Spara unlock-konfigurationen

Medlem
Spara unlock-konfigurationen

Jag vet inte om det är jag och mina lagspelare är helt korkade, men vi har ännu lyckats reda ut hur man sparar uppsättningen unlocks så att man inför varje spelomgång slipper sitta och göra om samma sak om och om och om igen. Sjävklart, mellan omgångar så sparas det (oftast), men hur gör man för att skapa en defualtuppsättning med sina uppgraderingar?

Har googlat på det (som jag tycker är) uppenbara söktermer, men inte hittat något.

Hur gör man?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tror inte det går. Tills de fixar det kommer spelet alltid ge dig default-loadout varje gång som du startar om det. Menysystemet är lite buggigt överlag. Speciellt med auto balance då man inte alltid märker att man bytt lag och spawnar med en Assault-kit utan några unlocks alls, istället för den Sniper-kit med alla unlocks man hade när man dog innan.

Medlem

Faan. Det var precis det svaret jag hoppades på att jag INTE skulle få. Det är så sjukt irriterande. Jag kan verkligen inte förstå varför man inte har en sån funktion i spelet. :baby:


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Alltså enda gången ens inställningar försvinner är när man blir flyttad till andra laget efter en spelomgång.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Söker också en sån funktion, det vore inte helt fel. Oftast kör man med samma uppsättning. Tar ju en stund att dra allt till sin plats varje gång.


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av Burglar:

Alltså enda gången ens inställningar försvinner är när man blir flyttad till andra laget efter en spelomgång.

Inställningarna försvinner egentligen inte. Det är snarare så att man inte ställt in inställningarna för det andra laget. När du väl ställt in alla klasser på båda sidorna så kan man bli flyttad hur som helst utan problem

Medlem

Jag tror att de egentligen menar att man vill ha det klart varje gång man startar spelet. Man förlorar ju ca 10 sekunders speltid där varje gång. Dagens I-lands problem

Inaktiv

Jo, men det ursäktar inte DÅLIG usability från DICE. Det tycks vara symptomatiskt från DICE med otroligt dålig usability.

Jag ber er alla att minnas serverbrowsern i BF2. Den kändes 5 år gammal när den kom. Inget funkade.

Varför ska jag inte kunna spara min konfiguration? Det finns ingen vettig anledning till varför jag inte skulle kunna göra det.

/Grindah

Medlem

[ raderat pga dubbelpost ]


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Grindah:

Varför ska jag inte kunna spara min konfiguration? Det finns ingen vettig anledning till varför jag inte skulle kunna göra det.

Exakt min poäng och ursprunget till min frustration. Det är en feature som jag kan tänka mig att de flesta skulle uppskatta, varför då inte implementera en sådan funktion?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det kan ju ha med field upgrades att göra, det blev väl jobbigt för dem att hålla reda på ifall en viss konfiguration innehöll någon field upgrade och i såfall sätta det till någon default inställning. Men de tänkte nog inte på att folk faktiskt kan låsa upp grejor permanent när man går upp i rank


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Jag jobbar som programmerare och om något av det vi gör skulle skippas för "att det var för jobbigt att hålla koll på" skulle inte mycket funktionalitet finnas i våra produkter.

Jag tror snarare det är dåliga designers som är orsaken.

/Grindah

Medlem

Jag förstår inte vad problemet skulle vara med field upgrades. Jag eftersöker en funktion där man kan sätta upp en defaultkonfiguration som alltid laddas. Under matchens gång så får man field upgrades och går in och ändrar konfiguration, men dessa är ju bara tillfälliga. Konfigurationen kan sparas lokalt på datorn så det innbär ju ingen extra belastning.

Ja ja, det är väl bara att acceptera hur läget är, och skicka iväg ett mail till utvecklarna så får vi se vad som händer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag är också programmerare, men det jag sa var med en ton av sarkasm då dom har slappat med saker som man själv hade kunnat lösa på ett smidigt sätt.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar