topp och eventuellt nöta hardcore.

Zemina, denna del är det som får det att se ut som elitism. Söker endast likasinnade alla andra kan bara strunta i o söka står det i princip
Allt som står är vi har spelat med eliten på flera olika spel och ska bli bäst på även AoC 8)

Men utan endgame vad har man att se fram emot?

Jag är för ett aktivt LV i EVE!

Inaktiv

Jag kan verkligen inte läsa, av Rhen's tråd att vi är elitister och att vi endast söker såna?
Vi söker ju dedikerade människor som har samma mål som vi,
och det finns så mycket mer än Pve raidinstancer i AoC,
Du har städerna battlekeeps, som ska byggas och försvaras, samt ska vi ju anfalla andra det är ju det spelet går ut på när det gäller world pvp,

Om det va det du menade med

Men utan endgame vad har man att se fram emot?

och ja vi har personer i guilden som har kört hardcore, och har kört PvE på hög nivå eller PvP på hög nivå, men vi har en hel del som jag har inte direkt kört hardcore i nått
Lv är för likasinna som är både casual och hardcore, alla ska ha samma mål när dom lirar helt enkelt

Här får ni en länk till Recruit posten som Scorpio i guilden la upp på AoC officella sida, den kanske förklarar mer vad vet jag^^

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=72516

ha en bra dag

Mvh Zemina

Medlem

Det här riktar sig till folk som har klagat på min youtube-film.

Min film är ihopklippt av diverse officiella-trailers, den är skapad för att folk ska få upp ögonen för oss, om du tittar på filmer som olika gillen har gjort så kan du se att de också använder officiella klipp.

Det är klart att man sett den förut, den är inte menad att vara en spelfilm(Antar att du vet vad det är) utan det är kort och gott en reklamfilm med ett litet underhållningsvärde.

Den har lockat till sig lite folk till gillet, folk som vi vill ha!
Vi vill inte ha trångsynta viktigpettrar som sitter och klagar över ett stavfel i en reklamfilm.
Och komigen, "deceive" är inte det vanligaste ordet som förekommer i engelskan.

För övrigt så tycker jag att ni kan lämna den här tråden ifred då ni inte har någon anledning att bråka med oss här. Om det är som ni säger, att ni vill ge konstruktiv kritik så skicka ett PM istället för att skriva en massa skitsnack om Lotka Volterra i den här tråden.

Förresten, hur framgår det ur Rhen's tidigare inlägg att vi enbart rekryterar riktiga hardcore spelare? Det står ingenting sådant, om ni hade tagit tid att läsa på våran hemsida så kan ni se att vi rekryterar både casual och hardcore spelare, eftersom casual-spelare fortfarande kan bidra till gillet.

Om ni försöker skrämma bort folk från gillet så funkar det inte heller, applikationerna trillar in, och många är från folk som sett de här trådarna.

Rhen, keep up the good work.

Inaktiv

Seriöst?
Hur gamla är vi här?
Om jag postar en rekryterings tråd här med att vi söker hårt satsande spelare som kan bidra med den biten här så får väl jag göra det utan att folk som apan ska ta åt sig och lipa ur sig massa skit om att våran stil lockar till sig idioter?
Det verkade ju locka till sig avundsjuka idioter om nåt isåfall som försöker hävda sig på forumet men aldrig lyckas i övrigt.

Hur gammal är han som börjar lägga sig i andras saker?
Om vi söker efter noobs eller hardcore så är det väl upp till oss och dom som joinar och ingen annan?

Vi har flera andra rekryterings poster där vi även söker casual spelare då vi har mycket mer än bara en hardcore raid squad att sköta.

Sen med att jag står upp för min guild och mina members så är det väl bättre än vad apan gör och snackar massa skit och aldrig kan backa upp sina anklagelser om vartifrån han får allt i från när jag frågar han?

Om jag söker hardcore folk som vill satsa 110% på forumet här, så ska väl jag visa en eldsjäl för min guild och mina members här för att visa vi är mer än bara ord? Att vi verkligen kommer stå upp och kämpa för våra vänner, vad vi tror på och våra mål?

Vi har members, officers, skapare från guilder/allianser som svenska Memento Mori(WoW), Nihilum(WoW), BoB(EvE),LV(EVE),aAa(Eve) + andra absolut top guilder från EQ2 från PvP servern Venekor och Nagafen och spelare från andra guilder + mmorpg spel som jag nu inte nämnt, så vi är mer än bara ord.

Fett trött på folk som lever på forum och dissar allt för att det inte passar dom själva.

Inaktiv

Btw NooKiE, det var inte riktat mot dig utan alla andra som whinar och tror sig veta mer om andra än dom själva.

Om vi har olika slags rekryteringsmetoder för olika slags spelare så får vi ha det.
Tror jag vart med längre och hållt i mer trådar i mmorpg än apan.

Vi har folk på 40+ med barnfamiljer,, om ni läser Zeminas post och kollar länken och läser igenom så kanske ni förstår att vi har både hardcore och casuals i guilden.

Ska sluta posta nu

Medlem

Det var då jävlar va ni tjötar!

Inaktiv

Aja skriver en till då
Måste ju ha nåt o göra medans man väntar?

Medlem

Vet inte ännu om jag kommer testa AoC.. Ska väl köra en trial period först för o se hur det är.. Men så upptagen med EvE så tror inte det får plats i mitt minimala gamingschema

Medlem

Håller med Petah, orka.. full fighting apa, räcker det inte nu? och yngre players har en ursäkt? är det ett skäl varför man ska tvingas stå ut med en massa omoget uppförande menar du? nee!

Tyckte jag läste någonstans att AoC skulle ha åldersgräns, men hur har de tänkt hålla på den.. ^^

I vilket fall som helst tycker jag Lotka Volterra har gjort rätt i att försöka skapa ett guild som siktar mot toppen, bygga på tidigare erfarenheter och viljan att bli bäst, men det sticker väll i de vanliga svenska ögonen så fort nån talar om att vara eller bli bäst, Vi SKA ju alla vara lagom!

funderar själv på att slänga in en ansökan men vet inte om jag har tid att spela så mkt som jag skulle vilja i år då jag jobbar o ska bli farsa.

Men jag hoppas ni når ert mål och äger den server ni hamnar på, inte HELT obestridda dock, det vore trist!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av toast:

Tyckte jag läste någonstans att AoC skulle ha åldersgräns, men hur har de tänkt hålla på den.. ^^

Säljs spelet på systembolaget har den en åldersgräns. Säljs spelet i en spelbutik kommer den bara ha en "raiting" och i detta fall rated M for Mature (18+)

Inaktiv

Toast vi har flera i liknande sitatuioner så släng gärna in en apply,
Lv är för både Casual och Hardcore, så det kommer va en skön mix tro mig, det börjar redan nu kännas att vi kan gå långt på detta koncept

Skriv svar